Αναγνώστες

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

περι αξιακου σχετικισμου (απο την συζητηση στις μεταμορφωσεις της ταυτοτητας στου Π & Α)

Επίσης λετε:


”Νομίζω με όλες τις ιδεολογίες γίνεται διάλογος. Αλλά όσο προχωρεί αυτός, τόσο οι αντίπαλοι σκοντάφτουν στα αξιακά και πραγματολογικά αυτονόητα τού άλλου.”

Αυτό ειναι αλήθεια …. Αλλά τα δια ταυτα που μπορουν να εξαχθούν ;

α) Κατα τη γνωμη μου το πρωτο που μπορουμε να διακρινουμε ειναι ακριβώς το οτι τα Αξιακά αυτονοητα δεν ενεχουν ολα την ιδια Αξια, ( οπως θα υπεθετε ενας αξιακός σχετικισμός ).

Δηλαδή απο που κι ως που ενα αξιακό αυτονοητο οπως η Απελευθερωση ολης της Ανθρωποτητας (απο την κοινωνική ανισοτητα) που εμπεριεχεται (εστω και με πολλές στρεβλώσεις) στην Μαρξιστική ιδεολογια ή στην Σοσιαλιστική ,

μπορει να εξισωθει με το Αξιακό αυτονοητο της Ναζι-Ρατσιστικής Ιδεολογιας για την εμφυτη ανωτεροτητα της Αρειας Φυλής;

β) Η δευτερη (πιθανή ; ) διαφορά μας μαλλον ειναι πιο περιπλοκη … Κατ την δική μου αποψη υπαρχει προφανής διαφορά αναμεσα π,χ

1) στα Υπορρητα αυτονοητα της Μαρξιστικής , Οικολογικής ή αλλης χειραφετητικής Ιδεολογιας απο την μια πλευρά και

2) στις δεξιες και κυριως ακροδεξιες ιδεολογιες ( Ναζισμός , φασισμός , ακροδεξιος εθνολαικισμός Νεοφιλελευθερισμός κ.λ.π) *

- Οι πρωτες τεινουν στην προσπαθεια αλλαγής του κοσμου -συνολικά ως ανθρωποτητα και προς το καλύτερο. Και αυτό εκφραζεται σε γνωσιολογικό επιπεδο στην προσπαθεια καταπολεμησης και αρσης των υπαρχοντων στεροτυπων και προκαταλήψεων που αναπαραγουν την υπάρχουσα κοινωνική δομή

(ανεξαρτητως των στρεβλωσεων ,λαθών και αποτυχιων οπως είπαμε)

Οι δευτερες , τεινουν στην αναπαραγωγή και διαιωνιση του ηδη υπαρχοντος, ή την επιταση των Υπρχουσων κοιν. ανισοτητων (μεχρι την απολυτη εξαθλιωση ή εξαφανιση των κοινωνικώς αδυνατων )

… Ετσι δεν μπορουν παρά να στηριζονται στην αναπαραγωγή των Στερεοτυπων και προκαταλήψεων και μαλιστα να τα εντεινουν αναγοντας τα σε κυριαρχα Μυθηματα της υπαρχουσαν ιδεολογιας ….

(Π. Χ τα στερεοτυπα για τους Εβραιους που αναπαραγει και οξυνει ο Ναζισμός , τα στερεοτυπα κ για τους Αδηριτους υποτιθεται νομους της Αγοράς και την προτεραιοτητα της Οικονομιας,και το στερεοτυπικό αυτονοητο για ”την υπεροχή του Ιδιώτη” που εκμεταλευεται αναπαραγει και εντεινει ο Νεοφιλελευθερισμός

τα στερεοτυπα για αλλα εθνη που αναπαραγει και εντεινει ο Ολοκληρωτικός Ακροδεξιος εθνικισμός κ.λ.π )

Ετσι αντι να μιλάμε για σχετική συνυπαρξη η διαρκή συγκρουση μεταξύ των ιδεολογιων χωρίς κεντρο (οπου ολα θεωρουνται σχετικά και αρα ισοτιμα) θα ηταν καλύτερο να μιλάμε για εναν διαρκή αγώνα μεταξυ χειραφετησης-γνωσης και χειραγωγησης-στερεοτυων και προκαταλήψεων που διεξαγεται και μεταξύ των ιδεολογιών και στο εσωτερικό των ιδεολογιων ….

Και μια μορφή χειραγωγησης που χρησιμοποιυν συνηθως οι Δεξιες ιδεολογιες (οσο ακόμα δεν γινονται κυριαρχεςή και τότε )

ενναι ακριβώς το να τονιζουν την σχετικότητα των ιδεολογιών ωστε να κρυψουν τη δική τους σαθροτητα…

Και αυτη η αντιπαλότητα χειραφετησης και χειραγωγησης ειναι διαρκής ..και διεξαγεται και στο επιπεδο της θεωριας αλλά και της κοινωνικής πραξης..(και αυτα τα δυο δεν ειναι σχεδον ποτε χωρισμένα -διοτι η πραξη ενέχει θεωρία-ιδεολογια και η θεωρια-ιδεολογία πραξη.

Και εννοειται βεβαια οτι και αυτες οι ιδεολογιες δικαρινονται σαφώς μεταξύ τους


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ  Οι νέοι ίσως δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτά που λέμε τώρα Άυλα στο facebook στη δεκαετία του 70 τα λέγαμε εν σώματι στα πηγ...