Αναγνώστες

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Εθνος και Εντυπη Γλώσσα

  • Γιαννη η τυπογραφία συνδέεται με το νεωτερικό εθνος με πολλους τροπους
    - που θα προσπαθησω να αναπτυξω οταν βρω χρονο-
    αλλά και αυτό εχει αμεση σχεση - κατά τον 19ο αιωνα και μετην δημιουργια ενός ενιαιου σχολικου δικτυου με ενα μινιμουμ Τυποποιημένων ”Εθνικών γνωσεων ” που ενοποιησε τις διάσπαρτες διαλεκτους και γνωσεις σε ”εθνικό επιπεδο ”…..
    Αυτο δεν μπορουσε - και δεν ηταν καν νοητο αφου δεν μπορουσε ..να γινει τον 13ο αιωνα..
  • και εγινε κατά κόρον στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιωνα *
    (και στην παλαια Ελλαδα - εθνος κρατοςαλλά και σε σχολικά δικτυα στις ”αλυτρωτες” περιοχές ..Δ- πχ ο Μακεδονικός αγωναςηταν σε μεγαλο βαθμό και σχολικός αγωνας μεταξύ Βουλγαρων και Ελληνων ( ενσταλλαξης ακριβώς στους αγγραμματους πληθυσμους μιας ορισμενης εθνικής ΤΥΠΩΜΕΝΗΣ γλωσσαςαρα και Νομιμοποιημενης Εθνικής Γλωσσας και κουλτουραςκαι οχιδιαλεκτου ” η προφορικής γλωσσας που στην εποχή των εθνικισμών εθεωρειτο κατι το υποδεεστερο.. Θα συνεχίσω αργοτερα
    ή αλλη φορά
  • Ανοιγεις μια τεραστια συζητηση
  • ενα - ενα …Για να το συνδυασεις με τα περι Βυζαντινών Λογιων και ελληνικοτητας
  • ΣκεψουΕνα πολύ πολύ μεγαλο εμποδιο για την μετατροπή της οποιας πρωιμης Νεοελληνικής ταυτοτηταςσε καθολική εθνικήηταν η Ελλειψη της Τυπογραφιας
  • Η τυπογραφια ..ο εντυπος λόγος , οι εφημεριδες κλπΗταν ενα ΜΕΣΟπου δημιουργησε την αισθηση της Βαθειας οριζοντας συντροφικοτητας κατα τον 19ο αιωναστους ολο και περισσοτερους μορφωμενους αστους που ειχαν πρασβαση στον εντυπο λόγοκαι που ενιωθαν ετσι να συμμετεχουν σε μια κατα φαντασιαν κοινοτητα (κατα φαντασιαν οχι ως ψευδή αλλά γιατι αφορουσε ανθρωπους που δεν ειχαν αμεση επαφή μεταξυ τους )
  • Αυτο ηταν ενα απο τα στοιχεια που δημιουσργουςσαν αυτήν τηνΑισθηση και Αξιωση Ισοτητας εν μεσω του εθνους
  • ‘ Οχι φυσικά πραγματική Ισοτητα ..εννοειται
    Αλλά υπάρχουν και αλλα που θα τα διουμε εν καιρώ .και αλλα που τα εχουμε πει

''στην Αγγλία, πριν την καθιέρωση καθολικής ψηφοφορίας, δεν (θεωρούνταν ότι) ανήκαν στο αγγλικό έθνος οι μη έχοντες δικαίωμα ψήφου;”κλπ κλπ
Βεβαια ..αλλά ακριβώς αυτό δειχνει οτι στον πυρηνα της νεωτερικοτητας και του 19ου αιωνα υπηρχε ενα στοιχειο αξιωσης Ισοτητας που διαρκώς διευρυνοταν και συνεχιζει να διερυνεται ..σε ταξεις φυλα, εθνη εθνοτητες κλπ κλπ ..
Η ιδια η εννοια του Δικαιωματος ειναι νεωτερική και εμπεριεχει και απαιτει Ισοτητα
ενώ στο Βυζαντιο οπως και σε καθε παραδοσιακή αυτοκρατορια ανεξαρτητα απο τις διαφορες στη Μεταχειριση των χωρικών (πραγματι καλυτερη στο Βυζαντιο παρα΄στη τοτε Δυση)Υπηρχε η εννοια του Προνομιου που Προυπέθετε ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ …
Τα εχουμε πει αυτα… νομίζω
Σχόλιο από Νοσφεράτος Μάιος 29, 2008
Οσο για την εγγραματοσύνη και τα σχολικά δικτυα ; Ειναι νομίζω σαφες και κατανοητο οτι αναφερομαι στην διαδικασια της εθνοδομησης που ακολουθησε το 1830 και οχι στον ελληνικό πρωτοεεθνικισμό της Επαναστασης οπου πραγματι οι μορφωμενοι ησαν ελαχιστοι και οπου οι ”Πολιτικοι ” και μαλιστα οι Φαναριωτες (Μαυροκορδατος κλπ)- συνδεδμενοι ιστοριακά με τους Δραγουμανους και τιςΒυζαντινές μνημες κλπ αλλά και με ομαδες συμφεροντων και προνομίων και με τον Ανωτατο κληρο κλπ εκαναν οτι μπορουσαν για να διατηρησουν την υπεροχή του κλήρου κλπ και να επιβληθουν επί της Φιλικής ‘αλλά και των στρατιωτικών”επαναστατών ,η οποιαΦιλική ηταν σαφώς επηρεασμενη από τα συμβολα και τα ιδανικά της Γαλλικής Επαναστασης …
Αναφερομαι στο Μετά σε ολο τον 19ο αιωνα και στις εργασιες του Τσουκαλα και τουΚιτρομηλίδη που απεδειξαν οτι η Ελλαδα και στους αλυτρωτους” της Μ Ασιας ειχαν αναπτυξει ενα πολύ εκτεταμένο συγκριτικά και με την Δ Ευρωπη σχολικό δικτυο αφιερωμενο αποκλειστικά στην ενσταλλαξη της Ελληνοσυνης …
Εξαλλου οπως οι εργασιας του Ευγενιου Βεμπερ απεδειξαν κατά τον 19ο αιωνα παρακαλώ ,στην ιδια την Γαλλια αντιστροφα ελαχιστοι Γαλλοι αγροτες ειχαν εμπεδώσει την συνειδηση της ”Γαλλικοτητας τους ..
Η εθνοδομηση προχωρησε πολύ αργαά ..Και παντα με την βοηθεια σχολικου βιβλιου ..τυποποιημενης εθνικής γνωσης( δηλαδή Ομοιγενοποιημενης) αλλά και με αλλους θεσμους Τυποποιησης της εθνικής συνειδησης ..οπως με την Στρατιωτική Θητεια ( θυμιζω το ”Στρατιωτική Ζωή στην Ελλάδα” που δειχνει πως απο διαφορες διαλεκτους και περιοχες της Ελλαδας ο Στρατος καταφερνε μεσω της τυποποιησηε ςκαι της πειθαρχιας να εμπεδώσει μια αισθηση ομοιογενειας τουλαχιστον στον στρατευσιμο αντρικό πληθυσμό..
Σχόλιο από Νοσφεράτος Ιούνιος 2, 2008
βλ και

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...