Αναγνώστες

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

περί σύγκρουσηςΕκκλησιας και αρχαιου Ελληνισμου

Tώρα…. με αυτά που λεγονται αλλού περί σύγκρουσης
Εκκλησιας και αρχαιου Ελληνισμου…
-
α) Παλι η διακριση Βιωμενης Ιδεολογιας-θρησκειας και ”επεξεργασμενης” μπορεί να βοηθήσει στο να κατανοησουμε το οτι στην ευρυτερη κοινωνία ο Χριστιανισμός βιωθηκε με τροπο τετοιο ωστε να αφομοιωνει -ενσωματωνει -αναβιωνει αρχαιοελληνικά παγανιστικά εθιμα και δοξασιες αλλαζοντας ονοματα και λέξεις

- ποιο ηταν αλλωστε το βαθυτερο νοημα της περιοδου της Εικονομαχίας ;(εννοω περα απο συμφεροντα στρατιωτικές αναγκες κ.λ.π )

(στην Κων-πολη υπάρχει κοντα στην Αγια σοφια ενας υπογειος Λαβυρινθος-μια τεραστια δεξαμενή με αποθεματα νερου της Πολης…
Πλαι στους λογής λογής αρχαιοελληνικους κιονες μπορεις να δεις μια Τεραστια Κεφαλή Μέδουσσας Ανεστραμμένη ….)

Αυτο που γινοταν αρχιτεκτονικά γινοταν -αεναως -στα χιλια χρονια του Βυζαντίου και στα παγανιστικά εθιμα: αναστροφή της σημασιας ενσωματωση των αρχαιων μυθων σε νεες αλυσσιδες σημασιων κ.λ.π
αυτό γινοταν παντα …και τωρα( ενσωματωση των παλαιων σημαινόντων σε νεες αλυσσιδες σημασιων κ.λ.π
ειναι σαν να εχουμε ενα κουτι με γραμματα -ενα σκραμπλ -και να φτιαχνουμε διαρκώς συνδυασμους λεξεων και προτασεων )

β) Η Βυζαντινή θεοκρατια (ο ”καισαροπαπισμός” του Βυζαντίου) πραγματι -οπως λες αλλου Πόντε - δεν εχθρευοταν καθε Αρχαιοελληνική φιλοσοφική παραδοση… αλλά Κυριως εκείνη που στα πρωτα χρονια της εξαπλωσης του συναντησε μπροστα της …Τον Νεοπλατωνισμό (οπως και στο Υστερο Βυζαντιο αλλωστε )

Οχι τον Αριστοτελη π.χ

Το περιεργο ειναι οτι το ιδιο συνεβαινε και στην Δυση την ιδια περιπου περιοδο ” Αριστοτελης εφα” λεγανε
Και το ακομα πιο περιεργο ειναι παρα τις μυριαδες διωξεις, οτι ο Νεοπλατωνισμός και οι επιγονοι του -με διαφορες μορφες - ως αιρεσεις - επιβιωνει σε Βυζαντιο και Δυση ως την Αναγεννηση και βαλε…

Σχόλιο από Νοσφεράτος | Δεκέμβριος 5, 2007


http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/
σχ 267

Δεν υπάρχουν σχόλια: