απόσπασμα:
''Ο φόβος διαπερνάει όλα τα ιδεολογικά ρεύματα. Άλλοι θα φοβηθούν την εγκληματικότητα και την τρομοκρατία, άλλοι θα φοβηθούν το υπερπανίσχυρο και αποτελεσματικότατο κράτος, που με τους δρακόντειους νόμους του και την υπερσύγχρονη τεχνολογία θα μπορεί να παρακολουθεί τους πάντες και τα πάντα.
Ρούπι, σου λέει ο ένας, δεν θα μπορούμε να κουνηθούμε γιατί θα μας κόψουν το λαρύγγι οι εγκληματίες, ρούπι, σου λέει ο άλλος, δεν θα μπορούμε να κινηθούμε από το φακέλωμα, οπότε υπό τον φόβο του ελέγχου ας αυτοελεγχθούμε.
Αλλά μπας και δεν φοβάται το ίδιο το κράτος; Το κράτος φοβάται κατεξοχήν το πρόσωπο. Στην αρχή σου λέει μην του φορέσεις μάσκα και κουκούλα, γιατί τότε για το ίδιο ακριβώς αδίκημα πενταπλασιάζεται η ποινή σου, τώρα ετοιμάζεται να σου πει να του φορέσεις μάσκα για να μην μεταδώσεις το μικρόβιο της νέας γρίπης.
H εμβληματική λέξη των διαφημίσεων, η λέξη «νέα», που προστίθεται επειδή το ίδιο ακριβώς προϊόν πρέπει να αναβαφτίζεται διαρκώς ονομαστικά για να μη μουχλιάζει η καταναλωτική σου φαντασίωση, έρχεται τώρα ειρωνικά να προσδιορίσει ενάν ιό
.Να φοβάσαι οπουδήποτε αλλού εκτός από την κατανάλωση. Εκεί να μη φοβηθείς να δανειστείς, να μη φοβηθείς να φεσωθείς. Εκεί όλα θα πάνε καλά. Εκεί ο κίνδυνος αποσιωπάται. Καταναλώνουμε φόβο χωρίς να φοβόμαστε την κατανάλωση. Και τελικά και ο δελτιοειδησεικός φόβος λειτουργεί εκ του αποτελέσματος διαφημιστικά, απλά είναι τα μεγέθη διαφορετικά και υποψήφιος αγοραστής είναι το κράτος που θα παραγγείλει συστήματα ασφαλείας και παρακολούθησης ή ένα εμβόλιο για τον καθένα (το εμβόλιο που ενώ υποτίθεται πως είναι η αποθέωση της επιστήμης και του ορθού λόγου, έχεις την αίσθηση πως μετατρέπεται ψυχολογικά σε placebo, σε ξόρκι, σε σταύρωμα των δακτύλων κάτω από τη σκαλωσιά). Στις διαφημίσεις κρίσιμο είναι το πορτοφόλι σου, στις ειδήσεις κρίσιμη γίνεται έτσι η διαμόρφωση της συνείδησής σου, η συναίνεσή σου στην αγορά από το κρατικό πορτοφόλι.''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου