Η ουτοπία των Brand Names και η δυστοπία του καπιταλισμού
αποσπασμα:
'''Η "φίρμα" άρχισε να μπλέκεται με την
πραγματικότητα με το χρέος να είναι το υποπροϊόν αυτής της παρανόησης που
έμπαινε κάτω από το χαλί ή στη ντουλάπα με τους άλλους σκελετούς. Και όπως
κάποιοι φοβούνται να κοιτάξουν κατάματα τον εαυτό τους έτσι και κάποιοι άλλοι
φοβούνται να ανοίξουν τους λογαριασμούς της τράπεζας με τα χρέη τους...
Και ξαφνικά - στα καλά καθούμενα- κάποιος
άρχισε να ανοίγει τους φακέλους με τα χρέη που όλοι ήθελαν να ξεχάσουν. Και
παράλληλα με την εμφάνιση του κρυμμένου χρέους άρχισε να εξαφανίζεται και η
φανταστική πραγματικότητα. Η ουτοπία άρχισε να μεταμορφώνεται σε μια
δυστοπία. Ο φόβος να μη χάσει κάποιος τη δουλειά του πήρε τη θέση των
ονείρων για καλοκαιρινά ταξιδάκια με δανεικά. Το όνειρο για αυτοκίνητο 3500
κυβικών σκόνταψε στα ακριβά τέλη κυκλοφορίας ενώ τον Ελληναράδικο εγωισμό έσβησε
το κωλοδάχτυλο της Αφροδίτης της Μήλου...
Και ενώ η χαμένη ουτοπία απειλεί τα όνειρα των
καταναλωτών, ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι βιώνουν στο πετσί τους την απειλή να
μείνουν χωρίς δουλειά, να μην έχουν να βοηθήσουν το παιδί τους που σπουδάζει, να
κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους. Και ενώ παλαιότερα η φτώχεια είχε την δική
της αξιοπρέπεια, την αξιοπρέπεια της γειτονιάς, της βόλτας, του πασατέμπου, της
αλληλεγγύης, σήμερα η φτώχεια ισούται με αργό θάνατο ανάμεσα σε χιλιάδες τόνους
μουχλιασμένου τσιμέντου, σε μια κοινωνία που όχι απλά δεν δείχνει κανένα οίκτο
και αλληλεγγύη αλλά σου δίνει και μια κλωτσιά στη μούρη για να πας πιο γρήγορα
ακόμη στον πάτο.
Παρακάτω παραπέμπω σε μερικούς ουτοπικούς
κόσμους διαφημίσεων γνωστών εταιρειών (με βιντεάκια από το youtube) που
μπερδέψαμε με την πραγματικότητα με αποτέλεσμα να μεταφερθούμε βιαίως στην
σημερινή δυστοπία:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου