Για την Επινοημένη Παράδοση:
——————————-
o Η νεωτερική κοινωνία είναι εκείνη που επινοεί την παράδοση
Όπως η ιδέα πού οι άνθρωποι έχουν για τον εαυτό τους δεν μπορεί να εκληφθεί ως απόδειξη για την πραγματική τους ταυτότητα, έτσι και η ιδέα πού έχουν οι οπαδοί της ‘συνέχειας της παράδοσης δεν αποδεικνύει αφ εαυτής δεν αποδεικνύει από μόνη της ότι δεν αντιλαμβάνονται την παράδοση με τρόπο νεωτερικό.
Αντίθετα η ”επινοημένη” παράδοση χαρακτηρίζεται από απουσία μεταβολής Ο όρος ”επινοημένη παράδοση’’ αναφέρεται στην παράδοση πού σχηματίζεται με μια διαδικασία τυποποίησης, πού χαρακτηρίζεται από αναφορά στο παρελθόν, πού επιβάλλεται με την επανάληψη,. η οποία αυτόματα υπαινίσσεται συνέχεια με το παρελθόν μιας επιλεγμένης ιστορικής περιόδου. Η ιδιαιτερότητα των επινοημένων παραδόσεων είναι ότι αυτή η συνέχεια με το παρελθόν είναι σε μεγάλο βαθμό τεχνητή.«Το ετήσιο χριστουγεννιάτικο διάγγελμα του μονάρχη στη Βρετανία αποτελεί πια παράδοση . Ωστόσο εγκαινιάστηκε μόλις το 1932»
«Αυτός που επινόησε την κοντή φούστα κιλτ των δεν ήταν κάποιος αρχαίος σκωτσέζος αλλά ένας άγγλος βιομήχανος, ο Τόμας Ρολινσον , που ζούσε στο Λανκασαιρ στις αρχές του 19ου αιώνα .Ήθελε να αλλάξει τις φορεσιές των ορεσίβιων Σκότων ,για να τις κάνει πιο άνετες για τους εργαζόμενους»
o
Σε τελευταία ανάλυση οι επινοημένες παραδόσεις αποτελούν απαντήσεις σε νέες καταστάσεις. Δεν υπάρχει βέβαια χρόνος ή χώρος πού δεν αντιμετώπισε την εφεύρεση της παράδοσης. Όμως η εφεύρεση αυτή, πιο συχνά συμβαίνει ,όταν μια ταχύτατη μεταβολή της κοινωνίας εξασθενίζει ή καταστρέφει τα κοινωνικά πρότυπα για τα οποία έχουν σχεδιασθεί οι ”παλιές” παραδόσεις, ή όταν τέτοιες παλιές παραδόσεις δεν αποδεικνύονται πια επαρκώς προσαρμοσμένες και ευλύγιστες. Τέτοιες ταχύτατες μεταβολές γνώρισε η Ευρώπη στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα.
Απο το Βιβλιο
Οι Μεταμορφωσεις της ταυτοτητας , ΕθνοςΝεωτερικοτητα και εθνικιστικός λόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου