Αναγνώστες

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

Άντονυ Γκιντενς: Φύση

 Άντονυ Γκιντενς Φύση

77
Υπάρχει κάποιο νόημα σε μια τέτοια χρήση. "Φύση" σημαίνει αυτό που είναι αδιατάρακτο, αυτό που δημιουργείται ανεξάρτητα από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Κατά έναν τρόπο η εικόνα είναι αρκετά ψευδής, γιατί η ύπαιθρος είναι φύση υποταγμένη στα ανθρώπινα σχέδια.
Ωστόσο, η "φύση" με αυτή την έννοια διατηρεί χαρακτηριστικά που συνδέονται εδώ και καιρό
Σε πολλές παραδόσεις, φυσικά, η φύση ήταν εξατομικευμένη· ήταν η επικράτεια θεών, πνευμάτων ή δαιμόνων. Θα ήταν λάθος να δούμε τον ανιμισμό ή άλλες παρόμοιες απόψεις ως συγχώνευση του ανθρώπινου και του φυσικού κόσμου,
Ωστόσο, η εξατομίκευση της φύσης εξέφραζε την ίδια την ανεξαρτησία της από τα ανθρώπινα όντα, μια πηγή αλλαγής και ανανέωσης που ξεκίνησε από την ανθρωπότητα, έχοντας ωστόσο μια διάχυτη επιρροή στις ανθρώπινες ζωές.Αν η φύση καθοριζόταν από αποφάσεις, αυτές δεν ήταν ανθρώπινες.
Ένας τρόπος ανάγνωσης της ανθρώπινης ιστορίας, από την εποχή της ανόδου της γεωργίας, και ιδιαίτερα των μεγάλων πολιτισμών, και μετά είναι η προοδευτική καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος.
Η περιβαλλοντική οικολογία στην τρέχουσα περίοδο έχει προκύψει κυρίως ως απάντηση στην αντιληπτή ανθρώπινη καταστροφικότητα.
Ωστόσο, η ίδια η έννοια του «περιβάλλοντος», σε σύγκριση με τη «φύση», σηματοδοτεί μια πιο βαθιά μετάβαση.
Το περιβάλλον, που φαίνεται να είναι απλώς μια ανεξάρτητη παράμετρος της ανθρώπινης ύπαρξης, είναι στην πραγματικότητα το αντίθετό του: η φύση μεταμορφώθηκε πλήρως από την ανθρώπινη παρέμβαση. Αρχίζουμε να μιλάμε για το περιβάλλον μόνο όταν η φύση, όπως και η παράδοση, έχει διαλυθεί. Σήμερα, μεταξύ όλων των άλλων καταλήξεων, μπορούμε να μιλήσουμε με μια πραγματική έννοια για το τέλος της φύσης αναφερόμενοι στην ενδελεχή κοινωνικοποίησή της. ένας τρόπος για
Η κοινωνικοποίηση της φύσης σημαίνει πολύ περισσότερα από το γεγονός ότι ο φυσικός κόσμος πλήττεται όλο και περισσότερο από την ανθρωπότητα.
Η ανθρώπινη δράση, όπως αναφέρθηκε, έχει αφήσει εδώ και καιρό ένα αποτύπωμα στο φυσικό περιβάλλον. Η ίδια η εφεύρεση της γεωργίας σημαίνει καθαρισμό του φυσικού οικοσυστήματος έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας βιότοπος όπου οι άνθρωποι μπορούν να καλλιεργούν φυτά ή να εκτρέφουν ζώα όπως θέλουν. Πολλά πλέον γνώριμα τοπία «φυσικής ομορφιάς», όπως μερικά από αυτά στη νότια Ελλάδα, έχουν δημιουργηθεί στην πραγματικότητα από τη διάβρωση του εδάφους μετά την καλλιέργεια της γης στην αρχαιότητα
. Νωρίτερα, οι Σουμέριοι, οι δημιουργοί του αγροτικού πολιτισμού, είχαν καταστρέψει τη γη που είχαν εργαστεί για να κάνουν καρποφόρα.
Μέχρι τη σύγχρονη εποχή, ωστόσο, η φύση παρέμενε κυρίως ένα εξωτερικό σύστημα που κυριαρχούσε στην ανθρώπινη δραστηριότητα και όχι στο αντίστροφο. Ακόμη και στους πιο εξελιγμένους υδραυλικούς πολιτισμούς, οι πλημμύρες ή οι ξηρασίες ήταν συχνές. μια κακή συγκομιδή θα μπορούσε να προκαλέσει καταστροφή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα url του θείου Ισιδώρα