Αναγνώστες

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Πρακτικά διημερίδας: "Ερμηνεύοντας την ιστορική εμπειρία του φασισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση", 13-14/3/2013


23.05.2013

Πρακτικά διημερίδας: "Ερμηνεύοντας την ιστορική εμπειρία του φασισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση", 13-14/3/2013

http://www.arch.uoa.gr/anakoinoseis-drasthriothtes-kai-prokhry3eis/drasthriothtes/proboli-drasthriothtas-tmimatos/praktika-dihmeridas-ermhneyontas-thn-istoriki-empeiria-toy-fasismoy-sth-deyteroba8mia-ekpaideysh-13-14-3-2013.html 

 
Ο Τομέας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) διοργάνωσε διημερίδα, στις 13 και 14 Μαρτίου, με θέμα την ερμηνεία της ιστορικής εμπειρίας του φασισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διημερίδα απευθύνθηκε κυρίως στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο με σκοπό, κατά πρώτο λόγο, την ενημέρωσή για τη σύγχρονη επιστημονική συζήτηση γύρω από τη διδασκαλία ιστορικών θεμάτων σχετικών με το φαινόμενο του φασισμού. Κατά δεύτερο λόγο, αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίησή αναφορικά με την αντιμετώπιση αντιλήψεων και πρακτικών οι οποίες εμφανίζονται στο σχολικό περιβάλλον και αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στο φασισμό, ουδετεροποιώντας ή εξιδανικεύοντάς τον. Ο στόχος, ο οποίος σε σημαντικό βαθμό πραγματοποιήθηκε ήταν ένας ανοιχτός και γόνιμος διάλογος και η χρήση των εργαλείων και της μεθοδολογίας που μας προσφέρει η επιστήμη της ιστορίας, ώστε, συμπλέκοντας την επιστημονική προσέγγιση με τη βιωμένη εμπειρία, μελετήσαμε το θέμα με σφαιρικότητα και νηφαλιότητα.
Πρόγραμμα

Τα πρακτικά της διημερίδας

Βαγγέλης Καραμανωλάκης
Το σκεπτικό της διημερίδας
Μαρία Ευθυμίου
Χαιρετισμός
Κώστας Ράπτης
Όψεις και εννοιολογήσεις του φασισμού στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου
Τζένη Σουμάκη
Γιατί οι νέοι καταφεύγουν σε πράξεις βίας: αναζήτηση ταυτότητας ή αποκλίνουσα συμπεριφορά;
Κωστής Παπαϊωάννου
Από το σχολείο της ενσωμάτωσης στο σχολείο της βίας: όψεις και προσλήψεις του νεοναζιστικού φαινόμενου στο χώρο της εκπαίδευσης
Μαρία Παπαθανασίου
Εθνικοσοσιαλισμός, εκπαίδευση και νεολαία στη μεσοπολεμική Γερμανία
Σπύρος Πλουμίδης
Φασιστικά φαινόμενα στη μεσοπολεμική Ελλάδα: Η περίπτωση της νεολαίας ΕΟΝ
Χάγκεν Φλάισερ
Οι πόλεμοι της μνήμης: Αναθεωρητισμός και δημόσια ιστορία
Γιώργος Κόκκινος
Το Ολοκαύτωμα σε μια περίοδο κρίσης νοήματος, ανταγωνισμού μνημών και ιστορικού αναθεωρητισμού
(διαφάνειες: 1, 2)
Παύλος Χαραμής
Παρέμβαση
Δώρα Κάββουρα
Διαμεσολαβήσεις του φαινομένου του φασισμού σε σχολική τάξη
Βασιλική Σακκά
"Εμείς και οι "άλλοι": ο εκφασισμός μιας κοινωνίας και οι ζητούμενες αντιστάσεις. Δειγματική διδασκαλία για μια βιωματική προσέγγιση στην Ιστορία
Κατερίνα Μπρεντάνου
"Εμείς και οι "άλλοι": ο εκφασισμός μιας κοινωνίας και οι ζητούμενες αντιστάσεις. Δειγματική διδασκαλία για μια βιωματική προσέγγιση στην Ιστορία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο -Στη τέχνη και στη Κοινωνία. Πέτρος Θεοδωρίδης

  Πέτρος Θεοδωρίδης (τμήμα κινηματογράφου Α.Π.Θ ) Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο Στη τέχνη και στη Κοινωνία   Α. :Μοντερνισμός   ...