Αναγνώστες

Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Τι σήμαινε κάποτε το " είμαι κομμουνιστής ;"

Τι σήμαινε κάποτε το " είμαι κομμουνιστής ;" .Σήμαινε κάτι πολύ διαφορετικό από τους αυτοπροσδιορισμούς της ταυτότητας του σήμερα . Διότι σήμερα σε ένα Ακινητοποιημένο παρόν της Μονοπολης του Τούρμπο καπιταλισμού , οι ταυτότητες είναι παρηγοριά στην Ερημιά μας , . " είμαι Αριστερός , η " Είμαι οικολόγος " κλπ λέμε προσπαθώντας να ορίσουμε τον εαυτό μας σε έναν κόσμο που μας ξεριζώνει διαρκώς.και αλύπητα. Όμως το" είμαι κομμουνιστής " κάποτε σήμαινε κάτι πολύ διαφορετικό : Καταρχάς δεν γινοσουν κομμουνιστής με μια απλή δήλωση ταυτότητας Ήταν τίτλος που έπρεπε να κατακτήσεις με μια στάση ζωής , τίτλος που σου απένεμε το Κομμουνιστικό κόμμα" Κομμουνιστής με το ζόρι δεν γίνεσαι . και αν υποτεθεί πως γίνεσαι γρήγορα θα πέσεις " έλεγε ο Ζαχαριάδης. ... κατά. Δεύτερον. Προϋπέθετε ένα σύμπαν λόγου πολύ διαφορετικό από το σημερινό.                     Ένα Σύμπαν λόγου όπου το πιο σημαντικό δεν ήταν η Ταυτότητα ,το τι είσαι αλλά η Πράξη , με την Μαρξιστική έννοια της λέξης , ως Αλλαγή του Κόσμου .Το " είμαι κομμουνιστής " σήμαινε κάποτε /" παλεύω για την αλλαγή του κόσμου ". Και όχι μόνο αυτό .      Δεσμευω όλη την ύπαρξη μου γι'αυτό .Στρατεύομαι.                             Σκεφτείτε τη διαφορά ανάμεσα στις δύο έννοιες , την έννοια της Στράτευσης και την Έννοια του Ακτιβισμού .Η Στράτευση αφορά σε ένα σύμπαν λόγου όπου υπήρχε η προοπτική του Μέλλοντος. .Ο Ακτιβισμός αφορά στον Παροντισμο , σε Μερικές και όχι καθολικές δράσεις ......                                                                            Το " είμαι κομμουνιστής " αφορούσε την εποχή της ΑΥΤΟΥΠΕΡΒΑΣΗΣ που στη εποχή της αυτοεκφρασης δεν έχει νόημα ίσως παρά ως κατάλοιπο - Εκτός αν αλλάξει το πλαίσιο. πετρος Θεοδ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 κινηματογράως και τρο TONY JUDT TONY JUDT Η ΔΟΞΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ ΕΠΙΜΕΤΡΟ ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡ...