Πρόσωπα - Ρίτσα Μασούρα
Κάποτε ο Τζ. Γκ. Μπάλαρντ
http://ritsmas.wordpress.com/2009/04/20/…Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και σε ηλικία 12 ετών, μπήκε για τρία χρόνια σε στρατόπεδο συγκέντρωσης των Ιαπώνων, μαζί με την αδελφή του και τους γονείς του.Το βιβλίο έγινε αργότερα ταινία από τον Στήβεν Σπίλμπεργκ. Και άλλο ένα βιβλίο του έχει μετατραπεί όμως σε ταινία. Πρόκειται για το Crash, το οποίο σκηνοθέτησε ο Τζέιμς Κρόνενμπεργκ.
———————————————————
Ο γάμος της λογικής και του εφιάλτη που έχει κυριαρχήσει στον 20ο αιώνα έχει γεννήσει έναν ακόμα πιο αμφίσημο κόσμο. Εξαπλωμένα σε όλο το επικοινωνιακό τοπίο κινούνται τα φαντάσματα σκοτεινών τεχνολογιών και τα όνειρα που το χρήμα μπορεί να αγοράσει. Θερμοπυρηνικά οπλικά συστήματα και διαφημίσεις αναψυκτικών συνυπάρχουν σε μια υπερφωτισμένη επικράτεια που κυβερνιέται από την διαφήμιση και τα ψευδοσυμβάντα, την επιστήμη και την πορνογραφία. Κυριαρχούν στις ζωές μας τα μεγάλα δίδυμα λαϊτμοτίβ του 20ου αιώνα - το σεξ και η παράνοια… Οι επιλογές γύρω μας πολλαπλασιάζονται, και ζούμε σε ένα σχεδόν βρεφικό κόσμο όπου κάθε απαίτηση, κάθε δυνατότητα, είτε για τρόπους ζωής, ταξίδια, σεξουαλικούς ρόλους ή ταυτότητες, μπορεί να ικανοποιηθεί αμέσως.
JG Ballard, πρόλογος στην Γαλλική Έκδοση του Crash (1974 )...''
Crash
KAI Crash ΑΠΟ ΤΟΝ LEFT LIBERAL
αποσπασμα :Πρόκειται για μια διαγώνια δειεσδυτική ματία στον πολιτισμό που παράγει η σύγχρονη αυτοκινούμενη κοινωνία ,τον οποίο όμως εξετάζει στον πυρήνα του.
Για την εξέταση αυτή ο Cronenberg βυθίζεται σε ένα ακραίο κόσμο ,ο οποίος απαρτίζεται από ανάπηρα θύματα αυτοκινητιστικών ατυχημάτων ,που βιώνουν το «μετά» του ατυχήματος ως απόλυτη σεξουαλικότητα.
Ο Cronenmberg ξεπερνά μια κοινότοπη αποστροφή προς το ατύχημα,και την ακόμα πιο κοινότοπη ψυαχαναλυτική ερμηνεία του ως “death drive” ,και διανοείται κινηματογραφικά,την Ζιζεκιανής τροπής οπτική, ο κόσμος του «μετά» το ατύχημα να είναι ένας κόσμος φετιχιστικής απόλαυσης του.
Στο Crash ανακαλύπτουμε ανθρώπους που ως θύματα ατυχημάτων απολαμβάνουν την σεξουαλικότητα ,ενσωματώνοντας την αναπηρία ως ηδονική υπερχείλιση,και πειραματίζονται με την πρόκληση νέων ατυχημάτων διευρύνοντας το ιδιόρρυθμο σύμπαν τους.''
Για την εξέταση αυτή ο Cronenberg βυθίζεται σε ένα ακραίο κόσμο ,ο οποίος απαρτίζεται από ανάπηρα θύματα αυτοκινητιστικών ατυχημάτων ,που βιώνουν το «μετά» του ατυχήματος ως απόλυτη σεξουαλικότητα.
Ο Cronenmberg ξεπερνά μια κοινότοπη αποστροφή προς το ατύχημα,και την ακόμα πιο κοινότοπη ψυαχαναλυτική ερμηνεία του ως “death drive” ,και διανοείται κινηματογραφικά,την Ζιζεκιανής τροπής οπτική, ο κόσμος του «μετά» το ατύχημα να είναι ένας κόσμος φετιχιστικής απόλαυσης του.
Στο Crash ανακαλύπτουμε ανθρώπους που ως θύματα ατυχημάτων απολαμβάνουν την σεξουαλικότητα ,ενσωματώνοντας την αναπηρία ως ηδονική υπερχείλιση,και πειραματίζονται με την πρόκληση νέων ατυχημάτων διευρύνοντας το ιδιόρρυθμο σύμπαν τους.''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου