''Το Συμβάν του θανάτου και της Ανάστασης του Χριστού είναι' ένα ''συμβάν για εμάς ''(εφόσον το πιστεύουμε ) και ένα γεγονός του ιστορικού παρελθόντος, παρόλο που για τους πιστούς είναι πνευματικά ''Παρόν''. Με αυτό τον τρόπο εμπνέει διαρκώς μια σειρά από Συμβάντα , για τα οποία μπορεί κανείς να μάθει πολλά .
Δεν πρόκειται για ''επαναστατικά '' συμβάντα , αλλά για την'' μετάνοια' , μια αλλαγή στάσης και την μεταβολή '' της επιθυμίας των υποκειμένων, που δεν μπορεί να επέλθει βολονταριστικά. Και παρα το ότι η ψυχανάλυση δεν είναι μια εκκοσμικευμένη μορφή του μονοθεϊσμού, ωστόσο μπορούμε να ανακαλύψουμε μια σχετική αναλογία ανάμεσα στην χριστιανική υπαρξιακή εμπειρία και στην εμπειρία του Ασυνείδητου στην Ψυχανάλυση
...............................
Εδώ η έννοια της επανάληψης είναι θεμελιώδης . Κανένα Συμβάν δεν υπάρχει χωρίς μια μορφή επανάληψης, καμία πίστη δεν ισχύει αν βασίζεται μόνο σε ένα συναίσθημα ''
Σύμφωνα με τον Κίρκεγκορ για τον χριστιανό δεν είναι σημαντική μόνο η ενθύμηση των ιχνών του παρελθόντος συμβάντος, αλλά η επανάληψη της πράξης πίστης στο παρόν και στο μέλλον . Για τον Κίρκεγκορ , σημαντική είναι η ''συγχρονία'' της πράξης πίστης μας με το Συμβάν της Σταύρωσης και της Ανάστασης ως ένα πραγματικό συμβάν εδώ και τώρα, και συνεπεία τούτου, και η απόφαση μας για μια πνευματική ζωή.
Αυτή η πράξη αποτελεί ένα ''άλμα στο Πραγματικό'' και ως χριστιανικά υποκείμενα θα το επαναλαμβάνουμε (δηλαδή να αγαπάμε εκ νέου τον Άλλο , το Πλησίον) γιατί ,ως πεπερασμένα όντα,συνεχώς εγκαταλείπουμε την πίστη ,την ελπίδα και την αγάπη μας στο Θεό και το Πλησίον
(Απο το Θανος Λίποβατς ''Φαντασιακή και Αληθής Ελευθερια '')
το βιβλιο θα παρουσιαστει στη Θεσσαλονικη στις 12 Μαιου : βιβλιοπωλειο ''Βιβλιορυθμος''(Σαβαλας ) Απο το περιοδικό ''ΕΝΕΚΕΝ ''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου