Αναγνώστες

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

O Νομος και η Αγάπη /τερυ ηγκλετον


''Μόνο οι χριστιανοί αντισημιτες αντιδιαστελλουν το νόμο από την αγάπη,όταν χαρακτηρίζουν τον ιουδαϊκό νόμο ανάλγητα νομικιστικικο, ώστε να αντιπροτάξουν στην αυστηρότητα του την δική τους τρυφερή καρδιά.


 Ο νόμος έχει πράγματι κάτι το απάνθρωπο , το ιδιο όμως και η αγάπη. Η εντολή να αγαπάμε μας τραυματίζει επειδή είναι κατηγορική προσταγή παντελώς αδιάφορη για το άτομο , το οποιοδήποτε άτομο .

 Διατασσομαστε να αγαπάμε αδιακρίτως γιαυτό και το υπόδειγμα αυτής της στάσης είναι η αγάπη για τους ξένους . Τους φίλους τους αγαπάμε ούτως ή άλλως ''
http://nosferatos.blogspot.gr/2008/07/blog-post_3860.html, μτφ Δημήτρης Φιλιππουπολίτης , Εκδ Πατάκη σ 2005 σ 54

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νόσφυ αν καταλαβαίνω καλά αυτό το κείμενο το βάζεις επειδή λέει ότι η αγάπη είναι περιοριστική ε; το ρωτάω γιατί αν και φαίνεται να έχει μεγάλο ενδιαφέρον ο Eagleton,νομίζω ότι κάνει λάθος στις τελευταίες προτάσεις. Αλλά έστω ότι είναι περιοριστική η κατηγορική προσταγή της αγάπης όσο και ο νόμος και το παραδεχόμαστε και έστω ότι δεν χρησιμοποιεί κανείς αυτή την προσταγή για να επιβάλλει την ανωτερότητά του μέσω της μνησικακίας, εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα τότε λες;
coerdia

Νοσφεράτος είπε...

λέω οτι η αγαπη ειναι ουως ή αλλως μεγαλο προβλημα..Αλλά η αγαπη προς ολους ανεξαιρετως (ή και προς τα ζωα εντομα κλπ (τα βουδιστικά) την εξαφανιζει .. Η αγάπη μπορει να εχει ευρος αλλά και βαθος ..αλλά εχει και μια οικονομια ..Οσο κερδιζει σε πλατος τοσο φτωχαινει σε βαθος.

Ανώνυμος είπε...

Υποτίθεται ότι ο σκοπός είναι όχι να εξαφανιστεί αλλά να πληθύνει όμως. Επίσης μου φαίνεται ότι σκέφτεσαι με τους σημερινούς όρους συνέχεια αλλά σωστό κι αυτό. Προσοχή όμως στην ερμηνεία, αν θέλετε δηλαδή να μιλήσετε για θρησκείες γιατί δεν είναι ίδια τα μεγέθη, αν θέλετε να μιλήσετε για άλλα φαινομένα εντάξει.

ορισμός για σταυρόλεξο:
Συναίσθημα με πέντε γράμματα, αυτοερωτικό στη δομή του,ιδιοτελές. Φτωχαίνει σε βάθος όσο κερδίζει σε πλάτος και τότε γίνεται απάνθρωπο και τραυματίζει, δίνει απατηλές υποσχέσεις,τρέφεται από τη μνησικακία και γενικά από τα αντίθετά του.Είναι ούτως ή άλλως μεγάλο πρόβλημα:)
coerdia

Νοσφεράτος είπε...

coerdia

Δεν ειναι παιξε γελασε η αγάπη ...
...

η αγαπη δεν ειναι συμπονοια ουτε οικτος
η αγαπη δεν ειναι αφηρημενη
η αγάπη δεν ειναι...
η αγαπη δεν
η αγαπη
η αγαπ
η αγα
η αγ
η α
η
.

Ανώνυμος είπε...

Νόσφυ ναι το ξέρω. Στην κάθετη στήλη πρέπει να γράψει κανείς εμπιστοσύνη,ευθύνη,εκλογή, δέσμευση, ελευθερία, ανάγκη, αλληλεγγύη κ.τ.ό.Μ'όλες αυτές τις λέξεις όμως δεν στέκει το σταυρόλεξο(είναι κι αμερικάνικο).Ε,λοιπόν, όλες οι λέξεις για μια και μια για όλες.Και όχι οι δικές σας δικές μου και οι δικές μου δικές μου που λέει και το ανήψι μου:)
coerdia

Νοσφεράτος είπε...

με το προηγουμενο ηθελα να σου δειξω οοτι οταν η αγαπη περιοριζεται λεκτικά καταλήγει στο Αρρητον ..Στο Μηδεν . Ητοι γινεται μια μικρή κουκιδα .Αυτοδιαλυσις ..Χαμός στο ισωμα . Σιωπή!

Αγαπη ειναι το εν ζωή βιωμα του θανατου (αν μου επιτρεπεται η εκφρασις)

Ανώνυμος είπε...

Η έκφραση είναι ωραία και σωστή νομίζω. Εννοούσες όμως όταν περιορίζεται στις λέξεις ή όταν περιορίζεται από τις λέξεις;γιατί νόμιζα ότι πριν είπες ότι όταν απλώνεται σε όλους ανεξαιρέτως πάλι μηδενίζεται.
Επίσης σε θέση παραπομπών να προσθέσω τα εξής:
α)ότι κατά τον απόστολο και τη μπλε ταινία η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει: http://www.youtube.com/watch?v=jmQ88PWzvR0
β)ότι στην Θυσία του Ταρκόφσκι λέει στο τέλος το παιδί, που πριν δεν μιλούσε, "Εν αρχή ην ο Λόγος.Why is that father?"
συσχετιζόμενο με το ότι στο Ευαγγέλιο λέει επίσης "ο Θεός αγάπη εστι","εγώ ειμι η οδός, η αλήθεια και η ζωή", "και Θεός ην ο Λόγος".Όλες αυτές οι προτάσεις καταλήγουν σε ένα συμπέρασμα. Και αυτό έχει δεχτεί μια πολεμική από το Νίτσε στην οποία νόμιζα αρχικά ότι αναφερόταν το απόσπασμα αλλά έκανα προφανώς λάθος.Καληνύχτα,
coerdia

Γιάννης είπε...

αναπόφευκτα η εντολή αγαπάτε τους πάντες σαν τον εαυτό σας είναι υπεράνθρωπη και χρησιμεύει μόνο ως μέτρο σύγκρισης της αδυναμίας του ανθρώπου να είναι υπεράνθρωπος. οι ενοχές για την αδυναμία αυτή είναι μάταιες, καθώς μιλάμε για κάτι φανταστικό.
άσε που σε αγαπώ σημαίνει
σε βασανίζω
σε αφήνω ήσυχο
σε καθοδηγώ
αδιαφορώ
σου λέω τι είναι σωστό
σε πρήζω με το παράδειγμά μου
και ένα σωρό αντιφατικές πράξεις που έχουν ως πηγή την πρόθεση "θέλω το καλό σου", πράγμα που σημαίνει ότι ο αγαπών ξέρει ποιο είναι το καλό για τον άλλον.
πράγμα φυσικά λανθασμένο, όχι σπάνια (κανείς δεν μπορεί να ορίσει επακριβώς πότε, γιατί εμπλέκεται στο παιχνίδι της εξουσίας).

Ανώνυμος είπε...

H αγάπη δεν θέλει μέτρο.
Ρυθμό θέλει..
To να αγαπάς τον ξένο είναι έρευνα του άλλου, αφού τον ξένο δεν τον γνωρίζεις..
Συμφωνώ ότι και η αγάπη θέλει την οινοκομία της.
Γιατί, όταν διάβαζα αυτές τις γραμμές αισθανόμουν ότι ο συγγραφέας είχε υπόψη του έναν πιετιστή...

Τα url του θείου Ισιδώρα