Αναγνώστες

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

Ο Φιλελληνισμός της περιόδου του Ρομαντισμού μας αιχμαλώτισε σε στερεότυπα του τύπου : Οι Έλληνες είμαστε των ...άκρων και του πάθους και νομίζουμε ότι όντως .. είμαστε

 

Το παράδοξο με τα στερεότυπα - θετικά και αρνητικά είναι ότι τα Έθνη στη Νεωτερικοτητα διαμορφώνονται σύμφωνα με αυτά : Ο Φιλελληνισμός της περιόδου του Ρομαντισμού μας αιχμαλώτισε σε στερεότυπα του τύπου : Οι Έλληνες είμαστε των ...άκρων και του πάθους και νομίζουμε ότι όντως ..

είμαστε

ενώ η ελληνική πολιτική κουλούρα χαρακτηρίζεται από πλήρη μετριότητά και κοινοτοπία.

Ανάλογα , όταν βρισκόμαστε στο εξωτερικό πασκίζουμε να αποδείξουμε το στερεότυπο του καταφερτζή Έλληνα - έτσι παγιδευόμαστε σε μια Αυτό εκπληρούμενη προφητεία . ....

.Αναφέρομαι στην εθνοδομηση με βάση τις προσδοκίες που συναντώνται με το κλίμα της Εποχής :

Ο Φιλελληνισμός συνδεόταν με την εποχή του Ρομαντισμού γι αυτό και τα θετικά στερεότυπα για τους Έλληνες ήταν Ρομαντικού τύπου: " Υπέροχες ακρότητες"

Αντίθετα στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα η Δόμηση του Βουλγαρικού έθνους συναντήθηκε με ένα περιβάλλον θαυμασμού για τους Γερμανούς που ήταν πειθαρχημένοι και εργατικοί : Οι Βούλγαροι θεωρήθηκαν ως οι " Γερμανοί της Ανατολής" (όπως παρατήρησε η Ελλη Σκοπετεα)

.." Ο Ίδιος ο Οριενταλισμός για τα Βαλκάνια εσωτερικεύεται και Ενδοβαλλεται .

Φαντασιώνουμε ότι είμαστε όντως ότι θώρησαν ότι είμαστε οι Ευρωπαίοι ..

Αλλά και η αντίθεση με τα αρνητικά στερεότυπα - πχ Παπαρρηγόπουλος ενάντια στον Φαλμεραυερ - πάλι ετερο -καθορισμός  δεν είναι ;


Πετρος  Θεοδωρ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...