''Οι
διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ Γερμανών και Εβραίων έχασαν κάθε φυσικότητα καθώς
οι Γερμανοί προσάρμοζαν την συμπεριφορά τους ώστε να φανεί πως αναγνωρίζουν το
«Εβραϊκό ζήτημα». «Μόλις λίγες μέρες» αφότου ο Χίτλερ έγινε καγκελάριος, οι
τακτικοί θαμώνες της ταβέρνας ή του καφενείου ανασυντάχτηκαν για να αποκλείσουν
τον χαρτοπαίχτη που ήταν Εβραίος| αλλού, δύο κηπουροί _ο ένας Εβραίος, ο άλλος
όχι_ που για χρόνια κουβέντιαζαν την ώρα που δούλευαν, σταμάτησαν να μιλούν
μεταξύ τους Γερμανάκια εκμυστηρεύτηκαν στους Εβραίους φίλους τους ότι δεν
μπορούσαν να παίζουν ή να περπατούν μαζί τους γυρνώντας σπίτι από το σχολείο.
«Ο σχέσεις των αλλοτινών φίλων αποτελούσαν την πιο οδυνηρή μαρτυρία της “νέας
εποχής”», παρατηρεί η Marion Kaplan. Πρόσωπα που στρέφονταν αλλού, εχθρικές
ματιές, και απότομη διακοπή της κουβέντας υποδέχονταν τους Εβραίους όπου κι αν
πήγαιναν. Ήταν σαν ο Εβραίος να είχε διακόψει κάτι στο οποίο δεν ανήκε.
«Ξαφνικά ανακαλύψαμε ότι ήμασταν διαφορετικοί», θυμάται ένας Εβραίος. Αυτός ο
φυλετικός επανακαθορισμός της κοινωνικής ζωής ήταν σχεδόν εξολοκλήρου
ηθελημένος, τόσο που ένας παρατηρητής, γράφοντας στα τέλη Μαiου 1933, εξέφρασε
την προσδοκία ότι αυτή η «μόδα του αριανισμού» κάποτε θα περάσει. «Δεν
χρειάζεται όλοι οι αθλητικοί όμιλοι και οι χαρτοπαικτικές λέσχες να
αποτελούνται μόνο από “άριους”.»
Αναγνώστες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
όταν μας επισκέπτεται η Θεια Ακηδία καμιά φορά Βυθίζομαι σε τρυφερή ανία και καταργείται μέσ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου