Αναγνώστες

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

’ Φιγουρα της Τέχνης '' αποσπασμα απο :Adorno: minima Moralia, Αλεξανδρεια , Αθηνα 1990


Κάθε έργο Τέχνης έχει την αλυτη αντιφαση του στην ‘’σκοπιμότητα χωρίς σκοπό’’ με την οποία ο Καντ ορισε το αισθητικό’ στο γεγονός οτι αντιπροσωπευει την αποθέωση του ποιείν , εκείνης της ικανότητας καθυπόταξης της φύσης, η οποία , ως δημιουργία δευτερης φύσης, θετει τον εαυτόν της ως κάτι απόλυτο, ελευθερο σκοπών, όν καθ εαυτό, ενώ βέβαια και το ίδιο το ποιειν , ο φωτοστεφανος του τεχνουργήματος, είναι αδιαχωριστο ακριβώς από την ορθολογικότητα ως προς τον σκοπό από την οποία η Τέχνη θέλει να ξεφύγει. 

Η αντιφαση μεταξύ ποιουμένου και όντος είναι το ζωτικό στοιχείο της Τενης και οριοθετεί τον νόμο εξελιξης της, αλλά είναι και η ντροπή της: αφού ακολουθεί με οποιοδήποτε διαμεσολαβημένο τρόπο,τό προυπαρχον σχημα της υλικής παραγωγής και ‘’ποιει’’ τα αντικείμενα της η Τέχνη δεν μπορεί , ως ομοια της να αποφύγει το ερωτημα’’προς τι’’ η άρνηση του οποιου είναι ο σκοπός της... ‘’

Παροντισμος ,μνήμη ,παρελθόν

 Παροντισμος και παρελθόν : Ο Τραβερσο για τις νέες υποκειμενικές γραφές της ιστορίας  Ένζο Τραβέρσο Ιδιότυπα παρελθόντα Το «εγώ» στη γραφή ...