Αναγνώστες

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

Ο Εμφύλιος στη Βοσνία ,ο Μπρους Λη, η Παγκοσμιοποίηση και η πάλη του Κακου με το Καλό

 Ο Εμφύλιος στη Βοσνία ,ο Μπρους Λη, η Παγκοσμιοποίηση και η πάλη του Κακου με το Καλό . Στην εκδρομή όπου ήμουνα στη Βοσνία, ο εξαιρετικός συνοδος μας , μας είπε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία που , κατά τη γνώμη μου εξηγεί πολλά: Όταν κόπασε το κακό και άρχισαν οι διαδικασιες ειρήνευσης , μαζεύτηκαν οι πολέμαρχοι από όλες τις πλευρές και ,σε μια προσπάθεια να εξορκίσουν το κακό ( που οι ίδιοι προκάλεσαν , την αλληλοσφαγη ) έψαξαν να βρουν ένα κοινό σημείο που να τους ενώνει , ένα σύμβολο του. καλού. ΚΑΙ ΤΙ ΒΡΗΚΑΝ ; Τον ...Μπρους Λη ,τον άρχοντα του καράτε ... Φτιάξανε λοιπόν ένα Άγαλμα του Μπρούς Λη με τις αλυσίδες του και τα Σεα του και τα Μέα του , ως σύμβολο του....Καλού που νικάει το κακό.

Δεν ξέρω αν αποδίδω την ιστορία με απόλυτη ακρίβεια , απλώς την χρησιμοποιώ ως αφορμή για τις δικες μου σκέψεις. Η πρώτη σκέψη : Ο Εμφύλιος στη Γιουγκοσλαβία αποδίδεται σε Παμπάλαια εθνικιστικά πάθη που αναζωπυρώθηκαν .Είναι η γνωστή θεωρία του "' κατάλοιπου " Ο εθνικισμός προκαλείται από αρχέγονα πάθη που καταπολεμά η Νεωτερικότητα.Αντιθετα στη δική μου θεώρηση ο εθνικισμός είναι Παράγωγο της Νεωτερικότητας και μάλιστα της Ύστερης Νεωτερικότητας και καπιταλιστικής Παγκοσμιοποίησης που γεννά διαρκώς τέρατα , εθνικισμούς και φονταμενταλισμους. Το ότι οι Πολέμαρχοι , κατά τεκμήριον βίαιοι άνθρωποι ,Σέρβοι , Κροάτες , Βοσνιοι κλπ διάλεξαν ως κοινό τους Σύμβολο τον Μπρους Λη - όχι κάποιον εκπρόσωπο των γραμμάτων της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας , ούτε ένα σύμβολο της Ενωμένης αντίστασης ενάντια στην Γερμανική κατοχή,αλλά ένα συμβολο μιας Παγκοσμιοποιημένης βίαιης Κινηματογραφικής κουλτούρας που απευθυνόταν κατά την δεκαετία του 70 σε Λαϊκά στρώματα σε όλες τις χώρες ( θυμάμαι κάτι πορνοσινεμα της εποχής μου που παίζανε συνήθως Δύο έργα : Σεξ και Καράτε ). δεν δείχνει την δεύτερη θέση περισσότερο από την πρώτη ; : Τον εθνικισμό ως παραγωγο μιας βιομηχανοποίημενης κουλτούρας βίας , που καλλιεργείται παγκοσμίως ; Η δεύτερη σκέψη που έκανα αφορά στο πώς αντιλαμβάνεται το καλό η εποχή μας .Όχι οι πολέμαρχοι μόνο αλλά η Εποχή μας : Μανιχαιστικα , Βίαια , πολεμικά ," Από δω το καλό από εκεί το κακό . Το καλό οφείλει να πολεμήσει και να εξοντώσει το κακό .Όμως αυτό δεν οδήγησε στο μακελειό του εμφυλίου στη Βοσνία όπου ,απλώς εξορκιζεται ως Κακό μια Άλλη εθνική ομάδα που πρέπει να εξοντωθεί ; Το Κακό είναι ο άλλος , ο κάθε άλλος. Από την στιγμή που αποφασίζεις ότι η δική σου εθνική , θρησκευτική κλπ ομάδα είναι το ΚΑΛΟ και η άλλη είναι το ΚΑΚΟ , γίνεσαι το ΚΑΚΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: