Αναγνώστες

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Οι Γιορτές μπορεί να είναι κάτι πολύ ωραιότερο από ένα πανηγύρι του καταναλωτισμού και της τηλεοπτικής διαφήμισης



οικολογοι πρασινοι
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣwww.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr, ecogreens@nath.grΑθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196
 
 
Οι Γιορτές μπορεί να είναι κάτι πολύ ωραιότερο από ένα πανηγύρι του καταναλωτισμού και της τηλεοπτικής διαφήμισης Οι γιορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν και η χαρά των παιδιών για αυτές γίνεται ατυχώς αφορμή για βίαιη αλλοτρίωση του παιδικού τους κόσμου. Η αγάπη των γονιών για τα παιδιά τους και η διάθεση να τους προσφέρουν ένα δώρο, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης. Έτσι οι γιορτές έχουν μετατραπεί οι γιορτές σε πανηγύρι καταναλωτισμού και διαρκούς προβολής αρνητικών καταναλωτικών προτύπων. Η τηλεοπτική διαφήμιση χωρίς περιορισμούς σφυροκοπάει αδιάκοπα τα παιδικά βλέμματα και τις ψυχές τους, για να γεμίσουν τα παιδικά δωμάτια με πλαστικά κουτιά και αντικείμενα που σε λίγο θα τα βρούμε πάλι στο σκουπιδοτενεκέ και στις χωματερές. Η τηλεοπτική διαφήμιση στοχεύει ειδικά στα παιδιά γιατί είναι καταναλωτές « 3 σε 1» :Διαθέτουν χαρτζιλίκι, άρα καταναλώνουν. Επηρεάζουν τις αποφάσεις της οικογένειας, για τις αγορές. Είναι οι μελλοντικοί καταναλωτές. Η Θεματική Ομάδα Παιδείας των Οικολόγων Πράσινων βρίσκει προσβλητική και βίαιη την ένταξη των παιδιών στην καταναλωτική κοινωνία μέσω της παραπλάνησης. Καταδικάζει ως ισοδύναμη της παιδικής εργασίας την εμφάνιση παιδιών σε διαφημίσεις. Η παραπλάνηση και η ψευδαίσθηση δεν μπορεί να επιτρέπεται να κυριαρχούν στο χώρο της τηλεόρασης, η οποία εισβάλει στα σπίτια μας χωρίς να υπόκειται σε σχεδόν κανέναν έλεγχο. Με βάση τα παραπάνω ζητάμε διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς και ιδιαίτερα το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και τη Γ.Γ. Προστασίας του Καταναλωτή με στόχους: Την αλλαγή του υπάρχοντος νομικού καθεστώτος, που έτσι κι αλλιώς παραβιάζεται συστηματικά, ώστε να απαγορευτούν οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά. Διαφημίσεις για είδη που απευθύνονται σε παιδιά να επιτρέπονται ΜΟΝΟ μετά τα μεσάνυχτα και έως τις 6πμ. Την απαγόρευση συμμετοχής παιδιών έως 16 ετών σε διαφημίσεις κάθε είδουςΤην υποστήριξη, μέσω της εκπαίδευσης, των προτύπων που αναπτύσσουν την επικοινωνία και την οικολογική συνείδηση των παιδιών Η προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας των παιδιών είναι ευθύνη όλων μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ  Οι νέοι ίσως δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτά που λέμε τώρα Άυλα στο facebook στη δεκαετία του 70 τα λέγαμε εν σώματι στα πηγ...