το Μπλόκαρε το Fb Συμπαρασταθείτε στη Σπηλιά του Μοντεχρήστου


Κυριακή, 1 Ιουλίου 2012

ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

θεσεις για το

 ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

του Πετρου Θεοδωριδη(αποσπασμα)


 Κοινωνια των πολιτών και εθνος ειναι εννοιες , πλουσια και γόνιμα αοριστες.
 Εννοιες πού πρβληματιζουν τους θωρητικους και προκαλουν πληθος συζητησεων και θεωρητικών εξερευνήσεων και ταυτοχρονα ,χρησιμοποιουνται στήν πολιτική πραξη ως δεδομένες , συμπαγεις, ικανές να προκαλέσουν την πολιτική κινητοποιηση.

 Η κοινωνια πολιτων συνειρμικά αναφερεται σε μια δημοσια σφαιρα ελευθερης και πλουραλιστικής επικοινωνιας ,στην υποτιθεμενη σφαιρα διαλόγου και κριτικης πού μεσολαβει μεταξύ κρατους και ιδιωτικής κοινωνιας.

η εννοια ειναι ασαφής και ως τόπος μετατόπισης των ακαθόριστων ηθικών αρχών αλληλεγγυης, συνυπαρξης πού δεν μπορουσαν να αναχθουν σε μια θετικιστική-κοινωνιολογική ερμηνεια του κρατους και του ‘’πολιτικου’’.

Η κοινωνια των πολιτων ‘’ θεωρειται ο τόπος πού η κοινωνια πραγματώνει τον εαυτό της-ειναι για τον εαυτό της, ως ‘’πραξη ‘’ αλληλεγγύης, ως συναινεση ενεργητική , ενώσεις πολιτων, συνδεσμοι εθελοντικοί πού μεσολαβουν μεταξυ καταναγκασμου ( κρατους)-και εγωιστικης ιδιωτικής κοινωνιας.

. Ο Δημοσιος χωρος-συμφωνα με την Χαννα  Αρεντ- αφορά στον κόσμο πού κινειται αναμεσα μας
 στον κόσμο πού μας χωριζει αλλά και μας ενωνει. Η κοινωνια των πολιτων ετσι δειχνει να ξεκινά από την αντιθεση ακριβώς στον μικροκοσμο του ιδιωτικου συμφεροντος, από την αναγκη συνυπαρξης -με-τον κόσμο πού ειναι ανεξαρτητος και αδιαφορος για το στενό εγωιστικό ατομο.

Ιδωμένη από αυτή την οπτική γωνια, η κτπ ειναι ο χωρος αρνησης του ιδιωτικου- και του ιδιωτικου συνφεροντος, αρνηση ή απαρνηση πού γινεται εθελοντικά και πού αφετηρια της ειναι μια βαθεια ανθρωπινη αναγκη-αναγκη να ξεπεραστει το φθαρτο και μίζερο της ιδιωτικότητας ,αναγκη συναντησης-συνύπαρξης στην κοινή πραξη του κόσμου.

. Αυτό το ειδος κινητρου, πού ειναι η ανθρωπινη αναγκη και οχι το συμφερον, οφείλεται να διευκρινισθει. Στην θεωρηση των αναγκων του πρωιμου Μαρξ οι αυθεντικές ανθρωπινες αναγκες αυτες δηλαδή πού κανουν τον ανθρωπο να ειναι για τον εαυτό του δηλαδή να αναπτύσει πληρως τις δυνατοτητες του, υφιστανται μια αποξενωση, μια διαστρεβλωση,μια αποξενωση στην ιστορική διαδικασια, μετατρεπονται δηλαδή σε ιδωτικά συμφεροντα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου