Να κοπεί ο ομφάλιος λώρος!
του Μηταφίδη Τριαντάφυλλου, εκπαιδευτικού
«Δώσε μου ένα αγόρι στην
ηλικία των επτά ετών και θα είναι δικός μου για πάντα», έλεγε ο Λογιόλα, ο ιδρυτής του Τάγματος των
Ιησουιτών. Το αξίωμα αυτό διέπει την εκπαιδευτική στρατηγική όλων των Εκκλησιών,
ακόμα και όσων προήλθαν από τη Μεταρρύθμιση. Έτσι, ο «κατηχητισμός» του Λούθηρου αποτέλεσε το κυρίαρχο εκπαιδευτικό
δόγμα στα θρησκευτικά σχολεία της Δύσης ή στα «ομολογιακά» κράτη, όπως το δικό μας.
Αποτελούμε την πιο ακραία περίπτωση
χώρας-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι συνταγματικά
κατοχυρωμένη η «συστηματική νοθεία
της πνευματικής αναπτύξεως των νέων
και ο διαποτισμός τους με θρησκευτικοπολιτικά δόγματα», έγραψε το 1979 ο
καθηγητής Α.Χ. Καζεπίδης στο περιοδικό της ΟΛΜΕ, η οποία σύρθηκε στα δικαστήρια
από το εκκλησιαστικό-παρεκκλησιαστικό κατεστημένο της χώρας!
Η κρατική Εκπαίδευση και η προνομιούχος
«νόμω κρατούσα Εκκλησία» στη χώρα μας
αποτέλεσαν βασικούς «πυλώνες» της συγκρότησης του έθνους-κράτους. Με το
ανιστόρητο ιδεολόγημα της ρομαντικής ιστοριογραφίας περί «ταύτισης ελληνισμού και ορθοδοξίας» επιβλήθηκε ο κατηχητισμός και
η θρησκευτική μονοφωνία στο σχολείο. Το σκοταδιστικό CD-ROM του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου, που ταυτίζει τις εκτρώσεις με…τις ναζιστικές γενοκτονίες(!),
δείχνει πόσο επικίνδυνος για την υγεία της Παιδείας είναι ο εθνοθρησκευτικός
εγκλωβισμός της.
Η άρνηση και της σημερινής
κυβέρνησης να κόψει τον ομφάλιο λώρο Κράτους-Εκκλησίας-Εκπαίδευσης δείχνει για
μια ακόμα φορά ότι η άρχουσα τάξη χρειάζεται την Εκκλησία ως μηχανισμό
νομιμοποίησης και κοινωνικού ελέγχου. Γι αυτό, το σχολείο της «ετερότητας», το «σχολείο χωρίς θρησκευτικά,
εθνικά και κοινωνικά σύνορα» πρέπει να εγγραφεί στην ατζέντα των
εκπαιδευτικών αγώνων.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ,
«ΕΠΩΝΥΜΩΣ», 14/02/05
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου