Αναγνώστες

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ενα εξαιρετικο σχολιο της CaRiNa στο NTIBANI ME TON ΛAKAN Η δημοκρατία είναι το Λακανικό μεγάλο S του παραγραμμένου A, που λέει: Είμαι το σημαίνον του γεγονότος ότι ο Άλλος έχει μια τρύπα, ή ότι δεν υπάρχει».



Σε συνέντευξη που έδωσε ο Ζίζεκ στον Oscar Guardiola-Rivera το 2007,λέει :


«Ήταν ήδη ο Ζακ-Αλαίν Μίλερ που επεξεργάστηκε την ιδέα ότι η δημοκρατία περιλαμβάνει ένα είδος ένδειας του μεγάλου Άλλου, με άμεση αναφορά στον Κλωντ Λεφόρ: «Είναι η δημοκρατία ένα κύριο-σημαίνον; Χωρίς καμιά αμφιβολία. Είναι το κύριο-σημαίνον που λέει ότι δεν υπάρχει κύριο σημαίνον, τουλάχιστον ένα κύριο-σημαίνον που θα μπορούσε να σταθεί μόνο του, ώστε κάθε κύριο-σημαίνον πρέπει να τοποθετήσει τον εαυτό του σοφά μαζί με άλλα.Η δημοκρατία είναι το Λακανικό μεγάλο S του παραγραμμένου A, που λέει: Είμαι το σημαίνον του γεγονότος ότι ο Άλλος έχει μια τρύπα, ή ότι δεν υπάρχει».



Φυσικά,ο Ζακ-Αλαίν Μίλερ γνωρίζει ότι ΚΑΘΕ κύριο-σημαίνον μαρτυρεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιο κύριο-σημαίνον, κανένα Άλλο του Άλλου, ότι υπάρχει έλλειψη στον Άλλο κτλ. – το ίδιο το κενό μεταξύ του S1 και του S2 δημιουργείται εξαιτίας αυτής της έλλειψης (όπως με τον Θεό στον Σπινόζα, το Κύριο-Σημαίνον εξ ορισμού γεμίζει το κενό στην ακολουθία των«συνηθισμένων» σημαινομένων). Η διαφορά είναι ότι, με την δημοκρατία, αυτή η έλλειψη εγγράφεται κατευθείαν στο κοινωνικό οικοδόμημα, θεσμοποιείται σε έναν κώδικα διαδικασιών και κανονισμών- ώστε να μην προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Μίλερ επιδοκιμαστικά παραθέτει τον Μαρσελ Γκοσέτ στο πως, στην δημοκρατία, η αλήθεια προσφέρεται «σε διαίρεση


και αποσύνθεση».



Σας ευχαριστώ.

1 σχόλιο:

CaRiNa-Κ.Κ είπε...

Ευχαριστώ πολύ Νόσφυ.

Καλημέρα!:)

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...