Αναγνώστες

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Για τον ''παλιο'' ''καλο αισιοδοξο κινηματογραφο των δεκαετιων 50 και 60: Το να παιρνεις στα σοβαρά τον ''ενθουσιασμό'' αυτων των ταινιων για να καταλαβεις τις δεκατιες του 50 η 60 ειναι σαν να προσπαθεις να καταλάβεις την πραγματική ιστορια των ΙνδΙανων της αμερικής μεσα απο κααουμποικές ταινιες .( απο σχόλιο που εκανα στου Greek rider


Το μεγάλο κανόνι


Ο εμπορικός κινηματόγραφος των δεκαετιων του 50- 60 ήταν ο προπαγανδιστικός μηχανισμός ενός απάνθρωπου μετεμφυλιακού Κράτους που έχτιζε την..'' αναπτυξη'' πάνω στα κουφάρια του εμφυλίου ,

στο παρακράτος , στην τσιμεντοποιηση , την μετανάστευση , την υπέρ εκμετάλλευση των εργαζομένων στα κίτρινα συνδικάτα , στην απαγορευση ουσιαστικά των απεργιών στην μαύρη παρακρατική τρομοκρατία ..


Και εκείνο που έδειχνε ως ενθουσιασμό, ήταν ο εξωραϊσμός της Μιζέριας και της απανθρωπιάς των δεκαετιών του 50 και 60 . και του απωθημένου ανοιχτού τραύματος του εμφυλίου. ....

Υπήρξαν και πραγματικές ταινίες όπως ο Δράκος , η ο Ηλίας του 16ου αλλά αυτές έμεναν στο περιθώριο..

 ............................................................................................................................................

Τωρα τελευταία δε με την παράξενη πίστη στον μύθο της ''....αναπτυξιακής έκρηξη του 1950-1960....(που καποιοι την συνδεεουν με την αναγκη  να παμε στη δραχμή)
'' Θυμίζω γιατί πράγμα μιλάμε

=Για μια Ευρώπη ρημαγμένη τότε από τον Β ΄πόλεμο καιβεβαια για το σχέδιο Μάρσαλ αλλά κυρίως για μια Ελλάδα Εντελώς ρημαγμένη από έναν εμφύλιο , όπου αμέσως μετα ακολούθησε η εξόντωση και η απώθηση των ...''περιττών'' υπάρξεων ''
- καμιά 80χιλιαδες πολιτικοί πρόσφυγες στις ανατολικες χώρες -

-καμιά εκατοσταριά χιλιαδεςστην Αυστραλία (κυρίως αριστερές οικογένειες που τους ξεφορτωνοντουσανμια και καλή -καμιά 300.000 στη Γερμανία κλπ και φυσικά αν κάποιος έχει υποψιασμένο μάτι θα διακρίνει στις ''ενθουσιωδεις '' ταινίες του 60 τις παραδουλεύτρες - ψυχοκορες, παιδιά συνήθως αριστερών ρημαγμένων οικογενειών που χρησίμευαν ουσιαστικά ωςσκλαβοι στους Μαυραγοριτες που εκμεταλλεύονταν την ''αναπτυξιακή ..έκρηξη '' ''


τι ήταν η δεκατια του 60 και πολύ περισσοτερο του 50 ;

Μια πνιγηρη σκληροτητα .ενας ατελειωτος φοβος .

Πιστοποιητικά κοινωνικών φρονηματων , παρακρατικοι , '' η ελλάδα ατελειωτη παραγκα ο χαφιες να παρακολουθει'' που ελεγε ο Σαβοπουλος και η Βουγιουκλακη και η Ρενα Βλαχοπουλου κ. α να τραγουδουν αισιοδοξα .


Εφοπλιστες να εκμεταλευονται την πιο αγρια ασυδοσια για το κεφαλαιο που υπηρξε ποτε ο Μαρκεζιναρος να κανει εκεινη την απιστευτη υποτιμηση κατα 50%ναντι του δολαριου κοβοντας τρια μηδενικά κατι που φυσικά ΡΗΜΑΞΕ τους μεροκαματαριαδες οπως καθε τοσο σκληρη υποτιμηση αλλωστε ) και χαμηλωσε απιστευτα το κοστος εργασιας προς οφελος των εδώ μαυραγοριτων που αποτελεσαν και τον κινητηριο μοχλό της ...αναπτυξιακής εκρηξης

- Ο Καραμανλής Θειος με την π[εριφημη αναπτυξιακή οχταετια τη ΕΡΕ για τον οποιο και για την οποια οταν εφυγε (μετα την δολοφονια του Λαμπρακη απο παρακρατικους ) ειπαν το περιβοητο : Εφαγε Ρημαξε κι Εφυγε : ΕΡΕ

(φυσικα η ιστορια επαναλαμβανεται ως φαρσα ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ )
και βεβαια η Χουντα

Αυτη ηταν η περιφημη αναπτυξιακή εκρηξη του 50 και60 καιαυτήν εξωραισε με τον πιο Φτηνο τροπο ο παλιος καλός Ελληνικός Κινηματογραφος της Φινος Φιλμ ..

Το να παιρνεις στα σοβαρά τον ''ενθουσιασμό'' αυτων των ταινιων για να καταλαβεις τις δεκατιες του 50 η 60 ειναι νσαν να προσπαθεις να καταλάβεις την πραγματική ιστορια των ΙνδΙανων της αμερικής μεσα απο κααουμποικές ταινιες .


Ητνα η δεκαετια του 70 και οι Ταινιες της 
μεσα απο την οποια μπορεσαμε να καταλαβουμε ππραγματικά τι Βρωμερη κτηνωδια εκρυβαν οι προηγουμενες δυο δεκαετιες πισω απο την Βιτρινα της αναπτυξης''.

. Η Αναπαρασταση και ο Θιασος του Αγγελοπουλου. Και φσικά καιο Βεγγος αυτος ο εξαιρετικός ηθοποιος με ταινιες οπως ''Τι εκανες στον πολεμο μπαμπα'' κ.α


Οι ταινιες του 60 αντανακλουσαν τον ενθουσιασμό των μαυραγοριτων, των Χουντικών και των παιδιων τους

Κρυβανε μια οικτρη πραγματικότητα της μιζεριας και τη πιο αγριας καταπιεσης της εργατικής ταξης, που, δυστυχώς σημερα καποιοι Νοσταλγουν ασυστολα .

Εκρυβαν πολύ πόνο , πολύ δυστυχια πολύ εκμεταλευση οι δεκατετιες της .. αναπτυξιακής εκρηξης.



Αύγουστος 22, 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο -Στη τέχνη και στη Κοινωνία. Πέτρος Θεοδωρίδης

  Πέτρος Θεοδωρίδης (τμήμα κινηματογράφου Α.Π.Θ ) Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο Στη τέχνη και στη Κοινωνία   Α. :Μοντερνισμός   ...