κ. Γιαννη ,
η αποψη μου μου για την δυνατοτητα επιτευξης αντικειμενικότητας περιπου ταυτιζεται με το παραδειγμα του Νοσφερατου παραπάνω για τους τυφλους ινδους και τον Ελεφαντα …Δηλαδή ποτε δεν μπορουμε να αγκαλιασουμε ολη την Αντικειμενικότητα (αλήθεια ) αφου ειμαστε Υπο-κείμενα και εξ’ ορισμου η Αντικειμενικοτητα αντι-κειται …
Μπορουμε ομως να την πλησιασουμε οσο το δυνατόν ( οπως βλεπετε κι εδώ το κριτηριο μου για την αντικειμενικότητα ειναι σχετικό-οσο γινεται…οσο πιο δυνατή επιτευξη αντικειμενικότητας)
Παραδειγμα : Μια από τις πιο γνωστες ρησεις του πρωιμου Φιλελευθερισμου ( Ωφελιμισμός) του 19ου αιώνα (καμμια σχεση με τον συγχρονο Νεοφιλελευθερισμό )
ηταν το :
”Σκοπός μας ειναι η επιτευξη του μεγαλύτερου δυνατου βαθμου ευτυχίας για τον μεγαλύτερο αριθμό ανθρωπων ”’
Βεβαια το ποσοτικό κριτηρο δεν φτανει … χρειαζονται και άλλα περισσοτερο ποιοτικά …. Και βεβαια δεν αρκει μια διακύρηξη σκοπού (γιατί πολλές φορες ”ο δρόμος για την κόλαση ειναι στρωμένος με καλές προθεσεις” )
- Ειναι ομως ενα συγκεκριμμενο κριτηριο που πλησιαζει το κατα δυνατόν την αντικειμενικότητα …
Αλλο παραδειγμα:
Στην προεπαναστατική Γαλλια οπως ξερουμε υπηρχαν τρεις Νομικά προσδιορισμένες ταξεις … Η 1η (ευγενεις ),η 2η Κλήρος, η 3η: ολοι οι υπολοιποι δηλαδή καμμια εικασαρια εκατομμύρια)
Ε λοιπόν οπως θα ξερετε η Γαλλική επανασταση (αλλά και η νεωτερική εννοια του Εθνους ) ξεκινησε γιατί η 3η ταξη
(ορκος του σφαιριστηριου ) διακηρυξε ( με τον Αββά Σεγιές )
”Εμείς η τριτη ταξη ειμαστε η μόνη ταξη …Εμεις ο λαος ειμαστε το εθνος ”
( στο ονομα της ”Γενικής βουλησης” του Ρουσσω …
- Δηλαδή η Γαλλική επανασταση κ Γιαννη και μαζί της ολη η πολυτιμη κιβωτός αξιών της Νεωτερης εποχής (μαζί με την τραγωδία της βεβαια ) Ξεκινησε με μια αρχή Καθολικότητας ( οσο το δυνατόν για τοτε ,που γενικευτηκε αργοτερα π.χ γυναικειο δικαιωμα ψηφου κ.λ.π.) δηλαδή με ενα κριτηριο Ποσοτικό,,,
( Τωρα στο διλημμα αν η κατασταση θα ηταν καλύτερα για τους Γαλλους και την ανθρωπότητα αν δεν γινοταν η Γαλλική επανασταση , οπως θα καταλάβατε δεν μπαινω καθόλου και θα ηλπιζα ουτε κι εσεις …
Δηλαδή δεν μπορώ να ισοσκελίσω π.χ τα Εγληματα του ” Παλαιου καθεστώτος με την Τρομοκρατια π.χ της Γαλλικής επαναστασης και να πώ ειδες; σχετικά ειναι ολα … Οχι .
Σχόλιο από Τζιτζιμιτζιχόντζιρας Δεκέμβριος 19, 2007 σχ 392
http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/
Αναγνώστες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
όταν μας επισκέπτεται η Θεια Ακηδία καμιά φορά Βυθίζομαι σε τρυφερή ανία και καταργείται μέσ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου