Αναγνώστες

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010

Βυζαντιο και ελληνικοτητα

Τωρα ……
θα γραψω κατι που θα προσπαθησω να τεκμηριωσω αργοτερα ( αν βρω χρόνο βεβαια )

Στα πρωτα χρονια του Ελληνικου κρατους το Βυζανιο ΔΕΝ συμπεριλαμβανεται στην επισημη Εθνική Ιδεολογια

Το Ιδεολογικό σχημα που κυριαρχησε αρχικά Ηταν
Αρχαια Ελλαδα -παρακμή , υποταγή σε Ρωμαιους , Βυζαντινους, Οθωμανους , Αναγεννηση της Ελλαδας μεσα απο τις τεφρες της …
Συμβολο : Ο Μυθικός Φοινικας

Το σχημα αυτό εξηγειται και απο την Βαυαροκρατικο κλασσικιστικο θαυμασμό για τήν Αρχαιοτητα και τη Δυτική απεχθεια για το Βυζαντιο (που συνοψιζοταν και επηρεαζοταν απο το βιβλιο του Γιββωνα για την ”παρακμη της Ρωμαικής Αυτοκρατοριας)

και απο την γνωστη διαμαχη Αυτοχθονων-Ετεροχθονων (- εν πολλλοις Κων/πολιτών )…. Το σχημα (μαλλον εξεφραζε τους Αυτοχθονες)

Το νεο σχημα του Παπαρρηγοπουλο (η αδιασπαστη συνεχεια του ελλληνισμου Ελλαδα-βυζαντιο -Νεωτερη ελλαδα ηρθε αργοτερα (γυρω στα 1850 αφου πρωτα ειχε δημοσιευτει το βιβλιο του Φαλμεραυερ για την ”καταγωγή των Ελληνων” (1837 που προκαλεσε απογοητευση και εχρηζε ιδεολογικής απαντησης …
…..ενώ ταυτοχρονα αποτελουσε και την απαντηση των Ετεροχθόνων(Κωνπολιτών) και ειχε ως σχημα μεγαλύτερη αφομοιωτική δυναμη αφου μπορουσε να ενσωματώσει την Βυζαντινής καταγωγής ”Ρωμιοσυνη”στη Ελληνική Ιδεολογια

. Παντως Α. Κ αν ισχυουν αυτα που εγραψα παραπάνω μπορουμε να δουμε τον εθνικισμό να βασιζεται οχι μόνο Στην Συνεχεια αλλά και στην Ασυνεχεια ( σαν τον Φοινικα που αναγεννιεται ) Εξαλλου οι περισσοτεροι εθνικισμοι βασιζονται σε μια τετοια Ιστορική Ασυνεχεια ή μάλλον διασπασμενη συνεχεια ..(το ”εθνος ”που κοιμαται ” και Αφυπνίζεται )

τα παραπάνω ειναι γραμμενα με πολλές επιφυλάξεις ως προς τις χρονολογιες και την καταγωγή του Παπαρηγοπουλου …Αμυδρα θυμαμαι οτι ηταν ετεροχθονας …


το λεγόμενο Βυζάντιο θεωρούνταν λίγο-πολύ ενιαία με την οθωμανική αυτοκρατορία (σε αυτό εξάλλου δεν είχαν άδικο) ως μια αδιαφοροποίητη περίοδος σκοταδισμού και ανελευθερίας.”

Νομίζω οτι εν πολλοις Ειχαν αδικο για το (χιλιοχρονο) Βυζαντιο ….κυριως ως προς το ”αδιαφοροποίητη περίοδος”

Α. Κ …. Δεν νομιζω οτι υπαρχει λόγος ο ”αντιεθνικιστικός ”λόγος να παραμεινει τόσο ”αδιαφοροποιητος” και αδιαφορος στις διακρισεις και διαβαθμίσεις των Ιστορικών περιοδων …..

,….Οσο ο εθνικιστικός μιλωντας για την Αδιαφοροποιητη Ουσια του Εθνους
Ονοματιζοντας ” αδιαφοροποιητο” αυτό που στα χιλια χρονια τους δνε μπορει παρα να ηταν διαφορποιημένο ….

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 18, 2007
το λεγόμενο Βυζάντιο θεωρούνταν λίγο-πολύ ενιαία με την οθωμανική αυτοκρατορία (σε αυτό εξάλλου δεν είχαν άδικο) ως μια αδιαφοροποίητη περίοδος σκοταδισμού και ανελευθερίας.”

Αγαπητοι Φίλοι
(Π&Α,μ-π , μουμουλ , ΑΚ Γιαννη , Α. Γ κλπ )
Εθνικιστες (στριες)
Αντιεθνικιστες(στριες)Λοιποι …..
Νομίζω οτι ηρθε η ωρα να εξομολογηθώ μια μεγαλη μου Αμαρτια
ή μαλλον πολλές

α) Δεν Αντιπαθώ το Βυζαντιο …… Ισα -ισα μαλλον με γοητευει … ΠροΣφατα περασα ωρες και ωρες στην Κων/πολη μες στη Αγια Σοφια…. Ηταν μαγευτική ….Αντιθετα δεν ενιωσα τιποτε στο απεναντι Μπλε Τζαμί … Αλλα και ουτε στους αρκετους Καθεδρικους ναους (αλλου) που επισκεφτηκα ….
Και μαλλον αηδιασα στο Βατικανο …
Παρολα αυτά σας διαβεβαιω … Δεν ειμαι καθολου μα καθολου Θρησκος
… Μαλλον το αντιθετο …Και ΟΥΤΕ θεωρω τ Βυζαντιο αναπόσπαστο μερος του Ελληνισμου … Ουτε με
νιαζει κιολας… Αλλα η ιστορια του , ο πολιτισμός του με Γοητευει ……
β) και τωρα ηρθε η ωρα για την δευτερη αποκαλυψη …. Δεν με πολυαρεσει ο …Καστοριαδης!!
… Δεν καταλαβαινω τι ακριβώς ηθελε να πει … Και . παρολο που με γοητευουν οι (αρχαιοι ) Ελληνες (ιδιως ο …Πλατωνας …(ο ανελευθερος) και ο Πλωτινος)

Λυπαμαι που θα το πω(και νιωθω οτι αγγιζω ενα ιερό ταμπου)

Αλλα δεν Καταλαβαινω γιατί θα πρεπει να θεωρηθουν οι Ελληνικές Πολεις ως …προτυπα Ελευθεριας…
Γιατί ; ε; Γιατί ;(στρατοκρατες ,ανευθυνοι. πολεμοχαρεις, με χιλιαδες δουλους ,με τον θεσμό της κρυπτειας οι Σπαρτιατες,με είλωτες )

(δεν θεωρώ τα πολιτευματα τους ως προτυπα…για να εξηγουμαι ε !!… ο πολιτισμός ηταν θαυμασιος …ομως κι εκεινοι στα χιλια χρονια τους ε δεν ησαν καθολου αδιαφοροποιητοι!!!)

Ουτε (προσεξτε ) μ’ αγγιζουν καθολου οι Αμεσοδημοκρατικές θεωριες …. Και -αν ηταν ποτε να δικαστώ δεν ξερω για ποιο λόγο θα επρεπε να δικαστώ απο 1001 ασχετους δικαστες της Ηλιαιας που καθονταν σε πετρινα καθισματα και μαλλον μυριζαν σκορδο ., και μαλλον δεν εδιναν καθόλου σημασια σε αυτά που ελεγε ο Σωκρατης και τον καταδικασαν για ”καινα΄δαιμονια” (ακουσον ακουσον ) Θα σας αρεζε εσας να ισχυε αυτό σημερα;

Δεν γουσταρω τα Καστοριαδικά ουτε την ‘Αμεση Δημοκρατια ”

Και το Βυζαντιο μου φαινεται οτι ηταν ενας χιλιοχρονος πολύ εκλεπτυσμενος πολιτισμός και πολύ Διαφοροποιημένος -πολύ πολυ ανωτερος απο τους αντιστοιχους τοτε Δυτικους ….Και η Κων/πολη (νομιζω ) οτι μεχρι το 1204 τουλαχιστον πρεπει να ηταν Η Πόλη…Οταν λεμε Η εννοουμε Η ΠΟΛΗ ..
Και επισης νομίζω οτι το Βυζαντιο ως προς τον πολιτισμό του Τουλαχιστον δεν ειχε Καμμια σχεση με το Χαλι της σημερινης Ελλαδας…

Ουφ ….

Το είπα !!!!

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 18, 2007

Επειδή οταν σπαμε ενα ταμπου μας ερχεται να συνεχίσουμε ασυγκρατητοι

θια ηθελα να συνεχίσω (μαλλον ξεσπαθώνοντας ) με κινδυνο βεβαι να θεωρηθών ανΘ-(αρχαιο)ελληνας και Αντι — Καστοριαδικός κατι που στις μερες μας θεωρειται η Εσχατη μομφή …

Ε ! λοιπόν για να παρουμε αυτό το περιφημο Διπολο
Αυτονομια -Ετερονομία (οι αρχαιοι ελληνες = Αυτονομία ) οι Βυζαντινοι= Ετερονομια….

Ε μας ερχεται μαλλον να παμε με τους αρχαιους και να στειλουμε τους Βυζαντινους στο πυρ το εξώτερο …

Ομως … Τι σημαινε για τους Αρχαιους η Αυτονομια;
Σημαινε: Η καθε Πόλη -κρατος να εχει τους δικους της Νομους … Το δικαιωμα της (που το υπερασπιζονταν με νυχια και με δοντια )
Δηλαδή … Η Αθηνα τους δικους της η Σπαρτη τους δικους της κ,λ.π
Ε πειτε μου ….Πως θα σας φαινονταν αν σημερα
Η Σπαρτη π.χ διεκδικουσε το Δικααιωμα της στηνΑυτονομια (δηλαδή να εχει Είλωτες , μελανα ζωμό , να μαστιγωνει δημοσια τους νεους της κ..π)
Η καλύτερα….

Πως σας φαινονται τα Ζωνιανά;

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 18, 2007
Μουμουλ …Δεν ξερω αν με καταλαβες
Η εκτιμηση μου για την Αγια Σοφια δεν ειχι τιποτε το ανορθολογικό ….
Ουτε με καποια μυστηριακή μυρωδια λιβανιου και μυστικιστικών συναισθηματων οπως (ισως… υποθετεις …
Αλώς …απο τα λίγα που εμειναν , απο τα διαβασματα μου -ιστορικά και αλλα ( παρεπιπτόντως ..ενα απο τα πιο ομορφα μυθιστορηματα .. το ”Μπαουντολινο” του Εκο …. )

Υποθετω οτι η Κων/πολή ηταν πανεμορφη πολή ασυγκριτιτα ωραιοτερη Τοτε - απο τις αντιστοιχες Δυτικές

(εξαλλου το Παρισι -τοτε -δεν ειχε πανω απο 10.οοο κατοικους … με την Κων/πολη να υπερβαινει το εκατομυριο …
Η Βαγδατη τοτε -υποθετω - θα ηταν Εξισου -πανω κατω- ωραια…

Επίσης…Ιμπρεσιονιστικά μιλώντας …Νομίζω πως η διατηρημένη Βενετια ,( μια πολύ επηρρεασμένη απο το Βυζαντιο πόλη ) μας δινει μια ιδεα του πως εμοιαζε Τοτε , η Κων/πολη ….

Να σου πω αλλο παραδειγμα για να σου εξηγησω τι εννοω …
Εχω επισκεφτει την Ισπανία … Η μεν Βαρκελώνη μου αρεσε πολύ ( π,χ Τα του Γκαουντι )

το Τολέδο ελαχιστα

Αλλά εκεί που επαθα την πλακα μου - στην Γραναδα , την Κορντοβα κλπ …δεν ηταν με τα Καθολικά ”αριστουργηματα ”- πολλά μου φανηκαν Ανοσιουργήματα -

αλλά με τα καταλοιπα του Αραβικου πολιτισμου πΟυ Τοτε
(ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΛΕΩ ΤΟΤΕ για να αποφυγω τις παρεξησησεις -δεν με διακατεχει κανανος ειδους Οριενταλισμός ουτε καμμια
λατρεια της ‘ Ρωμιοσύνης ΄” συγκρισεις κανω και προσπαθώ να φανταστω..

Τοτε λοιόν και σε σχεση με τους αντιστοιχους Δυτικους ο Αραβικους πολιτισμός μαλλον ηταν Ασυγκριτα ωραιοτερος

Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 18, 2007

http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/


γυρω στο 111σχ κ.ε

4 σχόλια:

vripol είπε...

Καλημέρα, χρόνια πολλά, καλή χρονιά, και μεγεια την νέα εμφάνιση.
Νομίζω, οτι ειναι ομορφότερη απο τινα παλια..

Ερημίτης είπε...

Είσαι εκτός γραμμής, μα το Δία...


http://panosz.wordpress.com/2009/11/20/ecogreens-81/#comment-72907

Νοσφεράτος είπε...

Eimai... Καλή χρονιά ερημιτη

Νοσφεράτος είπε...

καλή χρονια Βρίπολ