Αναγνώστες

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

η ιδέα του ερωτισμού στον Πλάτωνα



στον Πλάτωνα οφείλεται η ιδέα του ερωτισμού ως ζωτικής παρόρμησης που ανέρχεται τις βαθμίδες με στόχο την ενατένιση του ανώτατου αγαθού . Η ιδέα αυτή ενέχει και την ιδέα του βαθμιαίοι εξαγνισμού της ψυχής, η οποία σιγά – σιγά απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τη σεξουαλικότητα ώσπου στο απόγειο να την αποδυθεί πλήρως.

Πάντως παρόλο που φαινομενικά μοιάζει ο Πλατων με Παυλο διαφερουν ουσιαστικά: Στον Πλατωνα ο ερωτας (η επιθυμία) διασχίζει (ή μάλλον διεισδυει )στη σαρκικη ομορφια(κατωτερη βαθμίδα ) για να φθασει στο ανωτερο σταδιο (την ενατένιση της Ιδεας) Δηλάδή ο σαρκικος ερωτας ειναι μια οδος που οφειλκουμε να διασχισουμε αν θελουμε να την ξεπερασουμε και να πάμε Υψηλότερα.
Στον Παυλο και στον Χριστιανισμό το σεξ κρυβεται κατω απο την βαρεια κουρτινα της Απαγορευσης : Ετσι φορτωνεται με ενοχές και ντροπές, και παραμένει διπλα μας διαρκώς ως μονιμο φαντασμα , ως εμμονή…..
................
Ο πλατωνικός έρως δεν είναι ο έρωτας για τη γκομεντίτσα που μπάνισα π.χ. χθες στο πάρτυ, είναι ο έρως προς την φιλοσοφίαν
Συμφωνώ φυσικά ,αλιμονο,αυτονοητο. Ομως προσεξτε την μικρη μου ενστασιν . Ο Ερωτας προς την φιλοσοφιαν( δηλαδή το υψηλον την Αρχετυπη Ιδεα - στον Πλατωνα ειναι ο δρομος (ο αληθινός κατα καποιον τροπο ) του οποιου ο σαρκικός ερωτας δεν ειναι παρα ενα κακέκτυπο μια εκπτωση μια ανα-μνηση. Ομως αυτή η αναμνηση του αληθινου ιδεατου Ερωτα μας δινει μια μυρωδια ,μια ιδεα, ενα ιχνος δηλαδή , της αληθινής Ομορφιας.Που ειναι φυσικά το Αγαθο
Ο Πλατωνας δεν παρακαμπτει τον γηινο ερωτα.. Το θεωρει κατώτερο ,αλλά δεν τον τρεμει,δεν το φοβαται.
Αντιθετα ο Πάυλος….Τον καταδικαζει στο πυρ το εξωτερο . Και μαζι του ολους εμας βουρκολακες ,σαταναδες και ανθρωπους
….


Υποθετω οτι στο απογειο του ρωμαικου κόσμου επηλθε ενας κορεσμός (μπουχτισμα) απο το ελευθεριαζων σεξ (Καπως οπως επερχεται ενας κορεσμός απο μια τσοντα χωρίς λόγια-οσο και να γουσταρεις , μπουχτιζεις) .
Αρχιζουν λοιπόν οι απαγορευσεις και τα ζορια ,και μη το ενα και προσεξε καλά μη πάς στην κολαση -οχι για να εξοβελιστεί το σεξ - πραγμα αδυνατον -αλλά για να γινει πιο ραφινατο ,πιο πικαντικο. Η φαντασιωση ειναι η σκηνοθεσια του πραγματικου και τι σεξ θα ηταν χωρίς ενοχές , φαντασιωσεις τιμωρίας και καζανια της κολασης ;….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο -Στη τέχνη και στη Κοινωνία. Πέτρος Θεοδωρίδης

  Πέτρος Θεοδωρίδης (τμήμα κινηματογράφου Α.Π.Θ ) Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο Στη τέχνη και στη Κοινωνία   Α. :Μοντερνισμός   ...