Αναγνώστες

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Πατρίς, Θρησκεία, Λογοκρισία…2007! του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη, εκπαιδευτικού


Πατρίς, Θρησκεία, Λογοκρισία…2007!
                                                                                
 του Τριαντάφυλλου Μηταφίδη, εκπαιδευτικού

Ποιος είπε ότι ο «μεταρρυθμιστικός» οίστρος του κυβερνώντος κόμματος εξαντλείται μόνο στο να απαλείψει από το ιστορικό άρθρο 16 του Συντάγματος την «αναχρονιστική απαγόρευση» για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων;
Μήπως ετοιμάζεται να πάρει αμπάριζα και την «υποχρέωση του κράτους η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία να είναι ελεύθερες»,  σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση του πρώτου εδαφίου του υπό αναδόμηση άρθρου;
Γιατί, τι άλλο μπορεί να σημαίνει η «διόρθωση των ημαρτημένων» της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού που αποφάσισε η κ. Υπουργός Παιδείας κατ’ απαίτηση του εθνοθρησκευτικού λόμπι, στο οποίο συνωστίζονται από τη χριστοδούλεια ιεραρχία έως την εθνοκεντρική Αριστερά; Μήπως εζήλωσε τη δόξα του προκατόχου της «εκσυγχρονιστή» υπουργού Παιδείας Π. Ευθυμίου, που απέσυρε το 2002 το νέο βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου, γιατί ενοχλήθηκαν η ΕΟΚΑ-Β και οι θεματοφύλακες του «ανάδελφου ημών έθνους» από τις αλήθειες που έγραφε για την εθνικιστική δράση του Γρίβα;
Φυσικά, οι κινδυνολογούντες περί τον «αφελληνισμό» της νέας γενιάς, ποσώς ενδιαφέρονται που έχει εξαφανιστεί η Γαλλική Επανάσταση από το νέο βιβλίο Ιστορίας της Β΄ Γυμνασίου ή που τα γεγονότα αποκόπτονται από τις κοινωνικές τους ρίζες και δεν προβάλλεται κανένα κοινωνικό αίτημα. Μοναδική τους έγνοια είναι να διατηρηθεί το ιδεολογικό μονοπώλιο του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» στο Αναλυτικό Πρόγραμμα των σχολείων. Έτσι, η σχολική ιστορία, αγνοώντας τα πορίσματα της ιστορικής έρευνας, υποτάσσεται σε πολιτικές ή ιδεολογικές σκοπιμότητες, καταντάει προπαγνανδιστικό εργαλείο και «πατριδογνωσία». Για το μαθητή δεν απομένει πλέον άλλος δρόμος – μπροστά μάλιστα στο Μινώταυρο των εξετάσεων – παρά να αποστηθίζει άκριτα τις ετοιμοπαράδοτες «αλήθειες» του μοναδικού εγχειριδίου, σε πείσμα των επίσημων διακηρύξεων για «διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης».
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να σπάσουν τη μέγγενη της λογοκρισίας. Πρέπει να υπερασπίσουν την ελευθερία της διδασκαλίας και να διεκδικήσουν παιδαγωγικές συνθήκες που θα επιτρέπουν στους μαθητές να προσεγγίζουν απρόσκοπτα τα ιστορικά γεγονότα και να διαμορφώνουν τεκμηριωμένη ιστορική κρίση γι’ αυτά.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, Επωνύμως, Δευτέρα 5-2-07
                                                 ΑΥΓΗ, Συναντήσεις, Παρασκευή, 30-3-07

Δεν υπάρχουν σχόλια: