Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

η παρεμβαση μου στο Ποστ του Μη ΜΑΔΑΣ ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ''Η βία ως μαμή της Ιστορίας''

  1.  
    Παντως η ρηση του Μαρξ για την Βια ως μαμή της Ιστοριας ΔΕΝ εχει καμμια απολυτως σχεση με εγκωμιο της βιας ..Αποτελει απλώς μια παρατηρηση για τις συνθηκες πρωταχικής συσσωρευσης του κεφαλαιου .. που φυσικά στη Δυση συνοδευτηκε κατα τον 17ο αιωνα απο απροκαλυπτη Βια - οπως αλλωστε και τωρα παγκοσμιως .. Συνεπως καλά ειναι να γραφειτααρθρα του ο κυριος Παπασαραντοπυλος αλλά να ανοιξει και κανα ..βιβλιο για να τεκμηριωσει πραγματικά και οχι διημοσιογραφικα οσα ξεστομιζει .. Με ολο το θαρρος Λεό
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στις κοινωνίες της νεωτερικότητας, όπως ορθά επισήμανε ο Μαξ Βέμπερ, το κράτος έχει το μονοπώλιο της βίας''

    Παλι αλλα αντ αλλων και στο κορφή κανέλα .. Η διαπιστωση του Μαξ Βεμπερ '' το(νεωτερικό) κρατος ως το μονοπωλιο της νομιμοποιημένης βιας'' ισχυει ως κοινωνιολογική -περιγραφική διαπιστωση και οχι ως ..κανονονιστική.. Δηλαδή δεν ισχυει για το Δεον αλλά για το ειναι ..Περισσοτερο δηλαδή θα ενισχυε τυχόν μια αντιληψη που λέει οτι ετσι κι αλλιως υφισταμεθα την βια του κρατος παρα αυτο που θελει να πει ο κυριος Παπασαραντοπουλος
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα δυο τελευταια σχολια μου δεν σημαινουν οτι δεν θεωρώ πώς συριζα και αλλοι εχουν εντελώς λάθος αντιληψη για την πολιτική βια ..Απλώς νομιζω οτι η δημοσιογραφιστικη και ασχετη πενα του κυριου Παπασαραντοπουλου ενισχυει τις εξισου ανοητες αποψεις περι πολιτικής βιας που κυκλοφορουν στην ναριστερά .. Τελικά εχουμε πολλους γαιδαρους να μαλωνουνε σε ξενους αχυρωνες και καλάθα κανουν πριν αρχισουν να ξυφουλκουν να διαβασουν κανα βιβλιο Αρκετα πρηξανε την ελληνική κοινωνια και οι μέν και οι δε
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://nosferatos.blogspot.gr/2009/04/blog-post_05.html

    Η μαμή της Ιστορίας( δεν αναφερόταν στην προλεταριακή επανάσταση, αλλά στη .....
    Σημειωματάριο ιδεών Από τον ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΑΛΚΕΤΣΗ (ελευθεροτυπία)
    Η μαμή της Ιστορίας
    Ο Μάρκο Ρεβέλι διδάσκει πολιτική επιστήμη στο πανεπιστήμιο του Ανατολικού Πιεμόντε. Το ακόλουθο κείμενό του είναι απόσπασμα δοκιμίου, που περιέχεται στο βιβλίο των Fausto Bertinotti, Lidia Menapace, Marco Revelli «Non violenza» (Fazi editore, 2004).

    (Οταν ο Μαρξ χρησιμοποιούσε την περίφημη μεταφορά του για τη βία, δεν αναφερόταν στην προλεταριακή επανάσταση, αλλά στη διαδικασία πρωταρχικής συσσώρευσης του κεφαλαίου)
    Απόσπασμα:
    Γίνεται συχνή αναφορά -από μέρους των όψιμων υποστηρικτών μιας άγριας αντίληψης της ταξικής σύγκρουσης και της αναγκαιότητας της βίας ως εγγύησης επαναστατικής συνέπειας- στη γνωστή δήλωση του Μαρξ για τη βία ως «μαμή της Ιστορίας» (γράφει κατά λέξη ο Μαρξ: «Η βία είναι η μαμή κάθε παλιάς κοινωνίας που κυοφορεί μια καινούρια»), λησμονώντας συχνά ότι ο Μαρξ τη διατυπώνει ακριβώς στο τέλος του πρώτου τόμου του «Κεφαλαίου», στο έβδομο μέρος, το αφιερωμένο στη «Διαδικασία συσσώρευσης του κεφαλαίου», και στο εικοστό τέταρτο κεφάλαιο με τίτλο «Η λεγόμενη πρωταρχική συσσώρευση».
    Ο Μαρξ αναφέρεται, επομένως, όχι τόσο (και μάλιστα καθόλου) στην προλεταριακή επανάσταση, αλλά στην άγρια διαδικασία διαμόρφωσης της αστικής κοινωνίας σε ρήξη με την παλιά φεουδαρχική κοινωνία και ιδιαίτερα στη «Γένεση του βιομήχανου κεφαλαιοκράτη», ο οποίος διαμορφώθηκε ακριβώς χάρη στη βίαιη και αναγκαστική απαλλοτρίωση των αγροτών, την περίφραξη των χωραφιών, τις αιματηρές αποικιακές κατακτήσεις, που λειτούργησαν ως ισχυροί και αιματοβαμμένοι «επιταχυντές» της γέννησης του καπιταλισμού με τον διαχωρισμό του από τον παλιό φεουδαρχικό κόσμο
    («Οι μέθοδες αυτές στηρίζονται εν μέρει στην πιο ωμή βία... Ολες χρησιμοποιούν την κρατική εξουσία, τη συγκεντρωμένη βία της κοινωνίας», είχε διευκρινίσει αμέσως πριν ο Μαρξ, «για να επιταχύνουν σαν σε θερμοκήπιο τη διαδικασία της μετατροπής του φεουδαρχικού τρόπου παραγωγής σε κεφαλαιοκρατικό»).Η βία επομένως, στην οποία αναφέρεται εδώ, βρίσκεται στην απαρχή της διαμόρφωσης του σύγχρονου προλεταριάτου -ως πράξη με την οποία σφυρηλατούνται οι αλυσίδες του- και όχι στο τέλος, ως πράξη με την οποία πρέπει να σπάσουν αυτές οι αλυσίδες. ......
    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου