Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013

MHNYMAL: βιβλία και πόρνες



βιβλία και πόρνες







Ι. Βιβλία και πόρνες παίρνονται στο κρεβάτι.

ΙΙ. Βιβλία και πόρνες διασταυρώνουν το χρόνο. Διαφεντεύουν τη νύχτα σαν τη μέρα και τη μέρα σαν τη νύχτα. 

ΙΙΙ. Βιβλία και πόρνες δεν μαρτυρούν πόσο πολύτιμα τούς είναι τα λεπτά της ώρας. Μόνο σαν γνωριστείς μαζί τους παραπάνω αντιλαμβάνεσαι το πόσο βιάζονται. 

ΙV. Βιβλία και πόρνες συνδέονται ανέκαθεν μ' έναν άτυχο έρωτα. 

V. Βιβλία και πόρνες - έχουν τον δικό τους τύπο ανδρών που ζουν εις βάρος τους και τους κακομεταχειρίζονται. Τα βιβλία, οι κριτικοί. 

VΙ. Βιβλία και πόρνες σε δημόσια οικήματα - για φοιτητές. 

VΙΙ. Βιβλία και πόρνες - όποιος τα είχε, σπάνια βλέπει το τέλος τους. Συνήθως εξαφανίζονται πριν περάσει ο καιρός τους. 

VΙΙΙ. Βιβλία και πόρνες διηγούνται τόσο πρόθυμα και τόσο υποκριτικά πώς έγιναν αυτό που είναι. Στ' αλήθεια, πολλές φορές ούτε καν το συνειδητοποιούν. Χρόνια κάνεις τα πάντα "από αγάπη", και να που μια μέρα στέκει εύσωμο στο πεζοδρόμιο αυτό που πάντα απλώς αιωρούνταν εκεί "για μελέτη". 

ΙΧ. Βιβλία και πόρνες αρέσκονται να στρέφουν τα νώτα όταν εκτίθενται. 

Χ. Βιβλία και πόρνες πολλαπλασιάζονται εύκολα. 

ΧΙ. Βιβλία και πόρνες - "Παλιά θεούσα, νέα πουτάνα". Πόσα βιβλία δεν υπήρξαν κακόφημα, απ' αυτά με τα οποία καλείται τώρα να μορφωθεί η νεολαία!

ΧΙΙ. Βιβλία και πόρνες καβγαδίζουν μπροστά στα μάτια των ανθρώπων. 

ΧΙΙΙ. Βιβλία και πόρνες - οι υποσημειώσεις είναι για τα μεν ό,τι είναι το χαρτονόμισμα στην κάλτσα για τις δε. 




O Benjamin στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού. 1937. Είχε εκδώσει από το 1928 στο Βερολίνο τον Μονόδρομό του, απ' όπου και η διπολία "Βιβλία και Πόρνες". Διαβάζει και σημειώνει με το δεξί. Με τ' αριστερό κρατάει, σχεδόν χαϊδεύει, το βιβλίο να μην κλείσει. Αφοσιωμένος. Μάλλον δεν θα φτάσει ποτέ στο τέλος κι αυτού του βιβλίου. Αυτή είναι εξάλλου η μοίρα των βιβλίων που διαβάζονται από περίεργους εραστές. Ακόμα κι όταν παθιάζονται μ' ένα βιβλίο, γρήγορα το ξεπετάνε. Πιο πολύ το αναζητούν μέχρι να το αγγίξουν. Έπειτα το διαβάζουν επιλεκτικά. Σα να μην είχε μια δομή που κόπιασε να στήσει ο γραφέας του. Κι όμως θα περιμένει υπομονετικά στη βιβλιοθήκη ή στο κομοδίνο, σε θέση προτεραιότητας, να επιστρέψει στο κρεβάτι όταν τύχει. Με στραμμένα τα νώτα. 

Γριές πουτάνες και παλιά βιβλία αφυδατώνουν τη διπολία τους. Ώσπου γίνονται άχρηστα στην πράξη. Στις μέρες μας θα έπρεπε να μιλάμε για e-books και για e-prostitutes. Για ανάγνωση στην οθόνη και για κυβερνοσέξ. Όπως τώρα, καλή ώρα, που διαβάζεις, μπορείς ν' ανοίξεις μια καρτέλα δεξιά και να ψάξεις. Η αναζήτηση ηλεκτρονικών βιβλίων και σεξοσελίδων προσδίνει στη διπολία μιαν επίφαση τεχνολογική. Όπως η γουτεμβέργια εφεύρεση του βιβλίου γέννησε την απομονωμένη ανάγνωση, μια σχέση δυαδική μεταξύ αναγνώστη και κειμένου, και κατ' επέκταση γέννησε τη διπολία "Βιβλία και Πόρνες", έτσι και το διαδίκτυο, βιβλιοπωλείο και κακόφημος δρόμος, αναγεννά τη διπολία αναθέτοντας στην οθόνη το ρόλο της τσατσάς. Η τεχνολογική επίφαση μόνο κατ' επίφαση είναι μόνο επίφαση. Η κατάργηση της αφής, της γεύσης και της όσφρησης δεν είναι απλή υπόθεση. Ούτε η τεχνική τους μίμηση. Ούτε η ψηφιακή ψευδο-αναπαραγωγή των άλλων δύο αισθήσεων. 

Τα δυαδικά ψηφία, το Ένα και το Μηδέν, συνθέτουν την ηλεκτρονική πραυματικότητα· απόλυτα επιβεβλημένη διπολία. Συγκροτούν το εκθαμβωτικό ψέμα, που είναι ψέμα από τη μήτρα του, αφού διπολίες δεν υπάρχουν. Το σχήμα των δύο πόλων βολεύει συνήθως, αλλά είναι νωρίς για να ποκαθηλώσουμε τις διπολίες, να ποκαθηλωθούμε δηλαδή από την διπολική καθήλωση. Έχουν ψωμί ακόμα εδώ οι διπολίες. Όπως λέμε ψωμί και κρασί. Σώμα και αίμα. 

Στην πορνεία το χρήμα νοικιάζει σεξ. Μια παραδοσιακή αντρική φαντασίωση θέλει την πουτανίτσα νοστιμούλα και παιδούλα. Η σημερινή πραυματικότητα αποκαλύπτει μια δυστυχία με διαστάσεις οροθετικές. Τα διαβαστερά κορίτσια στην αρχή της ανάρτησης δεν γνωρίζω τι επαγγέλονται. Μοδέλα; Η παλιά φαντασίωση, το χρήμα να νοικιάζει νιάτα κι εμορφιά, συντηρείται μπερλουσκονικά. Το χρήμα και την εμορφιά, αυτή την αλλοπρόσαλλη διπολία, ο Χάρος τα μαραίνει, φιλοσοφεί ο Μάρκος. Σ' αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά, μόνο η κακία μένει...










Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου