Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009

Λοιπόν θα αρχισω να βαζω στη Λίστα των Ιστολογιων μου




(τωρα γιατί επελεξα αυτη την γελοιογραφια του Σταθη; χμμ)

...ορισμένα Εμφανώς Λογοκριμμένα (για παραξενους λογους ) και πολύ ενδιαφεροντα Μπλογκς
Ελπίζοντας καποτε να ξυπνήσουν και να τους συμπαρασταθούν ορισμένοι Παλιοι Μπλογκερς
(απο αυτους που ξερουν να συμπαραστέκονται Μόνο σε οσους αναρτουν χυδαιοτητες εις βαρος της αντιαπαγορευτικής Πολιτικής εναντι των Ναρκωτικών ενος μικρου δημοκρατικου κομματος...και να μη σηκώνουν Μυγα στο σπαθι τους οταν καποιος τολμησει να τους πει ''επιφυλασσομαι των Νομιμων δικαιωματων μου ..καιξερειςποιοςειμαιγωρε κλπ κλπ κλπ ) .

Να και άλλο Μπλογκ που εμφανέστατα Λογοκρινεται(κλικ) Υποψη


των Παλιων Μπλογκερς που θυμουνται να κραυγάζουν και να Τσιρίζουνε οχι στην Λογοκρισα

Μόνο για να υπερασπισουν το Δικαιωμα καποιου για Χυδαιότητες και Βρωψμερά αστειάκια που εμφανως στοχευουν στο να γελοιοποιησουν την αντιαπαγορευτική πολιτικη για τα Ναρκωτικά ..(με τα γνωστα ''θα σας κανωμεν θα σας δειξωμεν θα σας πηξωμεν θα σας πηδ...και ξερεις ποιοςειμαιγωρεεμεναοιπαππουδες μουκλπ κλπ )


Γι αυτό μωρε γιατί τηρειτε σιγήν ιχθύος ; Τι το επιληψιμο εχει αυτό το Μπλογκ ..Γιατί δεν μιλατε εδώ;
Μόνο οι Οικολογοι σας πειραξαν;Μόνο η αντιαπαγορευτική πολιτική;

Μερικά σχολια για τον Εμφυλιο απο μια παλια συζητηση


Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ: Μερικά σχολια για τον Εμφυλιο απο μια παλια συζητηση

1
Οκτώβριος 6, 2007 στο 12:49 π.μ.Νοσφεράτος
Ειναι φορές που η Ιστορια παρασερνει τα μικρα ανθρωπινα πάθη σε μια μεγαλειώδη παλίροια(πλημμυριδα) …
Οι μικρες αφηγήσεις χανονται,μες στην μεγαλη που φουσκώνει και ξεχειλίζει
Και μετα, επιστρεφει η αμπωτις ..
Τα νερα αποσυρονται και μενουν πιά οι μικροτητες σε ολη τους τη γυμνια
2.Οκτώβριος 5, 2007 στο 1:25 π.μ.
Νοσφεράτος

Ληθη δεν υπηρχε, αλλα μια παραξενη και εν πολλοις παραλογη συντροφικοτητα διαφαινοταν καποιες στιγμες.Γι αυτή την παραξενη συντροφικοτητα που αναπτυσσεται αναμεσα σε παθιασμένους εχθρους μιλησε καπου κι ο Ζιζεκ …Καποια στιγμή -λεει αν και δεν το θυμαμαι καλά -στην Γιουγκοασλαβικη τηλεοραση , ενας Σερβος κι ενας Αλβανος ,εθνικιστες και οι δυοαναπτυσουν παθιασμένα τα επιχειρηματα τους για το Κοσσοβο …Παρών ειναι κι ενας Δυτικός που καποια στιγή τους λεει περιπου οτι αυτά ειναι παλιες ιστοριες και καλό θα ειναι να προσαρμοστουνε και να κοιταξουν την προοδο και την προοπτική ενταξης στην Ε. Ε κ.λ.π κ.λ.π …Εκείνη την στιγμή-λεει ο Ζιζεκ -γυρισαν κιο δυο τους οι Εχθροι και τον κοιταξαν τον Δυτικό με ενα βλεμμα κοινό που ελεγε πολλά ..-Δεν ελεγε μόνο οτι ο ξενος δεν καταλαβαινε απολυτως τιποτε…
ελεγε πολλά για το κοινό (σχεδον ερωτικο) πάθος που καταλαμβανει δυο αντιπάλους

3
Οκτώβριος 5, 2007 στο 10:15 μ.μ
ΝοσφεράτοςΤο πως βλεπουμε(ερμηνευουμε )τον εμφυλιο ανατανακλα επισης την ιδεολογια (η τις νοοτροπίες ) της εκαστοτε εποχής οσο και ο Ιδιος ο εμφυλιος …Απο την μυθοποιηση του ΕΑΜ στην μεταπολιτευση στην σημερινη αποιδεολογικοποιηση .…Οπως στην προσωπική μας ζωή..Ερμηνευουμε καθε φορά το Τραυμα μεσα απο το Παρόν ..ως Ενθυμουμενο παρόν:Παντα εκ των υστέρωνΟ πυρηνας της τοτε αληθειας τωνπατεραδων και μαναδων μας και παππουδων Θα μας διαφευγει πάντα .

4.Οκτώβριος 5, 2007 στο 10:30 μ.μ
Νοσφεράτος

Οι δεξιοί γιατί ήτανε ενάντια στο ΕΑΜ;Τι κοινωνία είχανε στο μυαλό τους; Αυτή πριν τον πόλεμο;Τι θελανε ;
Το ”Πως φιλησα τον Μουσολινι ”(του Σπ Μαρκετου)ειναι ενα βιβλιο που δειχνει Ποσο θαυμαζαν τον Μουσολινι στην προπολεμική Ελλάδα και οχι μόνο οι Δεξιοι ….Κι αυτό δεν αφορουσε μονο την Ελλάδα αλλά και μεγαλο μερος της Λοιπής Ευρωπης-Να θυμηθουμε οτι οι Δυναμεις του Αξονα για τους μεν ηταν κατακτηση και κατοχή…αλλά, για την ερμηνεια αλλων Απελευθερωναν…
Απο ποιους ;Απο τους κομμουνιστες και Εβραιους..
Αυτό που εκ των υστερων θεωρηθηκε Προδοσια (η συνεργασια με τους Γερμνανους )για πολλους ηταν τοτε Πατριωτική πραξη ..Ηταν ”εθνικιστες” οι ανθρωποι ..Δηλαδή Γερμανοφιλοι ..πως να το κανουμε ..Οι ριζες του Αντιαμερικανισμου της συγχρονης Ελληνικής Δεξιας ισως μπορει να ανευρεθει σε εκεινα τα χρονια .

Λευτεριά στο Εco Cinema (Υποψιν Ροδιάς και οχι μόνο) κλικ


Οχι στην Λογοκρισια στην Μπλογκοσφαιρα..
Οχι στον Νεοπουριτανισμο...
( ε..εσεις οι Παλιοι Μπολγκερς που στηριζετε αυτους που κανουν εντελώς χαζά αστειακια με την αντιαπαγορευτική πολιτική ενος μικρου κομματος ..
και μου κανετε και τους ετσι και τους αλλιως και οχι στην Λογοκρισια και θα σας κανωμεν και θα σας δειξωμεν και αλλα τοιαυτα ..
Αυτήν την καραμπινάτη περιπτωση Δεν την πήρατε χαμπάρι;

Δηθεν;

Σε ενα απο τα καλυτερα και τα πιο αξιοπρεπή και ενδιαφεροντα Ιστολογια ..;)

Ε ;

H μήπως το Οχι στην Λογοκρισια ισχυει για οσους δυσφημούν συστηματικά τους Οικολογους (και Οχι μόνο)
και Δεν ισχύει για οσα Μπλογκ συνδυαζουν Οικολογια και Κινηματογραφο

ΓΕΝΕΤΙΚΗ Ο επόμενος πονοκέφαλος για τη WADA είναι γενετικός. απο το Βημα (κλικ εδώ)

Tί επιτρέπεται και τί απαγορεύεται για τα Μέλη και τα πρωην μέλη του Π. Σ ενός μικρου κόμματος...(και για αλλα μέλη και μη μέλη και λοιπά..


1.ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ στα Νυν μέλη του Π.Σ ενός μικρου κοματος να πουν τις λέξεις'' Επιφυλάσσομαι των Νομιμων μου δικαιωματα )(ακομα και ανα δεν τον αφορουν αυτά τα ..νομιμα δικαιωματα ..
ΔΙΟΤΙ σε αντιθετη περιπτωσιν Τα Πρωην μέλη του Π. Σ του ιδιου κόμματος που ως γνωστον δεν εχουν καμμιαν ικανότητα διακρισης και καμμιαν (νομικήν τουλαχιστον )παιδείαν υπάρχει η πιθανοτης να το εκλαβουν ως απειλήν Μηνυσεως και ως ..Αποπειρα Λογοκρισιας (Μμμμάλιστα κυριοι..ετσι ακριβώς ..Ναι !) και να αρχισουν να ...απειλουν στο γνωστον στυλ του ''ΞΕΡΕΙςΠΟΙΟς ΕΙΜΑΓΩΡΕΜΕΝΑ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣΜΟΥ ΤΟ ΧΤΙΣΑΝΕ ΤΟΜΑΓΑΖΙκλπ κλπ κλπ) οι δε φιλοι και γνωστοι των να αρχισουν να τσιριζουν ''θα σας βγαλουμε στο ραδιοφωνον και θα σας πηξωμεν και θα σας τηξωμεν και θα σας γαμ...(οχι αυτο δεν το είπανε ακομη αλλά που θα πάει )


2. Απαγορευεται στα μέλη και στελέχη ενος μικρου κομματοςνα κανουν αστεια με τα Ζωνιανά ιδιως οταν αυτά αφορουν στην πολιτική τριτου κομματος .

Επιτρεπεται ομως (και ουχι μόνο αλλά και προβάλετται ) οταν τα αστειακια αυτά τα κάνει ενα Αναπληρωματικό μέλος του Π. Σ του ιδιου κομματος εις βάρος Πάλι του ιδιου κομματος και της αντιαπαγορευτικής πολιτικής του εναντι των ναρκωτικών ..

Σε αντιθετον περιπτωσιν .θα σας πηξωμεν και θα σας τηξωμεν και θα σας γαμ...(οχι αυτο δεν το είπανε ακομη αλλά που θα πάει )


Ο καταλογος συνεχιζεται ...

Περι Μπαρων ο λόγος ..(απο σχόλια που εκαν σε σχετική συζητηση στου Π&Α


περι... Μπάρας

ερι Μπάρας
”κατσε κατω αποτην Μπαρα”

-ασφαλώς και υπήρχαν πολλοι Λογοι και προσχηματα για τις Μπαρες.
-βεβαια ανεξαρτητως λόγων – η προσχηματων το αποτελεσμα ηταν οτι δημιουργουσαν εσωτερικά συνορα.

Πισω απο την μπαρα η εξουσια του χωροφυλακα , των ΤΕΑ,του παπά τοποτηρητη,διαφορων ΄΄έθνικοφρονων ”παραγοντων ηταν αδιαφανής και ανεξελεγκτη.

Και φυσικά στρεφοτανν εναντιον λογής λογης μειονοτητων . ΄΄ Πολιτων αριστερών φρονηματων , κομμουνιστων ,Ποντιων παλιοτερα ,Μουσουλμανων ,Σλαβοφωνων κ.ο.κ

Και διχαζε .Και βαθαινε το χασμα μεταξύ πολιτων ..ασε που δημιουργουσε και προυποθεσεις παρανομου πλουτισμου και αρπαγής εις βαρος των ομαδων αυτών ..

Αλλα το κυριωτερο:Δημιουργουσαν μια αισθηση ανεξελεγχτου και αισθηματος κυριαρχου στους εκαστοτε τοποτηρητές της καταστασης μεσα απο την Μπαρα..

Διαφοροι …”παραγοντες” ενιωθαν εξουσιαστες .

Απολυτοι εξουσιαστες .. Και φυσικά ενιωθαν τηην αναγκη να αναταπωδωσουν στηνν τοτε εξουσια (και θυμομαστε γιαπολά χρόνια ποιοι ελεγχαν την εξουσια των μπαρων -ιδιως μετα τον εμφυλιο ..(γιαυτό επεμεινα τοσο για την Εθνικη αντισταση )- την χαρη που τους εκανε μεσω π.χ ελεγχου των ψηφων,τον ελεγχο του φρονηματος ”ας θυμηθουμε τι σημαινε για παρα πολλά χρονια το”υγειων εθνικών φρονηματων ” στα ..πιστοποιητικά και με ποια Πραταξη το ταυτιζαν ..

Φυσικά μεσα απο την μπάρα μπορουσαν να δρουν ανενοχλητα και αλλες Δυναμεις (π.χ Προξενειο).Μεσα απο την μπαρα ολα ειναι αδιαφανη. Και ειπαμε Ο ενας εθνικισμός (και οχι μονο αλλά και εθνικοφρων”παραταξη) νιβει τον αλλον .
Μπαρες . Κλειδια και Φρακτες . Εσωτερικά συνορα .Ταγματα . Παπαδοκρατια . Πιστοποιητικά κοινωνικων Φρονηματων . Εξαγορά ψηφων . Τρομοκρατια . (και πολλυ χειροτερα )

Αυτό παρηγαγαν οι Μπαρες (οχι απο μονες τους βεβαια μεταφορικά το λέω .) Παρά τα προσχηματα ..
Και φυσικά παρηγαγαν και αισθηματα μνησικακιας . Και μειονοτητες .
Ειναι η”επιστροφή του απωθημενου” Οτι κρυβεις κατων απο το χαλι-η τη μπαρα – θα το βρεις ξανά μπροστα σου αυριο ..

Σχόλιο από Νοσφερατος | Αυγούστου 28, 2009

ενα εκπληκτικό σχόλιο περι επωνυμων και.. Ανωνύμων που ειδα αλλου


και με το οποιο ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ


''Εχω την εντύπωση ότι υπερεκτιμούν το επώνυμο και ενδεχομένως την περσόνα τους ορισμένοι!
Να υπενθυμίσω ότι εδω κρίνονται οι απόψεις που κατατίθενται και όχι τα άτομα. Τα άτομα κρίνονται από τον κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον , τον μικρόκοσμο τους δηλαδή. Αυτός , ο μικρόκοσμος , τους ξέρει (εάν τους ξέρει) και αυτός θα τους θυμάται(εάν τους θυμάται) αύριο μεθαύριο.
Τα λέω αυτά μήπως και λείψουν ο
ι εξυπνάδες των επωνύμων οι οποίοι θαρρούν ότι έχουν πιάσει τον παπά από τα αρχίδια γυροφέρνοντας ένα επώνυμο που τους έδωσαν- και το οποίο ,προσωπικά ,δεν μου λέει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ''

Και μου θυμιζει καποιους Που περναν το ..Επωνυμο τους πολύ στα σοβαρά και κατηγορουσαν εμάς τους Ψευδωνυμους ως ''..ανωνυμους κουκουλοφόρους (και Βγαλε την κουκουλα και λοιπά Κουκουλοβγαλτικά ...

Ορέα.....

Για την παγκοσμιοποιηση ,το ιερο ,την παραδοση και την Ελλάδα του σημερα (απο σχόλια στο ΜτΒ )

http://manitaritoubounou.wordpress.com/2009/07/15/oime-griza-8rhskeytikothta/#comment-5756
Για την παγκοσμιοποιηση : Η παγκοσμιοποιηση ειναι ο υστερος καπιταλισμός σε συνθηκες εξατμισης ..
Κιαυτό εκκρινεται καθημερινά και σε μακρο κοινωνικό και σε μικροκοινωνικο – επιπεδο ταυτοτητων
Καποιοι το Λένε Μακντοναλντοποιηση του κόσμου..Εκεινό που δεν ειναι ισως κατανοητό ειναι οτικαι η σημερνικη παγκοσμια εκρηξη των εθνικισμων και εθνολαικισμών και ρατσισμώνκαι η ”εθνικ ” λατρεια της ”επινοημενης -κατασκευασένης παραδοσης που δεν εχει καμμια σχεση με την αυθεντική παραδοση οπως ευστοχα δειχνεις και με την φωτογραφια και οπως βλεπουμε ιδιοις ομμασι οτανεπισκεπτομαστε πολλές φορες
συγχρονα παγκοσμιοποιημένα ..τουριστικά ..μοναστηρια κλπ (θυμαμαι την τρομακτική αντιθεση αναμεσα σε μια κατανυκτική σεμνη βυζαντινη εκκλησια στην Αγιασο Μυτηλινης (πριν καμμια δεπενταρια χρονια ελπίζω ακομα να ..υπάρχει )και στο ..μοναστηρι του Α. Ραφαηλ (οπου ειδα την εκπληκτική διαφημιση πάνω απο μια σειρά ββλια προς πώληση : ”νεα θαυματα ου αγιου Ραφαήλ ”)
Εθνικισμοι , ραστσιμοι , εθνολαικισμοι λοιπόν αλλά και εθνικ-εμπορευματοποιμενες παραδοσεις προς πώληση
Δεν συμβαινουν Πρά και εναντιον και σε Αντιθεση προς την παγκοσμιοποιση
ΑλλάΛόγω της Παγκοσμιοποιησης
Συγκεκριμμένα : Ειναι η Παγκοσμιοποιση η ιδια που βαφτιζεται Εθνικ και εθνική και εθνικιστική και κλπ κλπ
( αν δεν πιστευεις παρε και συνεκρινε τους λόγους του Καρά- τζαφερη με εναν οποιουδηποτε ξενοφοβικου ”εθνολαικου κόμματος στην Ευρώπη ..
αν βρεις διαφορες΄(περαν των ονοματων και των περιστασεων )
στη δομή στο υφος , στο περιεχόμενο
εγώ να γινω ..εθνολαικιστής νεοφιλελευθερος δεξιος ..
Νοσφεράτος, στο Ιουλίου 15th, 2009 στο 12:10 μμ Είπε:
Παγκοσμιοποιηση ; Η παγκοσμιοποιηση δεν ειναι παρα η Εμπορευματοποιηση των Πάντων ..Οχι μόνο ανοιγμα στις αγορές ..Αλλά η μετατροπή του καθε ανεγγιχτου, του καθε ιερου του καθε ” εξω ” απο το αγοραιο και την αγοράσε ”μέσα”στην αγορα αρα αγοραιο
Παγκοσμιοποιηση ειναι η καταργηση της διακρισης αναμεσα στο Ιερό και στο Βέβηλο που ελεγε και ο Ελιαντε
Γιαυτό κι αυτό που βλεπεις στην φωτο η αφαιρεση της λεξης ”ιερη” και η αντικατασταση της απο τη λεξη ”Θρησκευτική” δεν ειναι παρά το κερασακι σε μια τουρτα που εχει απο πολύ καιρό φτιαχτει….
Το ‘ιερό” εχει βεβηλωθεί
απο καιρό εχει απ0-ιεροποιηθει
εμπορευματοποιηθει .
.Γι αυτό και το
Βεβηλο εχει παψει με τη σειρά του να εναι καν Βεβηλο
γιατί τι ειδους βεβηλο θαναι χωρις την διακριση απο το ιερό;
Γιαυτό και συμπεριφορες που αλλοτε μας Ξενιζαν και τις βλεπαμε με αποστροφή σημερα τις θεωρουμε -δια του μιθριδατισμου- ”φυσιολογικές
και …’του μέσου ανθρωπου” (ο οποιος δικαιουται
ο ..καυμένος να εκμεταλευεται τους μεταναστες και να τους βριζει απο πάνω ή να τους ξυλοφορτωνει)
χωρις Ντροπή
Τι ντροπή , τι αισθηση οριου να υπάρξει αν δεν υπάρχει καν η διακριση Ιερου και Βεβηλου
αν το να Βεβηλώνεις σημερα εχει γινει η πιο συνηθης συμπεριφορά ..
κι ετσι οτι εχει απομεινει απο την παραδοσηαποκτα την ιδια σημασια στα ματια μας με την παλια ξεθωριασμένη φωτογραφια που εχουμε βαλει σε καινουρια κορνιζα γιατί δενει με τον καναπέ και την τηλεοραση
—————————————————–για τηνν παγκοσμιοποιηση και ταυτοτητες βλ κι εδώ:http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_8405.html
manitaritoubounou, στο Ιουλίου 15th, 2009 στο 12:16 μμ Είπε:

αυτο που υπαινισχθηκα ποιο πάνω ειναι οτι κανένας δεν ειχναι πια ΕΞΩ..το να λές οτι εισαι εξω (ακομα και με καλές προθεσεις ..γιατί ο δρόμος για την κολαση μάυτές ειναι στρωμενος )
εν τελει καταλήγει Φαρισαισμός
- Ουτε ομως και να ξεχνάμε οτι αυτά ειναι αποτελέσματα μιας αγοραιας εμπορευματοποιησης
και να λέμε
”ετσι διασκεδαζει ο απλος λαουτζικος τι να κανουμε και μην τουσ νομπαρουμε κλπ )
Κατ αρχας ποιος λαουτζικος;
σιγά ..Πανε με τις τζιπουρες να φανε τα κοκορετσιατους στην εξοχή, να βρωμισουνε τον τόπο και μετα ναπιουνε και λίγακι Αγιασμα .. για να καθαρθουνε …
Δευτερον ..Ετσι ακριβώς διασκεδαζει θρησκευτικόπανηγυρικώς και το Κολονάκι. κα λαος και Κολονάκι και τα βορεια προαστια (που λεει ο ..)
αυτοι που ”δεν την βρισκουνε ” ετσι με αυτό το εθνοθρησκοκιτς συνοθυλευμα ειναι ελαχιστοι και δενειναι καθόλου των ..Βορειων προαστιων ..Καθε αλλο
αυτό (το οτι ειναι των Βορειων αυτοι που ταχα μου τους σνομπαρουνε ειναι αλλος ενας βολικός Μυθος για να στιγματισει ακριβώς οσους αντδρουν στην γενική ξεφτιλα )
αναλογος με αυτο που ειχαν βγαλει καποιοι αλλοι καποτε : Οι κουλτουριααιοι , ΄΄ οι ‘διαφωτισταδες” που ”σνομπαρουνε ” την ‘ευχαριστηριακή κονότητα κλπ
Ποια κοινοτητα βρε; Απο πότε τα τσιφτετέλια, οι σκεμπεδες , τα κοκορετσια τα σπληναντερα τα λαικά στη διαπασών (και ολιγον αγιασμα ναχουμε τοκεφαλακι μας ησυχο οτι θα πάμε και στον Παραδεισο αμα σκασουμε απο το πολ΄υ φαι” )
βαφτιζονται ”κοινοτητα ” και ”παραδοση’ε;
που πάς σενα οποιοδηποτε -ολα τα ιδια , ολα ερημα μες την νεοπλουτιστική μιζερια της παγκοσμιοποιημενης -εθνικ ερημοποιησης – ελληνικό χωριο να κάνεις Πάσχα -
και ακους παντου στη ΔΙΑΠΑΣΩΝ την ιδια ξεφτιλα Μουσική (και δεν καταλαβαινεις καν τι ακους) και βλεπεις την ιδια, ακριβώς ,παντου , την ιδια ΕΡΗΜΙΑ ππου βλεπεις στις πολεις μας;
που δεν αφησαμε τιποτε , που τα καναμε ολαρημαδιο και οικοπεδα ,που τα κάψαμε εμεις οι ιδιοι για να τακανουμε οικοπεδα – και ταχα μου μας φταιγανε αν θυμασαι -οι..ασυμμετρες απειλές”
που Μόνοι μας βγαλαμε τα μάτια μας σαν τον Οιδιποδα αλλά εκεινος τουλαχιστον ηξερε οτι τόκανε
ενώ εμεις ειμαστε Τυφλοι και νομιζουμε – μεσα στην πιο χαζοχαρούμενη αυταπάτη που καλλιεργει η δικτατορια του Κατιναριατου από την τηλεοραση ,
οτι Βλέπουμε κιολας;
Και αυτο ακριβώς ειναι το πνευμα των πρωτων δυο σχολιων μου για την Παγκοσμιο εμπορευματοποιηση
οτι”μέσα σ’ αυτά τα βλαχο-κιτς δεν υπάρχει ΨΥΧΗ.”
εμπορευμα υπάρχει Καφριλα υπάρχει ,Αυταπάτη οτι ετσι συνεχιζεται η ..παραδοση υπάρχει
Οχι ομως Ψυχή ..
ενιοτε βεβαια βλεπεις και καμμια Ψυχή παρατεταμένη μεσα σε ολη αυτή την Δυσοσμη ευωχια καπου να χαμογελά μενα πικρο χαμογελο
.Ξενο.Καποιος Θυμαται..μιαν εποχή που δεν ηταν ετσι ..η ..παραδοση.Και ειναι σιγουρο οτι οι υπολοιποι -λαικοι και κολωνακιωτες ανοιχτα η κρυφά τον λοιδωρουν :.
.” Δες τον” Ελληνας ειναι μωρέ αυτός; Που ναι οι περηφανοι ελληναραδικοι σκεμπεδες , που ειναι το 4 επι 4πουναι τα κοκορετσια του ,πουναι η λεβεντια του..
Ελα μωρε , κανας μπατιρης θαναι , κανας ξενέρωτος, κανας θολοκουλτουριαρης κανας μαλάκας , κανας Αλβανος που παριστανει τον Ελληνα”…

τρια σημαντικά σχόλια για τον Αντισημιτισμο(σε μια συζητηση για την Τριπολιτσά)κλικ

δυο του ArisMUC
κι ενα του Παπουλη

ArisMUC aν θες αντεγραψε τα σχόλια σου να τα βάλω εδώ.. Εγώ για τους ..γνωστους λογους δεν θα τολμουσα ποτε να το κανω ...

Συλλυπητήρια των Οικολόγων Πράσινων

Συστάσεις του ΟΗΕ για τον Ρατσισμό στην Ελλάδα

Συστάσεις του ΟΗΕ για τον Ρατσισμό στην Ελλάδα

Αλιμονο. Μες το Μαντρι εμπήκαν οι Oprichniki

(Χήνοι του Καπιτωλιου: Δεξιά , εκεινος ο Γκρίζος που ανοιγει το στόμα εντελώς , ειναι ο Μr Flombas. Αριστερά (αυτό που κάνει την πάπια λέγεται Αβεσαλώμ-ο Πολλαπλός .Στη Μέση ο Καπετάν Αγάπης )
Φωτο: Θανάσης ....
---------------------------------------------------------------------------------------------
Μες το κοτέτσι μπήκανε οι ακρατείς οι Λύκοι
..και τώρα τι θα κάμωμεν εμεις οι ΦΙΡΦΙΡΙΚΟΙ;



Θέλουν να μας μαδήσουνε τα άσπρα τα φτερά μας
θέλουν να κάνουν Φουά-Γκρά με τα εντόσθια μας


Θέλουν να κάνουν Μήνυσες και να μας Λογοκρίνουν
Αλί! μας!. Τί θα κάμωμεν; Γιατί δεν μας αφήνουν;


Εμείς που κάθε Κατινιά καναμε Κομποσχοίνι
Πέστε μας ! τι θα κάμωμεν ολοι εμείς οι Χήνοι;

Περι Νεας Ελληνικοτητας στο Υστερο Βυζαντιο και Χρόνου (μια συζητηση με τον Μ- π )

Θα πρέπει να οριστεί τι ήταν εκείνη η “ελληνικότητα” που αναδύθηκε πολιτικά -και όχι μόνο σε κλειστούς κύκλους διανοουμένων- πριν την Άλωση. Όταν η Κωνσταντινούπολη είχε μετατραπεί σε πόλη-κράτος εμπόρων και η εξουσία της εκκλησίας αμφισβητήθηκε από την πολιτική εξουσία. Εξ ου και η σύγκρουση ενωτικών-ανθενωτικών. Οι ενωτικοί εξέφραζαν την τάση των “εθνικιστών” Ελλήνων, ενώ η ανθενωτικοί την παλιά θρησκευτική και οικουμενική ρωμιοσύνη.

(Νοσφεράτε δώσε εσύ τους ορισμούς. Εγώ καταχρηστικά χρησιμοποιώ κάποιους όρους, αδυνατώντας να βρω τους κατάλληλους)

Το ζήτημα αυτό το αναπτύσσει υποδειγματικά η (ιστορικός στο παν/μιο Κρήτης) Τόνια Κιουσοπούλου στο βιβλίο της που εκδόθηκε φέτος με τίτλο “Βασιλεύς ή Οικονόμος. Πολιτική εξουσία και ιδεολογία πριν την Άλωση“, εκδ. Πόλις (αυτό που προτείνει και ο Ασμοδαίος).

Παραθέτω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα για την ταυτότητα με έμφαση στο συμπέρασμά της ότι τότε “…η ελληνικότητα προβαλλόταν ως το απαραίτητο στοιχείο για να συγκροτηθεί μία ξεχωριστή κοινότητα που είχε και εδαφικό προσδιορισμό”:

“… Η ανάλυση των σωζομένων κειμένων επιβεβαίωσε αυτό που γνωρίζουμε, ότι, δηλαδή, λόγω της ελληνοφωνίας του, κανένας λόγιος του 15ου αιώνα δεν αρνιόταν ότι ήταν Έλληνας. Η διαφορά όμως στον τρόπο με τον οποίο οι λόγιοι προσέγγιζαν την ελληνικότητά τους πήγαζε από το γεγονός ότι για τους Παλαιολόγους και τους οπαδούς τους η ελληνικότητα συνιστούσε στοιχείο της πολιτικής τους ταυτότητας ή αντίστροφα, ότι η ελληνικότητα προβαλλόταν ως το απαραίτητο στοιχείο για να συγκροτηθεί μία ξεχωριστή κοινότητα που είχε και εδαφικό προσδιορισμό….”

Μ-π

——————

Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά Νοέμβριος 14, 2007

Ε το μόνο που μπορώ να πω ειναι οτι η προ της Αλωσης Αγωνια … οδηγησε σε φανερά αγωνιωδη προσπαθεια των ”ενωτικών” και των γυρω τους στο να βρουν καποια στοιχεια ταυτοτητας-πατριωτισμου -οπως εξαλλου και βοηθεια απο τη Δυση … ωστε να αμυνθουν στους Τουρκους…Και φυσικά δεν διαφωνω…. Μπορει ομως -αν δεν κανω λαθος , η αποτυχία αυτής της προσπαθειας(απο τα Ανω) -της αντιθετης με την κυριαρχη Ρωμεικη-Βυζαντινη αντιληψη, να αποδεικνυειει ακριβως οτι ηταν μια αποτυχημενη προσπαθεια να ευρεθεί ερεισμα στην Ελληνικότητα …αποτυχημενη διοτι προσεκρουε στην ακριβώς αντιθετη Βυζαντινή -ορθοδοξη -ρωμαιικη ταυτότητα….

Παντως εδιαφερουσα προσεγγιση της Ιστορικου…..

Κοιτα Πόντε …. Οι Νεωτεριστες Θεωρητικοι του εθνικισμου δεν ειναι τοσο αφελεις ωστε να αρνουνται την υπαρξη και προνεωτερικής Πρωτης υλης για την κατασκευη του νεωτερικου εθνους … ουτε και την υπαρξη Πρωτο εθνων … Τουλαχιστον τοσο οσο τους παρουσιαζουν οι εδώ Φωστηρες ( εθνικιστες ή αντιεθνικιστες)

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 14, 2007

Η Κιουσοπούλου υποστηρίζει ότι τη στιγμή πριν την Άλωση βρισκόταν σε εξέλιξη η “διαδικασία του μετασχηματισμού ενός κράτους οικουμενικού σε “εθνικό“”

Γράφει επίσης:

“η Άλωση σφράγισε την ήττα των πολιτικών επιλογών και πολιτικών ιδεών που καλλιεργήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη την τελευταία εκατονταετία της βυζαντινής ύπαρξής της και αποτυπώθηκαν στον τρόπο με τον οποίο άσκησαν την εξουσία τους οι τελευταίοι Παλαιολόγοι.”

Μ-π

————-

Υ.Γ.

Με τη συζήτηση εδώ προσπαθούμε να κατανοήσουμε καλύτερα και να εντοπίσουμε διάφορες ενδιαφέρουσες παραμέτρους. Φαντάζομαι, Νοσφεράτε, ότι οι περισσότεροι των σχολιαστών δεν θα ήθελαν να πάρουν μέρος στον αγώνα κατς “εθνικιστών”-”αντιεθνικιστών”, που βλέπουμε να εμφανίζεται πάντα όταν ανοίξουν κάποια ζητήματα.

Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά Νοέμβριος 14, 2007

”τη στιγμή πριν την Άλωση βρισκόταν σε “διαδικασία του μετασχηματισμού ενός κράτους οικουμενικού σε “εθνικό”””

E!! Αυτές οι διαδικασιες δεν μπορουσαν να γινουν μόνο σε ενα χωρο … Στην Δυτική ευρωπη ησαν μακροσυρτες διαδικασιες σαν Καραμπολες … οπου επαιξαν ρόλο αλληλεπίδρασης:και η Απολυτη μοναρχία….και η αναδυση του Καπιταλισμου και ο Προτεσταντισμός και ο Εντυπος λόγος ( η τυπογραφια απο την μια διεπασε το οικουμενικό κυρος των Λατινικών και
απο την αλλη ανεδειξε τις τοπίκές διαλεκτους (τουλαχιστον ορισμενες ) σε Εθνικές γλωσσες κυρους (μιας και σε αυτες τυπωνοταν η Βιβλος )…και αλλοι παραγοντες …

Επειδή Πόντε και αλλου ειχαμε μιλήσει επ’ αυτου… Η Βενετια εμοιαζε πολύ με την Κων/πολη … Και βεβαια δεν αλώθηκε ..και ηταν εκεταμενο κρατος Εμπορων

Παρολα αυτά δεν εφτασε ποτε να γινει Εθνικό κρατος … Ουτε στον καπιταλισμό εφτασε παρόλο που του ανοιξε εν μερει τον Δρομο … Και ο Βενετσιανος εμπορος ηταν Προκαπιταλιστικός Τυπος αστου και οχι Καπιταλιστικός (ισως γιατί δεν ηταν Προτεσταντης )

Οπως πολύ καλά ξερεις στην ιστορια δεν υπαρχουν βεβαιοτητες …παραμόνο πιθανότητες ..και δεν υπαρχουν Νομοτελειες ….παρά μονο εκ των Υστερων ερμηνειες.

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 14, 2007

Αυτό που είναι μοναδικό και διαφοροποιεί την Κωνσταντινούπολη από τη Βενετία και τις άλλες αντίστοιχες πόλεις, είναι ότι η Πόλη βρισκόταν αντιμέτωπη με το επιθετικό Ισλάμ. Το στοιχείο της πολύ άμεσης απειλής -μετά από διαρκή σύγκρουση 4 αιώνων- δημιουργούσε έναν “συμπυκνωμένο ιστορικό χρόνο” και επιτάχυνε τις διαδικασίες. Δεν γνωρίζω να υπάρχει αντίστοιχο ιστορικό παράδειγμα.

Η Κιουσοπούλου γράφει:

“…οι Παλαιολόγοι όσο και οι άρχοντες που τους στήριζαν προσανατολίσθηκαν προς πιο αποτελεσματικές για τι ςπεριστάσεις μορφές πολιτικής οργάνωσης, που συνιστούσαν το αποτέλεσμα ή/και την προϋπόθεση μιας “ριζοσπαστικοποίησης” της πολιτικής ζωής στο Βυζάντιο, αυτό εν τέλει, που διαγράφηκε ως δυνατότητα τον 15ο αιώνα ήταν ακριβώς η ανάδειξη μιας “εθνικά” ορισμένης και εκκοσμικευμένης αρχής, υπό το πρίσμα της οποίας πρέπει να δούμε και τη διαμάχη των ενωτικών με τους ανθενωτικούς και την καλλιέργεια μια “ελληνικής” συνείδησης…”

Μ-π

Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά Νοέμβριος 14, 2007

Πολύ ενδιαφερον …. Παντως υπαρχουν πολλά παρδειγματα επιταχυνσης- συμπυκνωσης του ιστορικου χρονου … Αλλα από αυτά επιτυχημενα αλλα αποτυχημενα …
Επιταχυνση π.χ εχουμε στις Επαναστασεις .. Τι αλλο ηταν η Γαλλική επανασταση -και η Ελληνική- παρα μια απιστευτη επιταχυνση -συμπύκνωση του χρόνου…
Επι του προκειμενου τώρα … Τι πιθανότητε επιτυχιες ειχε μια στροφή των Παλαιολόγων ως Βυζαντινών αρχόντων
να εμπεδώσουν ”ελληνική”συνειδηση σε Ρωμεικους-χριστανικους πληθυσμους. που επι 1οοο και κάτι Χρόνια μαθαιναν απο τους Βυζχαντινους αρχοντες τους Ακριβώς ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ (οτι οι ελληνες ως ειδωλολάτρες ηταν κατι το ανόσιο κ.λ.π καθως και το να τυφλώνουν , διαμελίζουν τους Ελληνες (π.χ Υπατια) ως ειδωλολάτρες )
Δηλάδή …πόσο μπορουσε ο συμπυκνωμένος χρονος μιας απο τα πανω αλλαγής της συνειδησης (και μαλιστα αοριστου σχεδιου και νεφελώδης )
να νικήσει τον Απολυτο Χρονο μιας Χιλιετίας και Βαλε;

Αυτο Δεν το ξερω

( πιθανολογώ οτι οι ”ενωτικοι ”μαλλον μπερδεψαν τους οπαδους τους οπως π,χ ο ΓΑΠ παλιοτερα οταν εβγαλε με το Παοκ τους Μανο Αδριανόπουλο βουλευτες… :)…

————————————

Οσο για το Υ. Γ Πόντε … Η συζητηση μεχρι τωρα ειναι απο τις καλύτερες που εχω συμμετασχει στο Ιντερνετ… Και -προσωπικά - μαθαινω ..και απο τα σχολια του Γιαννη και του Α. Κ οσο και απο εκείνα του Α. Γ και του Ασμοδαιου …και τα δικά σου

Μακάρι να συνεχιστει ετσι … Εχθρός μας δεν ειναι η αντιθετη αποψη … Εχθρος μας ειναι τα στερεοτυπα οι προκαταλήψεις και η Βλακεία …

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 15, 2007

E Ποντε …Μ’ εβαλες σε σκεψεις

Να τι σκεφτηκα ….
Η επιταχυνση του Χρονου που επιχειρησαν οι Παλαιολογοι δεν ειχε πολές πιθανότητες επιτυχιας: Γιατί δεν συγχρονιζοταν με τον Εξωτερικό χρόνο..

Πολύ απλά η υπολοιπη βυζαντινη κοινωνια αλλά και οι Εχθροι τους οι Οθωμανοι κινουνταν ακομα στους Προ-νεωτερικους ρυθμους …και ετσι την καταρρευση της προνεωτερικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας την διαδεχτηκε μια ισχυρή προνεωτερική επισης Οθωμανική …
Ετσι η προσπαθεια τους (των Παλαιολόγων)εμεινε Αλμα εν Κενώ…
Αντιθετα η της Ελληνικής επαναστασης ‘επιταχυνση του χρονου” Πετυχε εν τελει (εθνος-κρατος)
Διοτι και Εξωτερικά Συγχρονιζοταν με την Νεωτερική επιταχυνση του Χρονου που προκληθηκε ως καραμπόλα και απο την Γαλλική επανασταση και απο την Βιομηχανική επανασταση …
Και οι Ελληνες του 21 μπορεσαν να φτιαξουν ενα εθνος -κρατος και με την Βοηθεια της Δυσης ..ενστασσομενοι στο Διεθθνες συστημα Εθνο-κρατών που ακριβώς εκεινη την περιοδο αρχισε να αναδυεται στην ευρωπη και να διευρυνεται συνεχώς …..
Και να ενα αλλο στοιχειο για την ερμηνεια του εθνους κρατους (και εθνικισμου)
το διεθνες συστημα εθνο κρατών οπου (σταδιακά βεβαια) δεν γινονταν συμβατες οι προ-εθνικές αυτοκρατορίες αλλά τα Εθνο-κρατη …

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 15, 2007

Νοσφεράτε, γραφεις:

“…πόσο μπορουσε ο συμπυκνωμένος χρονος μιας απο τα πανω αλλαγής της συνειδησης (και μαλιστα αοριστου σχεδιου και νεφελώδης )
να νικήσει τον Απολυτο Χρονο μιας Χιλιετίας και Βαλε;”

Δε νομίζω ότι πράγματα εξελίσσονται τόσο γραμμικά.

Όπως επίσης ότι ο “Έλληνας” του Μεγάλου Βασιλείου είχε καμιά σχέση με τον “Ελληνα” των Παλαιολόγων, του Βησσαρίωνα ή του Γεμιστού!!!

Εξάλλου εσύ αναφέρεσαι στην αλλαγή των εννοιών και του περιεχομένου των όρων μέσα στο διάβα του χρόνου.

Νομίζω ότι το καινούργιο το φέρνει το συμπέρασμα της Κιουσοπούλου ότι τότε, πολύ πρώιμα: “…η ελληνικότητα προβαλλόταν ως το απαραίτητο στοιχείο για να συγκροτηθεί μία ξεχωριστή κοινότητα που είχε και εδαφικό προσδιορισμό….”

Τι διαφορετικό λέει η σύγχρονη θεωρία για τον εθνικισμό;

Μ-π

http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/#
σχ 59 κ.ε

Οι οδηγιες της Ε.Ε υπερτερουν των ρητών διατάξεων του Συνταγματος ;


Ποιά ειναι η σχεση μεταξύ των οδηγιών της Ευρωπαικής Ενωσης που επιζητουν τηςν εναρμονιση των Εθνικών Νομοθεσιων με τις Ρητες Συνταγματικές Διατάξεις (και απαγορευσεις);


Αραγε το Ευρωπαικό Δικαιο Υπερτερει του Συνταγματος ;

Και αν υπερτερει αυτοματα τοτε γιατι εγινε ολη αυτή η φασαρια για την Αναθεωρηση του Α 16 που εν τελει Δεν εγινε ;

Τοτε γιατί δεν υιοθετουμε ολες τις Ευρωπαικές οδηγιες αυτοματα για να γλυτωνουμε και τον κόπο; (και τις φασαριες και τους καυγάδες;)


Αναπαντητα Ερωτηματα ...




Σάββατο, 29 Αυγούστου 2009

Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2009

Για τη στενότατη συνάφεια Κακίας και Βλακείας





Συνήθως η εικόνα της Κακίας είναι συνυφασμενη με τον Μεφιστοφελή και τον Φάουστ, θεωρείται περίπου συνώνυμη της Διαβολικής εξυπνάδας …


Αυτός ο μύθος καλλιεργήθηκε κατά τον 18ο αιώνα εποχή που οι θρησκευόμενοι αλλά και οι απλοϊκοί άνθρωποι έβλεπαν με τρόμο και δέος την άνοδο της επιστήμης .

-Αντίθετα η εικόνα του Βλάκα συνειρμικά οδηγεί στην Αγαθοσύνη ..

Γιατί ;

Γιατί ο βλάκας είναι κάτι το οικείο, πολύ κοντά στην εμπειρία του λεγόμενου”μεσου ”ανθρώπου..


Δεν το αισθανόμαστε ως κάτι το Απειλητικό..


λεμε:-ποιος ;αυτος;''Καλό παιδι''

''Λίγο Βλάκας βεβαία αλλά καλό παιδί ..



Όμως


η εμπειρία του περασμένου αιώνα θάπρεπε να μας πείσει ότι η Κακία δεν είναι παρά μια εκδοχή της Βλακείας…

Πιο σωστά: Είναι η βλακεία στην έπαρση της , Η βλακεία σε όλο της το Μεγαλείο


Τι είναι η Κακία;

Είναι η Βλακεία όταν Κρίνει, όταν αποφασίζει , όταν Καταδικάζει ..

Κακία είναι η Βλακεία που ξετυλίγει την Σημαία της έπαρσης της

Απαγορεύεται η χρήση του ονόματος "Ψωμιάδης" για εμπορικούς σκοπούς

Απαγορεύεται η χρήση του ονόματος "Ψωμιάδης" για εμπορικούς σκοπούς

ε δεν παμε καλά
καθόλου καλά
λέω ...

Μια νεα συζητηση για τοπως μπορεί να σταθεί η επιμονή στην «παραδοσιακή» αντίληψη ότι ο Εμφύλιος άρχισε στα 1946!'' αρχισε πάλι στην Καλυβαν



Υπο το φως (λεει) ...''νεων στοιχειων ''

http://panosz.wordpress.com/2009/08/22/civil_war-19/#comment-66465
''Πόσοι ήταν οι νεκροί του Εμφυλίου κατά τη διάρκεια της Κατοχής;
(λεει ο... ετσι )
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Γερμανού ιστορικού Kaspar Dreidoppel
τη διετία 1943-44 και πριν από τα Δεκεμβριανά 14.000-16.000 Ελληνες εξοντώθηκαν από τον ΕΑΜ/ΕΛΑΣ και άλλες 30.000-40.000 από τα Τάγματα Ασφαλείας και τις δυνάμεις κατοχής. Οι Γερμανοί είχαν μόνο 4.000 νεκρούς.
Πηγή:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=190087&ct=47&dt=20/07/2008
Αν τα στοιχεία αυτά ισχύουν, και αν λάβουμε υπόψη και τα Δεκεμβριανά, που ήταν η κορύφωση του Κατοχικού Εμφυλίου, αναρωτιέμαι πως μπορεί να σταθεί η επιμονή στην «παραδοσιακή» αντίληψη ότι ο Εμφύλιος άρχισε στα 1946!''''


------------------------------------

Ε ρε να μην μπορω να γραψω κατι στο ....προπύργιον του ''ελευθερου ..διαλογου''

χμμ.. απο την αλλη καλυτερα για να μη μου βγει και παλι το..ονομα υπο τα γνωστα προσχηματα

Mια πολύ ενδιαφερουσα συζητηση στου Π &Α περι Πομάκων , Μπαρών και αλλων τινών


κατω απο εναν Παρα πολύ εμπνευσμένο και ..ευρηματικο τιτλο



Ο τιτλος ειναι μαλλον συνεισφορά του Πολυσχιδους και πολυδιαστατου και κυριως σταθερου στις οποιες αποψεις του Κολητου μου.

ατε να τη δειτε. Μη την χασετε . Εχει απόλα

Ο κ. Χ. και ο Θοδωρής Ηλιόπουλος..Ενα εξαιρετικό αρθρο στην Ε του Νικολα Σεβαστακη


Το σύστημα εκδικείται...Γιάννης ΠαντελάκηςΒουλεύματος σκληρότηςΟΘοδωρής Ηλιόπουλος είναι ο μοναδικός φυλακισμένος για την εξέγερση του Δεκέμβρη.

απορίες ψηφοφόρου Μια οπως πάντα αξιοπροσεχτη αναρτηση του Βατράχου Κλικ εδώ:

Στο



http://blog.dontkissthefrog.net/2009/08/27/απορίες-ψηφοφόρου/#comment-122281

καντε κλικ

Την φωτο τηνν τραβηξε ο Θανάσης ....

-------------------------------------
Ο οποιος ( ο βατραχος) βεβαια προσπαθει με ζηλον και επιμονη
να δωσει μια Λογικήν εξηγησιν
για την καταστασιν
στο Συριζα και τα οσα εντελώς παραλογα συμβαινουν εκει
και Φυσικά αποτυγχάνει


Γιατί ομως αποτυγχανει... ε;
Γιατί;
Διοτι -ως γνωστον - αρνείται την αξια της Ψυχαναλυσης εις στην Πολιτικήν αναλυσιν Να γιατί.

( και ιδιως την εξηγητικήν αξιαν της ''επιστροφής του Απωθημενου'' και την διακρισιν''Συμπτωματος απο το Συμπλεγμα '')

Τεσπα ..Πατε Να δειτε και τα ξαναλέμε ...

Η Τέτα


ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ

ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ

Παρέκκλιση: η μη συμμόρφωση προς ένα δεδομένο σύνολο κανόνων που είναι αποδεκτοί από ένα σημαντικό αριθμό προσώπων που μετέχουν σε μία κοινότητα ή κοινωνία. Το τι θεωρείται παρεκτροπή διαφέρει από εποχή σε εποχή και από τόπο σε τόπο. Η κυρίαρχη κουλτούρα και οι παρεκκλίνοντες υποπολιτισμοί (subcultures).
Κύρωση: κάθε αντίδραση των άλλων προς τη συμπεριφορά ενός ατόμου ή μιας ομάδας με σκοπό να εξασφαλίσει την υπακοή του ατόμου ή της ομάδας σε ένα δεδομένο κανόνα. Οι κυρώσεις, θετικές ή αρνητικές, τυπικές ή άτυπες, εφαρμόζονται από την κοινωνία για να ενισχύσουν τους κοινωνικούς κανόνες.
Νόμοι: τυπικές κυρώσεις που ορίζονται από τις κυβερνήσεις ως αρχές που οφείλουν οι πολίτες να ακολουθούν. Τα εγκλήματα είναι μορφές συμπεριφοράς που παραβαίνουν τον (ποινικό) νόμο.

Θεωρίες του εγκλήματος

Βιολογική θεωρία
Λομπρόζο
Το έγκλημα και οι παρεκτροπές είναι γενετικά καθορισμένες
Μεταγενέστερο σχήμα:
-μεσόμορφοι (μυώδεις, ενεργητικοί τύποι) : έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν εγκληματίες
-εκτόμορφοι (αδύνατοι)
-ενδόμορφοι (περισσότερο σαρκώδεις)



Ψυχολογική θεωρία

Συνδέει την εγκληματικότητα με ορισμένο τύπο προσωπικότητας
Αμοραλιστική ή ψυχοπαθητική προσωπικότητα: αποτραβηγμένος, ασυγκίνητος χαρακτήρας που απολαμβάνει τη βία αυτή καθεαυτή

Κοινωνιολογικές θεωρίες

Εξετάζουν τις σχέσεις που παρατηρούνται μεταξύ συμμόρφωσης και παρέκκλισης
-Οι σύγχρονες κοινωνίες περιλαμβάνουν διάφορους υποπολιτισμούς
- Παρατηρούνται μεγάλες ανισότητες πλούτου και δύναμης

Α. Διαφορική συναναστροφή
Έντγουιν Σάδερλαντ
Τα άτομα γίνονται εγκληματίες εξαιτίας της συναναστροφής τους με πρόσωπα που είναι φορεί εγκληματικών κανόνων
Η εγκληματική συμπεριφορά μαθαίνεται σε πρωτογενείς ομάδες (π.χ ομάδες ομηλίκων). Οι εγκληματικές δραστηριότητες, όπως και οι σύννομες πράξεις, μαθαίνονται και κατευθύνονται στην εκπλήρωση των ίδιων αναγκών και αξιών.

Β. Δομική ανομία
Ρόμπερτ Κ. Μέρτον
Χρησιμοποιεί την έννοια της ανομίας. Ντυρκάημ: στις σύγχρονες κοινωνίες οι παραδοσιακοί κανόνες και πρότυπα ατονούν χωρίς να αντικαθίστανται από άλλους (βλ. και σημειώσεις για τη στρωμάτωση) Η ανομία υπάρχει όταν δεν υπάρχουν σαφή πρότυπα που προσδιορίζουν τη συμπεριφορά σε μια συγκεκριμένη περιοχή της κοινωνικής ζωής.


Κλάουγορντ και Όλιν : προσπάθησαν να συνδυάσουν τη διαφορική συναναστροφή με την τυπολογία του Μέρτον. Οι εγκληματικές συμμορίες των αγοριών εμφανίζονται σε υποπολιτιστικές κοινότητες στερημένων εθνοτικών μειονοτήτων με έλλειψη ευκαιριών για επιτυχία.
Στο Μέρτον η ανομία αναφέρεται στην ένταση που προκαλείται στη συμπεριφορά του ατόμου όταν οι παραδεγμένοι κανόνες συγκρούονται με την κοινωνική πραγματικότητα. Η παρέκκλιση είναι υποπροϊόν των οικονομικών ανισοτήτων ( η έννοια της πίεσης της επιτυχίας).

Πέντε πιθανές αντιδράσεις προς τις εντάσεις που δημιουργούνται μεταξύ των κοινωνικά επιδοκιμαζόμενων αξιών και των περιορισμένων μέσων για την πραγμάτωσή τους
1. οι συμμορφούμενοι: αποδέχονται τόσο τις γενικά παραδεκτές ιδέες όσο και τα συμβατικά μέσα πραγμάτωσής τους, είτε καταφέρνουν να τα επιτύχουν είτε όχι
2. οι καινοτόμοι: εξακολουθούν να αποδέχονται τις κοινωνικά παραδεγμένες αξίες, χρησιμοποιούν όμως μη νόμιμα ή παράνομα μέσα για να τις πραγματώσουν
3. οι τυπολάτρες: συμμορφώνονται προς τα κοινωνικώς αποδεκτά πρότυπα, αν και έχουν λησμονήσει τις αξίες που βρίσκονται πίσω από αυτά. Υπακούουν στους νόμους με τρόπο ψυχαναγκαστικό
4. οι αναχωρητές: έχουν εντελώς εγκαταλείψει την ανταγωνιστική αντίληψη, απορρίπτοντας έτσι τις κυρίαρχες ιδέες και τα αποδεκτά μέσα πραγμάτωσής τους
5. οι αντάρτες : απορρίπτουν τις υφιστάμενες αξίες και τα μέσα, επιθυμούν όμως να τις αντικαταστήσουν έμπρακτα με νέες και να ανασυγκροτήσουν το κοινωνικό σύστημα
- Οι γυναίκες θα έπρεπε να εμφανίζονται εντονότερα από τους άνδρες στις διάφορες κατηγορίες παρέκκλισης που επεσήμανε ο Μέρτον δεδομένου ότι έχουν λιγότερες ευκαιρίες από τους άνδρες να προχωρήσουν.
- Το επίπεδο επιτυχίας προσαρμόζεται ανάλογα με το πώς οι άνθρωποι την αντιλαμβάνονται ως τέτοια βάσει της πραγματικότητας της κατάστασής τους
Γ. Θεωρία του χαρακτηρισμού

Ο χαρακτηρισμός ενός ατόμου ως παρεκκλίνοντος ενισχύει την έκτροπη συμπεριφορά του. Εκκινεί από την παραδοχή ότι καμία πράξη δεν είναι εγγενώς εγκληματική (ή κανονική). Παρέκκλιση: Μία διαδικασία μεταξύ παρεκκλινόντων και μη παρεκκλινόντων
Λεμέρτ:
-πρωτογενής παρέκκλιση: αρχική πράξη παράβασης
- δευτερογενής παρέκκλιση: το άτομο φτάνει στο σημείο να αποδεχθεί το χαρακτηρισμό του και βλέπει τον εαυτό του ως παρεκκλίνοντα.
Η διαδικασία του «να μάθει να είναι παρεκκλίνων» κανείς τείνει να τονιστεί από τις ίδιες τις οργανώσεις που υποτίθεται ότι έχουν δημιουργηθεί για να διορθώσουν την παρεκκλίνουσα συμπεριφορά

-Παραβλέπονται οι διαδικασίες που οδηγούν στις πράξεις που χαρακτηρίζονται ως παρεκκλίσεις
-Δεν είναι σαφές κατά πόσον ο χαρακτηρισμός έχει πράγματι ως αποτέλεσμα την επίταση της παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς
Συμπεράσματα:
.
Οι βιολογικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις μπορεί να επισημαίνουν ορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία, κάτω από ορισμένες συνθήκες κοινωνικής αγωγής και εμπειρίας, προδιαθέτουν ορισμένα άτομα να σκέπτονται την τέλεση αξιόποινων πράξεων.
Οι κοινωνιολογικές θεωρίες:
α. υπογραμμίζουν τις συνέχειες που υφίστανται μεταξύ εγκληματικής και «αξιοπρεπούς» συμπεριφοράς ,
β. το κατά πόσο κάποιος διαπράττει μία εγκληματική πράξη επηρεάζεται από το γενικό πλαίσιο (κοινωνική εμπειρία και κοινωνικό περιβάλλον) δράσης

Νεοαριστερός ρεαλισμός: Η βαρύτητα της έρευνας δίδεται στα θύματα παρά σε εκείνους που τέλεσαν τις εγκληματικές πράξεις. Σε μερικές αστικές περιοχές δημιουργούνται εγκληματικοί υποπολιτισμοί λόγω όχι της φτώχειας καθεαυτής αλλά λόγω της έλλειψης ένταξης στην ευρύτερη κοινότητα.
Κριτική: επισύρει υπερβολικά την προσοχή στην πλευρά του θύματος και θα μπορούσε να ενθαρρύνει στερεοτυπικές αντιλήψεις περί εγκληματιών (καθώς τα πορίσματά της στηρίζεται στις αντιλήψεις του κοινού/ «εν δυνάμει θυμάτων»).

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009

Σε πείσμα


Σε πείσμα

Παραιτήσεις υπουργών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι για τα δάση

Παραιτήσεις υπουργών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι για τα δάση


Monty Python - Philosophers' World Cup

Monty Python - Philosophers' World Cup
http://www.youtube.com/watch?v=92vV3QGagck

Το φεγγάρι, οι Οικολόγοι Πράσινοι και η λογοκρισία


Το φεγγάρι, οι Οικολόγοι Πράσινοι και η λογοκρισίαΤου Γιάννη Παρασκευόπουλου

αποσπασμα

''Το βουντού του συντρόφου του το είδε ως πραγματική απειλή για την ελευθερία στο διαδίκτυο, και έσπευσε να ζητήσει ρητή καταδίκη της ενέργειας από το Πανελλαδικό Συμβούλιο (ΠΣ) των Οικολόγων Πράσινων, στο οποίο είναι μέλος και ο αποστολέας. Μας έδωσε προθεσμία μέχρι τις 30.8 να καταδικάσουμε το μήνυμα, αλλά τελικά άλλαξε γνώμη και αποφάσισε να μας καταγγείλει δημοσίως χωρίς να περιμένει.


χωρις σχολια

Προσεχως: Το Μικρο Λεξικό των Βρωμικων Μυστικών της Μπλογκόσφαιρας


Με λύματα οπως : Ανωνυμία ,Ψευδωνυμια, Επωνυμια , Κουκούλες , Κουκουλοβγάλτες ,Κοψιμο(σχολιων) , Σχολιοβγάλτες,Τσουβαλιασμα ,Σουξουμουτουσού κ. α
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ .
(ανωτερο απο το Λεξιοκ Τεγοπουλου Φυτρακη)
ΠΡΟΣΕΧΩΣ..

(Ζητουνται συνεργαται ..Εμπειρια απαραιτητη .)

Ιστορικές διαδρομές, θεωρητικές επεξεργασίες και οργανωτική πολυμορφία της γαλλικής ακροαριστεράςΦΙΛΙΠ ΡΕΪΝΩΤο μωσαϊκό της άκρας Αριστεράς


περι δικαιωματος του καθενός να εχει αποψη για την Ιστορια..


Ο καθενας εχει το δικαιωμα να εχει αποψη για την Ιστορια.

Οχι μόνο οι Ιστορικοι ..

Ο καθενας . Και ο Υδραυλικός και ο Γιατρος και ο Δικηγορος .

Αρκει αυτό το δικαιωμα (να εχουν αποψη) να συνοδευεται κι απο ενα στοιχειωδες Ηθος ..

Και σεμνοτητα ..

Και σεβασμό στους μεγαλους δασκαλους .

τους πρωτοπόρους της Ιστορικής ερευνας

(π.χ τον Κορδατο)

Αρκει -πριν γραψει ο καθενας την αποψη του- να κατσει και να σκεφτει λίγο..:'' Εχω ερευνησει , εχω μοχθησει , εχω δοκιμασειστην βασανο -στοιχειωδώς - της ερευνας ,αυτά που προκειται να γραψω;''

Αλλιως το δικαιωμα στην Ιστορική αποψη
μετατρεπεται σε δικαιωμα στην θρασυτητα ...

Αλλιως καταντά η'' επανασταση της Ημιμαθειας '' και του Θράσους...

συγγνώμη για την οικολογική καταστροφή μέχρι στιγμής δεν ακούστηκε από κανέναν υπεύθυνο

συγγνώμη για την οικολογική καταστροφή μέχρι στιγμής δεν ακούστηκε από κανέναν υπεύθυνο

Οδηγός Οικοπεδοφαγίας για Ατζαμήδες

Οδηγός Οικοπεδοφαγίας για Ατζαμήδες

ταυτότητα ΚΑΙ αφήγηση

Η προσωπική ταυτότητα είναι μια αφήγηση, άρα μια επιλογή. Οι αφηγήσεις είναι σαν προβολείς. Φωτίζουν μέρος της σκηνής αφήνοντας την υπόλοιπη στο σκοτάδι. Αν φωταγωγούσαν ολόκληρη τη σκηνή, θα ήταν ουσιαστικά άχρηστοι. Το έργο τους, άλλωστε, είναι να θεραπεύσουν την σκηνή, να την προετοιμάσουν για οπτική και διανοητική πρόσληψη από τους θεατές να δημιουργήσουν μια εικόνα την οποία να μπορεί κανείς να αφομοιώσει, να κατανοήσει και να συγκρατήσει, μέσα από ένα χάος κηλίδων και στιγμάτων που κανείς δεν έχει τη δυνατότητα να προσλάβει ή να αντιληφθεί.
Αποστολή της αφήγησης είναι να επιλέγει και είναι ίδιον της φύσης της να συμπεριλαμβάνει αποκλείοντας και να διαφωτίζει σκιάζοντας

ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ.

ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ.

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2009

Η εθνική αντισταση, το ΕΑΜ , η λασπη και ο Θαλής ο Μιλησιος


Η προσπάθεια ορισμένων να αμαυρωθεί η εθνική Μας αντίσταση ( η μεγαλύτερη στην Ευρώπη μαζι με την Γιουγκοσλαβικη ) κατα των Γερμανων Ναζι και των ντοπιων συνεργατών τους και το ΕΑΜ , στη λογική του'' όλοι ίδιοι ήταν'(ταγματασφαλίτες και ΕΑΜΙΤΕΣ/Ελασιτες)'' και βρίσκοντας διάφορα πατήματα σε διάφορες πραγματικές ή πλαστές ακρότητες που έπραξαν και μέλη του ΕΑΜ


μου θύμισε μια ιστοριουλα -μύθο για τον Θαλή τον Μιλησιο και την υπηρέτρια


''Καποτες ο Θαλής κοιτώντας ψηλά τ' αστέρια έπεσε σένα λάκκο με λάσπη,,Μια υπηρέτρια που περνούσε απο κει άρχισε να τον κοροϊδεύει'Ου ..Ου , κοιτάς τ'αστερια και δεν προσέχεις και πέφτεις και στο λάκκο με τη λάσπη'


Και ο Θαλής της απάντησε : ''Εγώ τουλάχιστον κοιτούσα ψηλά στ' αστέρια και έπεσα και μια φορά στη Λάσπη '' Αλλά εσύ; μια ζωή κοιτάς Χαμω και ΕΙΣΑΙ μες τη Λάσπη'

Rodia Mixer: Αλληλεγγύη στο Μαύρο Βουνό του Γραμματικού!

Rodia Mixer: Αλληλεγγύη στο Μαύρο Βουνό του Γραμματικού!

ΦΩΤΙΕΣ – Στης Αττικής τις ολόμαυρες ράχες…

ΦΩΤΙΕΣ – Στης Αττικής τις ολόμαυρες ράχες…

Παραιτήσεις υπουργών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι για τα δάση

Παραιτήσεις υπουργών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι για τα δάση

σιγά μη παραιτηθουν ..Οσο παραιτηθηκαν για την δολοφονια του παιδιου , τα Βατοπεδια τα εκατονταδες σκανδαλα , ην φτωχια , την υποβαθμιση ζωής την ξεφτιλα , την ανυποληψια , τον Βουρκο στον οποιο οδηγησαν και οδηγουν τη χωρα .
Σιγά μην ...

ΕΝΑ ΠΟΛΎ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΠ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

http://gianniskonstantinou.wordpress.com/2009/08/25/%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

Ulrich Beck -Μία συνέντευξη στον Πάνο Παπούλια για το Re-public: Ulrich Beck:Δικαιώματα: Πέρα από τον μεθοδολογικό εθνικισμό

http://www.re-public.gr/?p=169

Ο Ουρλιχ Μπεκ ειναι ενας απο τους σημαντικωτερους κοινωνιολογους του καιρου μας

Εμαστε μπροστά σε ενα οικολογικό κίνημα νεου Τυπου;


Έχω την εντύπωση ότι κάτι αρχίζει να αλλάζει στον ίδιο τον χαρακτήρα του οικολογικού κινήματος .


- Και οτι βρισκόμαστε μπροστά σε μια στροφή προς Οικολογικές αξίες

που ξεκινά απο μια διαφορετική αφετηρία απο τι στις δεκαετίες του '70 και '8ο

- Τότε , στις δεκαετίες του' 70 και '8ο είχαμε την στροφή προς τις Μεταυλιστικές αξιας , την αποστροφή προς την Καταναλωτική δημοκρατία , την πνευματική αναζήτηση, την αναζήτηση ενός εναλλακτικού τρόπου ζωής πέρα από την λατρεία της κατανάλωσης ...

- Τώρα η στροφή προς την οικολογία συνοδεύεται από την προσπάθεια εξεύρεσης ενός τρόπου ζωής όχι μόνο πιο Ποιοτικού αλλά και πιο Φτηνού , πιο Βιώσιμου από Οικονομική άποψη ...


- Π. Χ το να κάνεις ποδήλατο πριν από μερικά χρόνια σήμαινε κυρίως οτι αναζητάς εν αν τρόπο ζωής πιο Υγιεινό , πιο ποιοτικό από την μανία της Κατανάλωσης και την Λατρεία του Ι. Χ


Τώρα όμως , σιγά -σιγά και πλάι στο προηγούμενο λόγο προστίθεται όλο και περισσότερο : η αδυναμία συντήρησης του Ι. Χ τα δάνεια κλπ


Και έτσι η Οικολογία - γίνεται και πάλι ,υπόθεση των μη προνομιούχων των Φτωχών .Και αυτό μάλλον θα φέρει πάλι κοντά το Οικολογικό κίνημα στην Αριστερά

''Ρευστή Αγαπη ''του Z. Μπαουμαν




βλ καιZygmunt Bauman


ρευστότητα της αγάπης



aπό τον ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΑΛΚΕΤΣΗ

(Βιβλιοθηκη Ελευθεροτυπίας)

Κυκλοφόρησε πρόσφατα και στη γλώσσα μας το βιβλίο του πολωνού κοινωνιολόγου Ζίγκμουντ Μπάουμαν


«Ρευστή αγάπη» (εκδόσεις «Εστία»).


Ο Μπάουμαν μίλησε για το βιβλίο αυτό σε μια συνέντευξή του στο γαλλικό περιοδικό «Sciences Humaines» από την οποία παρουσιάζουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα.


- Γιατί θεωρείται τη «ρευστότητα» ως μια καλή μεταφορά για την ανάλυση της σύγχρονης κοινωνίας;


«Σε αντίθεση με τα στερεά σώματα, τα ρευστά δεν μπορούν να διατηρήσουν τη μορφή τους όταν πιέζονται ή σπρώχνονται από μιαν εξωτερική δύναμη, όσο μικρότερη και αν είναι αυτή. Οι δεσμοί που συνδέουν τα μόριά τους είναι πολύ αδύναμοι για να αντισταθούν. Αυτό ακριβώς είναι το πιο εντυπωσιακό γνώρισμα του τύπου ανθρώπινης συνύπαρξης που χαρακτηρίζει τη «ρευστή νεωτερικότητας». Από δω προκύπτει και η μεταφορά. Οι ανθρώπινοι δεσμοί είναι αληθινά εύθραυστοι και, σε μια κατάσταση διαρκούς αλλαγής, δεν μπορεί να περιμένει κανείς ότι θα παραμείνουν άθικτοι. Ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι μια δύσκολη άσκηση και επιπλέον μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνος, από τη στιγμή που φοβάται κανείς ότι οι μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις θα περιορίσουν την μελλοντική ελευθερία επιλογής του. Από δω πηγάζει η τάση των ανθρώπων να διατηρούν ανοιχτές τις θύρες εξόδου, να επαγρυπνούν ώστε όλοι οι δεσμοί που συνάπτουν να μπορούν εύκολα να διαλυθούν, ώστε όλες οι δεσμεύσεις τους να είναι προσωρινές, να ισχύουν μόνον «μέχρι νεωτέρας διαταγής». Η τάση να αντικαθιστούν την έννοια της «δομής» με εκείνη του «δικτύου» στην περιγραφή των σύγχρονων ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων εκφράζει τέλεια αυτό το νέο πνεύμα των καιρών.

Σε αντίθεση προς τις αλλοτινές «δομές», των οποίων ο λόγος ύπαρξης ήταν να συνδέουν με ισχυρούς δεσμούς που ήταν δύσκολο να λυθούν, τα δίκτυα χρησιμεύουν τόσο για να συνδέουν όσο και για να αποσυνδέουν».
- Το βιβλίο σας «Ρευστή αγάπη» αναφέρεται στις ερωτικές σχέσεις. Είναι αυτές οι σχέσεις ένα προνομιακό πεδίο για την ανάλυση των σύγχρονων κοινωνιών;

«Οι ερωτικές σχέσεις είναι πράγματι ένα πεδίο της ανθρώπινης εμπειρίας όπου η «ρευστότητα» της ζωής εκφράζεται σε όλη τη δραματική της βαρύτητα και βιώνεται με τον πιο οδυνηρό τρόπο. Είναι ο τόπος όπου οι πιο ισχυρές αμφισημίες, που εκφράζουν τα πιο μεγάλα διακυβεύματα της σύγχρονης ζωής, μπορούν να παρατηρηθούν από κοντά.

Από τη μια μεριά, σε έναν κόσμο ασταθή και γεμάτο δυσάρεστες εκπλήξεις, όλοι έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη για έναν πιστό και αφοσιωμένο σύντροφο. Από την άλλη μεριά ωστόσο όλοι φοβούνται να δεσμευτούν με μια πίστη και μια αφοσίωση αυτού του τύπου. Και αν στο φως των νέων ευκαιριών ο τωρινός σύντροφος έπαψε να είναι ενεργητικό και έγινε παθητικό στοιχείο μιας σχέσης; Και αν ο σύντροφός μας είναι ο πρώτος που αποφασίσει ότι δεν πάει άλλο, με αποτέλεσμα η δική μας αφοσίωση να καταλήγει στα άχρηστα;

Ολα αυτά μας οδηγούν να προσπαθούμε να πραγματοποιήσουμε το αδύνατο: να έχουμε μια σταθερή σχέση παραμένοντας ταυτόχρονα ελεύθεροι να την διαλύσουμε όποτε θέλουμε. Ή, με άλλα λόγια, να θέλουμε να ζήσουμε έναν αληθινό, βαθύ και παντοτινό έρωτα, ο οποίος να μπορεί να διαλύεται με την πρώτη ευκαιρία. Νομίζω ότι πολλές προσωπικές τραγωδίες πηγάζουν από αυτή την άλυτη αντίφαση. Πριν από δέκα μόνον χρόνια η μέση διάρκεια ενός γάμου ήταν εφτά χρόνια. Εδώ και δύο χρόνια δεν είναι πλέον παρά δεκαοχτώ μήνες. Ο έρωτας εμφανίζεται στην πρώτη γραμμή των παράπλευρων απωλειών της ρευστής νεωτερικότητας. Και οι περισσότεροι από μας, που τον έχουμε ανάγκη και τρέχουμε από πίσω του, καταγραφόμαστε και εμείς στις απώλειες».

- Εσείς θεωρείτε την «ηθικότητα» ως μια απάντηση στον κατακερματισμό της κοινωνίας και στην προσωρινότητα των δεσμεύσεων. Γιατί;

«Οπως προσπάθησα να εξηγήσω, η αντίφαση με την οποία αναμετριόμαστε είναι πραγματική και καμιά πρόδηλη -για να μη μιλήσουμε για έτοιμη- λύση δεν είναι διαθέσιμη. Το να θέλουμε να σώσουμε τον έρωτα από τη δίνη της «ρευστής ζωής» έχει υποχρεωτικά ένα κόστος. Η ηθικότητα, όπως και ο έρωτας, έχει κόστος και δεν είναι συνταγή για μιαν εύκολη ζωή χωρίς υποχρεώσεις, όπως μπορούν να υπόσχονται οι διαφημίσεις καταναλωτικών αγαθών. Η ηθικότητα σημαίνει «να υπάρχεις για τον άλλον».


Δεν ανταμείβει την αγάπη για τον εαυτό μας. Η ικανοποίηση που προσφέρει η ηθικότητα σε αυτόν που αγαπάει πηγάζει από την ευτυχία της αγαπημένης ύπαρξης. Αντίθετα με όσα μπορούν να λένε οι διαφημίσεις, το να δωρίζεις τον εαυτό σου σε μιαν άλλη ανθρώπινη ύπαρξη προσφέρει μια πραγματική και σταθερή ευτυχία.




Δεν μπορούμε να απαρνούμαστε την αυτοθυσία και ταυτόχρονα να περιμένουμε να ζήσουμε την «αληθινή αγάπη» που ονειρευόμαστε. Ο Τσβετάν Τοντόροφ ορθά υπέδειξε το γεγονός ότι, αντίθετα με ό,τι πιστεύεται από πολλούς, η αληθινή αξία, αυτή που θα έπρεπε να επιδιώκεται και να γίνεται πράξη, είναι η καλοσύνη και όχι το «καλό». Πολλά απεχθή εγκλήματα, συλλογικά και ατομικά, διαπράχθηκαν στη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα (και διαπράττονται ακόμη και σήμερα) στο όνομα του καλού. Το καλό παραπέμπει σε μιαν απόλυτη αξία. Αν γνωρίζω ποιο είναι το καλό, αισθάνομαι εξουσιοδοτημένος να δικαιολογώ οποιαδήποτε ωμότητα στο όνομά του.

Η καλοσύνη σημαίνει αντίθετα να ακούω τον άλλον, προϋποθέτει ένα διάλογο, μιαν ευαισθησία για τους λόγους που ο άλλος μπορεί να επικαλείται.

Το καλό παραπέμπει στη βεβαιότητα και στην αυτάρκεια, ενώ η καλοσύνη παραπέμπει μάλλον στην αμφιβολία και την αβεβαιότητα


ξεφυλλίζοντας…ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΓΙΑΛΚΕΤΣΗ
Από http://www.enet.gr/online/online_issues?pid=51&dt=28/12/2007&id=80265808

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...