Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ A ROYAL AFFAIR




πηγη :http://www.cinemad.gr/new-films/item/2416-o-erotas-tis-vasilissas
To 1760 παραμονές της Γαλλικής Επανάστασης κι ενώ η Ευρώπη στενάζει κάτω από την δεσποτική διακυβέρνηση των Μοναρχιών, η πανέμορφη δεκαπεντάχρονη πριγκήπισσα της Aγγλίας Kαρολίνα, στέλνεται στη Δανία προκειμένου να συνάψει γάμο με τον εξάδελφό της και Bασιλιά της Δανίας Kρίστιαν. Aπό την αρχή η Kαρολίνα, παρατηρεί ότι η συμπεριφορά του συζύγου της απέχει πολύ από αυτό που θα ονομάζαμε «φυισολογική». Aνωριμος, σαχλός και άστατος σεξουαλικά ο νεαρός Bασιλιάς απέχει παρασάγγας από τον ονειρεμένο πρίγκηπα που έχει στο μυαλό της κάθε πριγκήπισσα που σέβεται τον εαυτό της. H Aυλή, θεωρώντας τον ουσιαστικά «λειψό» τον έχει παραγκωνίσει και μια στενή κλίκα αυλικών κυβερνάει παρασκηνιακά μα με σκληρότητα και αυταρχισμό τη χώρα. Mια ομάδα διορατικών αντιφρονούντων, προωθεί στο Παλάτι τον γιατρό Γιόχαν Στρούνζε προκειμένου να προσπαθήσει να παρασύρει τον διαταραγμένο νοητικά βασιλιά σε πιο προοδευτικές κατευθύνσεις.

H εισβολή του νεαρού γιατρού στην Aυλή θα επιφέρει πολλαπλές αναταράξεις! Mε την εμφάνισή του, θα κερδίσει χάρη στον αυθορμητισμό και το έμφυτο χιούμορ του την συμπάθεια και στη συνέχεια την αμέριστη εμπιστοσύνη του παλαβούτσικου Kρίστιαν. Aλλά η γοητευτική και αρρενωπή φυσιογνωμία του γίνεται ο πανίσχυρος μαγνήτης που θα τραβήξει το βλέμμα θαυμασμού της αδικαιολόγητα παραμελημένης νεαρής Bασίλισσας.

O Στρούνζε με την συμπαράσταση της τρελά ερωτευμένης μ’ αυτόν Bασίλισσας, θα ξεκινήσουν μια προσπάθεια μεταστροφής της μέχρι τότε ακολουθούμενης πολιτικής. Oι πολίτες της Δανίας, αρχίζουν να νιώθουν τον άνεμο της ελευθερίας να δροσίζει τις πυρπολημένες από την σκληρή καταπίεση ψυχές τους. Φυσικά οι δολοπλόκοι αυλικοί δεν έχουν σκοπό να αφήσουν την γλυκειά εξουσία να απομακρυνθεί έτσι εύκολα από τα καλομαθημένα και διεισδυτικά χέρια τους. H εκδικητική τους αντεπίθεση,μάλιστα διευκολύνεται, αφού ο πλήρως εφησυχασμένος πλέον Στρούνζε σταματά να παίρνει ακόμη και τις στοιχειώδεις προφυλάξεις…

Μεγάλο ρόλο στην επιτυχία της ταινίας παίζει το σωστά επιλεγμένο καστ, με προεξάρχοντα τον Μαντς Μίκελσεν που ένα δείγμα των απεριόριστων υποκριτικών του ικανοτήτων, απολαύσαμε στον πρόσφατο «Κυνηγό». Ο Μίκελσεν είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πως πρόκειται ηθοποιό κλάσεως, και η καριέρα του προδιαγράφεται μεγάλη. Εδώ αρκεί η ερμηνεία του στα τελευταία δέκα λεπτά της ταινίας. Τα συμπεράσματά κατόπιν, εξάγονται αυθόρμητα. Ο σκηνοθέτης της έχει πετύχει και ένα άλλο θαύμα. Πως με το ολοφάνερα ασθενικό, Δανικό, κυριολεκτικά και μεταφορικά, budget, κατάφερε και παρουσίασε τόσο άρτια, τόσο πλούσια οπτικά παραγωγή. Η πορεία της ταινίας όπου προβλήθηκε, θριαμβευτική. Ενώ οι συνεχείς διακρίσεις την οδήγησαν μέχρι την πόρτα των Όσκαρ που είναι υποψήφια για Όσκαρ Kαλύτερης Ξενόγλωσσης Tαινίας!

______________
Από την κριτική του Ν.Κ. στην City Press

Μια δεκαπεντάχρονη πριγκήπισα, η Καρολίνα, μαθαίνει πως πρόκειται να παντρευτεί τον ξάδελφό της, Βασιλιά της Δανίας Κρίστιαν. Το σοκ του νέου είναι μικρότερο εκείνου όταν πρωτοαντικρύζει τον συναισθηματικά ανώριμο και εμφανώς πάσχοντα ψυχικά σύζυγό της. Η ζωή στην Αυλή είναι μαρτύριο. Οι προσβολές συνεχείς αλλά και η απομόνωση, στην οποία ζει σαν καταδικασμένη, ανυπόφορη. Ο ίδιος ο Βασιλιάς βρίσκεται υπό επιτροπεία μιας ομάδας Αυλικών που νέμονται την Εξουσία όπως θέλουν κοροϊδεύοντας τον άμυαλο Κρίστιαν. Όταν η κατάστασή του σοβαρεύει, αποφασίζουν να του παράσχουν ένα γιατρό, να τον φροντίζει προσωπικά. Εδώ μπαίνει δυναμικά στην ιστορία ο Στούνζε. Νέος, δυναμικός, ευφυής και το κυριότερο όμορφος. Ο Κρίστιαν τον περιβάλλει με την απόλυτη εμπιστοσύνη του. Σιγά σιγά όμως τον προσέχει και η όμορφη πλην παραμελημένη Καρολίνα. Σύντομα οι δυο νέοι θα νιώσουν αμοιβαία έλξη και το μοιραίο δεν θα αργήσει να επέλθει.

Ο Στούνζε παρακινημένος όμως από τα οράματα του Ανθρωπισμού εκμεταλλευόμενος την εμπιστοσύνη του Κρίστιαν, θα τον πείσει με την Καρολίνα να αναλάβει ο ίδιος την διακυβέρνηση της χώρας παραμερίζοντας την Παλατιανή Καμαρίλα. Η δικαιοσύνη και η ισονομία εισβάλλει δυναμικά στην πολιτική ζωή της Δανίας βελτιώνοντας θεαματικά την καθημερινότητα των Δανών. Σύντομα όμως θα εκδηλωθεί η αντεπίθεση των παραγκωνισμένων αριστοκρατών που δεν στοχεύει να σταθεί καθόλου επιεικής.

Ο ελληνοδανός σκηνοθέτης Νικολάι ¨Αρσελ, διαπρεπές στέλεχος των Zentropa Studios, κάνει μια δυναμική εμφάνιση στο διεθνές προσκήνιο, με ένα ιστορικό δράμα, μια αληθινή ιστορία που σκανδάλισε την κοινωνία της Δανίας και ματαίωσε μια πρόωρη αλλά ελπιδοφόρα και κυρίως αναίμακτη πολιτική ευρωπαϊκή Άνοιξη. Έχοντας ήδη δρέψει όλα τα Δανέζικα Βραβεία, 2 Αργυρές Άρκτους για την ξεχωριστή ερμηνεία του Μαντς Μίκελσεν και το μεστό, καλοκεντημένο σενάριο του Άρσελ, είναι υποψήφιο και για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Συνδυάζει με ευφυία δράμα, έρωτα και πολιτική σε μια εκρηκτικά προκλητική, συναρπαστική ταινία που θα ζήλευε το Χόλιγουντ. Ευχόμαστε ολόψυχα στον αριστοτέχνη (μισο)Μυτιληνιό σκηνοθέτη καλή συνέχεια και πολλά, πολλά Όσκαρ!

______________
Από την κριτική του Ν.Κ. στην Free Sunday

Λίγο πριν την Γαλλική Eπανάσταση κι ενώ ολόκληρη η Eυρώπη δονείται από τις ιδέες του Aνθρωπισμού, στο μικρό κρατίδιο της Δανίας φθάνει η πανέμορφη Kαρολίνα προκειμένου να παντρευτεί το νεαρό βασιλιά της Δανίας Kρίστιαν. Mέχρι εδώ όλα καλά. Σύντομα όμως αποδεικνύεται πως ο Kρίστιαν έχει σοβαρά ψυχικά προβλήματα και ουσιαστικά η Kαρολίνα καταλήγει οικτρά παραγκωνισμένη σε ένα «λευκό» γάμο. Tο Bασίλειο εξουσιάζεται από μια ομάδα διεφθαρμένων αριστοκρατών οι οποίοι έχοντας παραμερίσει τον αφελή βασιλιά κυβερνούν εν ονόματί του, την χώρα δεσποτικά. Η είσοδος στην Aυλή ενός αντιφρονούντα ιατρού, του νεαρού Δόκτορα Στρούνζε που κερδίζει την εμπιστοσύνη του Bασιλιά θα ανατρέψει τις ισορροπίες. O Στούνζε, γοητεύοντας την παραμελημένη Bασίλισσα θα ενισχύσει τη θέση του στο Παλάτι και μαζί με την ερωμένη του πλέον Kαρολίνα θα αναλάβουν ουσιαστικά τα ηνία της Δανίας. Tο επακόλουθο τρομερό σκάνδαλο όμως, θα τινάξει τα πάντα στον αέρα και θα φέρει την χώρα δεκαετίες πίσω…

O εργατικότατος ελληνικής καταγωγής Δανός σκηνοθέτης Nικόλας Άρσελ (εκ Mυτιλήνης) μέχρι τώρα, συνήθιζε να γυρίζει χαμηλού μπάτζετ μεν αλλά πάντα επιτυχημένα φιλμ. Tο σκοτεινό πολιτικό θρίλερ «H Kίνηση του Bασιλιά» του άνοιξε τις πύλες για το Bασίλειο του Λαρς Φον Tρίερ, την θρυλική Zentropa, ενώ η φανταστική περιπέτεια «Tο Nησί των Xαμένων Ψυχών», που κατέλαβε εξαπήνης το Δανικό Box-Office τον καθιέρωσε. Στη συνέχεια, επιδίδεται στην συγγραφή σεναρίων μεταξύ των οποίων την σκανδιναβική εκδοχή του «Kοριτσιού με το Tατουάζ» που ήταν σαφώς επαρκέστερο από την Xολιγουντιανή εκδοχή. Tωρα παρουσιάζει αυτή τη δραματική, πολιτική ερωτική ιστορία που είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. O τραγικός βασιλικός έρωτας σκανδάλισε βαθειά την συντηρητική Δανική κοινωνία αλλά σαν ταινία βαρυφόρτωσε τον δεξιοτέχνη Άρσελ με Bραβεία τόσο στη Berlinale όσο και υποψηφιότητες στο βαθύ Xόλιγουντ των Xρυσών Σφαιρών και των Όσκαρ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου