Αναγνώστες

Σάββατο 28 Απριλίου 2012

ενα μου σχόλιο για την «αναχρονιστική χρήση της Ιστορίας» τα ....''.ελληνομετρα'' του κ Τσιπρα και τον φονταμενταλισμό της σκεψης ...

Εθνικιστικό πισωγύρισμα
Του Βασίλη Παναγιωτόπουλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012
Η άστοχη δήλωση του κ. Τσίπρα, για φιλέλληνες και μη Ελληνες, είναι ασφαλώς προϊόν αμετροέπειας, χωρίς κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο και χωρίς επιχειρησιακή εμβέλεια. Είναι μια δήλωση που δεν μπορεί να εγκαθιδρύσει στο ελληνικό κοινωνικό σώμα τη διάκριση Ελληνες πατριώτες – Ελληνες προδότες, γιατί αυτή την στιγμή μια τέτοια διάκριση απλά δεν υποστηρίζεται από το δημόσιο αίσθημα. Αλλωστε ο αντιφασιστικός αγώνας τελείωσε για την Ελλάδα τον Σεπτέμβρη του 1944. Τέτοιες εκφράσεις όμως, και πολύ περισσότερο τέτοιες ιδέες, είναι δείγμα εθνικιστικού πισωγυρίσματος ενός αριστερού (μαρξιστικού) κόμματος που απλά έχασε τη μάχη με τον «γέροντα χρόνο», όπως θα έλεγε ο Ανδρέας Κάλβος αν ζούσε στις μέρες μας. Οσο και να ακούγονται στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης πολιτικές κραυγές για «γερμανοτσολιάδες» και «Ελληνες μη Ελληνες», ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας βασίζεται στην αποδοχή ευρύτατων λαϊκών στρωμάτων που, συνήθως σιωπηλά, στηρίζουν έναν «ιστορικό συμβιβασμό» της καταχρεωμένης χώρας με τους ιδιοτελείς, ασφαλώς, δανειστές της. Κανένα συνεπώς εθνικιστικό παραλήρημα, όσο αντιιμπεριαλιστικό κι αν φαντάζει, δεν μπορεί αν διαιρέσει τον ελληνικό λαό και τους πολιτικούς και κοινωνικούς εκφραστές του σε πατριώτες και προδότες. Παλιότερα προσπαθούσαμε να προφυλαχθούμε από την «ιδεολογική χρήση της Ιστορίας», όπως έλεγε ο μακαρίτης Φίλιππος Ηλιού. Τώρα πρέπει να αντιπαλέψουμε την «αναχρονιστική χρήση της Ιστορίας». Δυσάρεστα πράγματα και κουραστικά.
Ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος είναι ιστορικός

”-Παλιότερα προσπαθούσαμε να προφυλαχθούμε από την «ιδεολογική χρήση της Ιστορίας», όπως έλεγε ο μακαρίτης Φίλιππος Ηλιού. Τώρα πρέπει να αντιπαλέψουμε την «αναχρονιστική χρήση της Ιστορίας».
Πολύ καλό.
η αναχρονιστική χρηση της ιστοριας ως ενας μαγικος τροπός – ξορκι για να αντιμετωπιστει το ΠΑΡΌΝ ..
η ιστορια -οπως και καθε επιστημη στηριζεται στη Δακριση .. Οχι σε τι μοιαζει η μια εποχή με την αλλη αλλά σε τι διαφερει
Αν επικεντρωθουμε στις ομοιοτητες δεν θα καναμε ιστορια αλλά μαγεια:
Καθε εποχή μοιαζει μεμια αλλη .. Ετσι η σημερινή παγκοσμια θυμιζει και την κριση του 29 -30 και την Προ του Α πολέμου και την κατασταση στη Ρωμαική αυτοκρατορια προ του Μεσαιωνα κ,ο,κ επ απειρον ..
Οι φονταμενταλιστες της σκεψης επικεντρωνονται στις ομοιοτητες .. Η κατασταση μοιαζει με την κατοχη ΑΡΑ ειναι κατοχή αρα... .Εμπρος για ενα νεο Εαμ κλπ κλπ
Ομως ειναι αλλο το να πεις : Η συχγρονη κατασταση ειναι ΣΑΝ κατοχή απο το να πεις ΕΙΝΑΙ κατοχή ..
Οι λογής λογής φονταμενταλιστές απωθουν την ελλειψη ικανοτητας διακρισης και πολιτικής σκεψης με τη προσφυγή στο Γραμμα : απλουστατα τα παιρνουν   ολα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΆ. Αγνοουν την μεταφορα, το σαν …
Αλιμονο στους λαους και κοινωνιες που οδηγουνται απο φονταμενταλιστες. Στις κοινωνιες που κανουν «αναχρονιστική χρήση της Ιστορίας».
Comment από ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ | 26/02/2012 
το σχόλιο σε αυτην την συζητηση :

-Τι σημαίνει χρεωκοπία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο -Στη τέχνη και στη Κοινωνία. Πέτρος Θεοδωρίδης

  Πέτρος Θεοδωρίδης (τμήμα κινηματογράφου Α.Π.Θ ) Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο Στη τέχνη και στη Κοινωνία   Α. :Μοντερνισμός   ...