ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ
ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
1. Γιατί εξαγωγές και γιατί τα συγκεκριμένα προϊόντα;
Η προώθηση ελληνικών προϊόντων στις αγορές του
εξωτερικού είναι η βασική μου δουλειά από το 2005, όταν ξεκίνησα να εργάζομαι
στο χώρο του μάρκετινγκ τροφίμων στη Νέα Υόρκη. Έχω διαχειριστεί όλα τα είδη
τροφίμων, από λάδι και φέτα μέχρι ελληνικές τυρόπιτες. Και έχω δει τη άνοδο που
έχει η ελληνική κουζίνα στις συνήθειες των ξένων καταναλωτών.
Η GEOGRAPHICAL έχει χτιστεί πάνω στην ιδέα να ανακαλύψουμε
ξανά τη σχέση μας με τα τρόφιμα, να αναγνωρίσουμε τη αξία των αγνών, καθαρών
τροφών. Έτσι, η γραμμή GEOGRAPHICAL περιλαμβάνει τρόφιμα απλά, καθημερινά που
όλοι μας χρησιμοποιούμε. Η έμφαση δίνεται στην ποιότητα και στη σωστή χρήση
κάθε υλικού.
Η χώρα μας παράγει μερικά από τα
ποιοτικότερα τρόφιμα στον κόσμο, χάρη κυρίως στις προσπάθειες μικρών
παραγωγών και οικογενειακών επιχειρήσεων που εργάζονται με αγάπη και
μεράκι. Οι περισσότεροι όμως από αυτούς τους παραγωγούς αδυνατούν να
προσφέρουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές του εξωτερικού κυρίως λόγω
του υψηλού κόστους που απαιτείται για τη δημιουργία δικτύου διανομής.
Έτσι, η GEOGRAPHICAL λειτουργεί σαν ένα δίκτυο,
προβάλλοντας το όνομα του παραγωγού και το τόπο παραγωγής κάθε
προϊόντος στις αγορές του εξωτερικού.
Το μέλι είναι το πρώτο
προϊόν της γραμμής γιατί είναι ένα προϊόν που συμβολίζει τη τοπικότητα. Κάθε
μέλι είναι τόσο διαφορετικό όσο και η περιοχή στην οποία παράχθηκε. Είναι
επίσης ένα προϊόν το οποίο χρησιμοποιείται σε κάθε κουζίνα. Η GEOGRAPHICAL ξεκινάει λοιπόν μ’ ένα συμβολικό προϊόν,
που προβάλει τη αγνότητα της ελληνικής γης και διατροφής.
2. Ποιά η φιλοσοφία της επιχείρησής σου;
Η GEOGRAPHICAL είναι μια πλατφόρμα
προώθησης ελληνικών τροφίμων μικρής παραγωγής και υψηλής ποιότητας, με στόχο
την ανάδειξη των ΤΟΠΩΝ των παραγωγών και των ΤΡΟΠΩΝ παραγωγής των προϊόντών
τους.
Η φιλοσοφία μας είναι ότι όσα περισσότερα μαθαίνουμε
για τα τρόφιμα που καταναλώνουμε τόσο καλύτερα εκτιμούμε τη αξία της καθαρής,
σωστής διατροφής. Και τόσο περισσότερο
χρόνο θα περνούμε στη κουζίνα μας, ετοιμάζοντας εμείς τα φαγητά μας. Γιατί είναι
σημαντικό να γνωρίζουμε τί τρώμε, από πού προέρχεται και γιατί είναι καλό για
εμάς. Είναι καιρός η συζήτηση να περιστραφεί στο τί συμβαίνει στο πίσω μέρος
της ετικέτας και ποιά είναι αυτά τα συστατικά με τα οποία διάφορες ανώνυμες
εταιρείες παρασκευάζουν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Και κυρίως να αναρωτηθούμε
γιατί έχουμε αποκοπεί τόσο πολύ από τη παραγωγή του φαγητού και από τους
ανθρώπους που φτιάχνουν τα τρόφιμα.
3. Τί σε ώθησε να ασχοληθείς με τις εξαγωγές;
Αφού ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου
σπουδές στις ΗΠΑ, βρέθηκα να εργάζομαι για μια από τις σημαντικότερες εταιρείες
εισαγωγής και διανομής ελληνικών τροφίμων στην Αμερική. Ανέλαβα την εκπόνηση
πλάνων marketing για την εισαγωγή διαφόρων ελληνικών προϊόντων στην αγορά της Αμερικής. Έτσι
ήρθα σε επαφή με τον κλάδο προώθησης τροφίμων και συνεχίζω μέχρι σήμερα.
4. Υπάρχουν προοπτικές για την χώρα μας;
Προοπτικές φυσικά και
υπάρχουν. Η Ελλάδα είναι μια χώρα παγκοσμίως γνωστή για την παραγωγή ποιοτικών τροφίμων
και ποτών. Και μάλιστα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ethnic και μεσογειακής κουζίνας, γεγονός που βοηθά
ιδιαίτερα τις προοπτικές της Ελλάδας.
5. Ποιές είναι οι γενικότερες τάσεις στην κατανάλωση τροφίμων σήμερα;
Βλέπω μια συνεχή τάση του
καταναλωτή προς αναζήτηση πιο υγιεινών τροφών. Η αγορά βιολογικών τροφίμων έχει,
θα έλεγα, φτάσει στο αποκορύφωμα της, με πολλούς καταναλωτές να στρέφονται πέρα
από αυτή σε τροφές με λιγότερο αλάτι ή χωρίς γλουτένη. Το σίγουρο είναι ότι ο
ξένος καταναλωτής ψάχνει, ενημερώνεται και επιλέγει συνειδητά τα τρόφιμα που καταναλώνει.
Δεν είναι καθόλου εύκολο να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του. Ταυτόχρονα με τις
αλλαγές στον τρόπο που επιλέγει τα τρόφιμα ο καταναλωτής, ιδιαίτερο ενδιαφέρον
έχουν και οι αλλαγές στη διαμόρφωση των χώρων λιανικής πώλησης. Έτσι, βλέπουμε
τη μετάλλαξη των λιανικών καταστημάτων σε κάτι περισσότερο από απλούς
εμπορικούς χώρους και τη ραγδαία είσοδο του διαδικτύου στη διαδικασία
ενημέρωσης και αγοράς τροφίμων.
6. Εκτός από την αγορά της Νέας Υόρκης από ποιά άλλη αγορά έχετε
εμπειρίες;
Η γενικότερη αγορά των Βορειοανατολικών
πολιτειών, που περιλαμβάνει εκτός από την Νέα Υόρκη και πόλεις όπως η
Φιλαδέλφεια και η Βοστόνη, αποτελεί σίγουρα τη βασική αγορά για τα εισαγόμενα
ελληνικά και άλλα τρόφιμα. Πέρα όμως από εκεί, έχω εργαστεί και σε πόλεις όπως το
Σικάγο, το Ντάλας, το Ορλάντο, περιοχές που είναι πιο χαρακτηριστικές ως προς
τα καταναλωτικά χαρακτηριστικά του μέσου Αμερικάνου.
7. Τι προτείνει η GEOGRAPHICAL;
Έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε δύο σειρές
επιλεγμένων προϊόντων, αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με ανεξάρτητους
παραγωγούς από περίφημες, ορεινές περιοχές της μακεδονικής γης: του Παγγαίου και του
Χολομώντα.
Τρία αυθεντικά προϊόντα Mount Pangeon. Ένα εξαιρετικό, βραβευμένο μέλι θυμαριού
και αγριολούλουδων,
μια επίσης βραβευμένη χειροποίητη μαρμελάδα από αγριόσυκα και μέλι και ένα χειροποίητο γλυκό βύσσινο από επιλεγμένα φρούτα χωρίς συντηρητικά.
μια επίσης βραβευμένη χειροποίητη μαρμελάδα από αγριόσυκα και μέλι και ένα χειροποίητο γλυκό βύσσινο από επιλεγμένα φρούτα χωρίς συντηρητικά.
Επίσης τρία φυσικά προϊόντα Cholomon Peaks. Βουνίσια, καθαρή και αρωματική ελληνική
ρίγανη. Μαγειρικό μείγμα από θυμάρι, ρίγανη, βασιλικό και δενδρολίβανο και ένα
μοναδικό ελληνικό τσάι βοτάνων από φλαμούρι, φλισκούνι, φασκόμηλο και τσάι του
βουνού.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε
την ιστοσελίδα thegeographical.com ή στείλτε email στο hello@thegeographical.com.
Για να ανακαλύψουμε ξανά τη σχέση μας με
την ελληνική γη και τα αγνά, ποιοτικά τρόφιμα.
thegeographical στο facebook.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου