Αναγνώστες

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

καποιες παρατηρήσεις για τον ορο ''κομμουνιστής '' και την ευκολια με την ποια χρησιμοποιείται σήμερα


Επειδή βλέπω τελευταία ότι στο Ιντερνέτ -και οχι μόνο-πολλοί με περισσή ευκολία δηλώνουν ‘ Είμαι κομμουνιστής ‘’
 Εχω να παρατηρήσω τα εξής :
 Ιστορικά ,το να αυτοπροσδιοριζεται  κάποιος ως κομμουνιστής – τουλάχιστον στα πλαίσια της εν Ελλάδι Κομμουνιστικής παράδοσης  ήταν λάθος
  Διότι
1. ) ως κομμουνιστής ( από τους ιδίους τους κομμουνιστές ) δεν μπορούσε παρά να θεωρηθεί μόνο όποιος είχε Οργανωτική σχεση με το Κομμουνιστικό κόμμα ( όχι μόνο το ορθόδοξο αλλά και το  π.χ ΚΚΕ (ες) τα ΚΚΕ μ-λ  κλπ .. Κατά την δεκαετία  του 70 αλλά και πολύ περισσότερο παλαιοτέρα θα θεωρούνταν  αστείο (στην καλύτερη περίπτωση ) το να ισχυριστεί κανείς ότι …είναι κομουνιστής  χωρίς οργανωτική σχέση με  κομμουνιστικό  κόμμα(δηλαδή να είναι μέλος- - δεν δένει με το ίδιο το ιδεολογικό  σχήμα  του κομμουνισμού  τουλάχιστον του Λενινιστικού μοντέλου )
2. Το ‘’είμαι κομμουνιστής’’  ειπωμένο ως δήλωση ταυτότητας εθεωρείτο  και ολιγον αστείο και για άλλον έναν λόγο .. Το να γίνεις ‘’Κομμουνιστής ‘’ θεωρούνταν  ως  ένα Ιδανικό   για τους    επίδοξους κομμουνιστές .. Έπρεπε να περάσεις   δοκιμασίες  ,σα να λέμε ..Δεν θεωρούνταν  δηλαδή κάτι που  απλώς το δηλώνει κάποιος  ως  ταυτότητα  όπως  λέμε  ‘’ειμαι  Παοκτζης ‘’ η Ολυμπιακός’’.. Έπρεπε να επικυρωθεί η δήλωση σου  από το(τα ) Κ. Κ ..να σε κρίνουν Άξιο του  τίτλου του κομμουνιστή ,πως το λένε .. Αν ήσουν συμπαθών (η ‘’επιρροή )  μέλος  μετωπικού σχήματος , κλπ ηταν άλλο.. Δεν  σε θεωρούσαν αυτομάτως κομμουνιστή .. Για να το πω αλλιώς .. Ο Κομμουνιστής – ακόμα και το απλό μέλος ενός ΚΚ θεωρούνταν  Ηγετική μορφή –είχε καθήκοντα ηγετικά  και φυσικά κανείς –αν δεν θέλει να τον πάρουν στο ψιλό- να γίνεται να δώσει στον εαυτό του τον ρόλο του ..ηγετη
3.  Το ότι σήμερα  , με περισσή ευκολία  πολλοί μπορεί να νομίζουν   ότι αρκεί μια δήλωση τους ‘’είμαι κομμουνιστής ‘’ για να γίνουν ,η να θεωρηθούν ως τέτοιοι , πέρα από το ότι μας ξενιζει  ίσως και να  σημαίνει μια γενική αλλαγή στον τρόπο  (αυτό)προσδιορισμού των  πολιτικών ταυτοτήτων ..

8 σχόλια:

tamistas είπε...

Εντάξει. Αλλά, αν κάποιος θέλει να ακριβολογήσει και όχι να ιστορικολογήσει, αν δηλαδή θέλει να πει ότι όλα θα 'πρεπε να είναι κοινά (και το λέω αρκετά γενικά αυτό, μην έρθει κανείς αύριο να μου πεις βγες από το ιδιόκτητο σπίτι σου), τότε γιατί να μη μπορεί να χρησιμοποιήσει τον όρο που, εξάλλου, επιδέχεται διάφορους επιθετικούς προσδιορισμούς ή αποτελεί δεύτερο συνθετικό σύνθετης λέξης (αντίστοιχα: ελευθεριακός κομμουνιστής ή αναρχο-κομμουνιστής). Ο κατάλογος των διαφόρων τύπων κομμουνιστών μπορεί να γίνει μακρύς.

Νοσφεράτος είπε...

αντίστοιχα: ελευθεριακός κομμουνιστής ή αναρχο-κομμουνιστής..

... αυτο ναι.. Συνήθως ομως αυτοι που σημερα τουλαχιστον ειναι ελευθεριακοι κομμουνστές'' δηλαωνει ελευθεριακοι... με το πρωτο συνθετικο ..
Περισσοτερο ειχα στο μυαλό μου οσους σημερα δηλώνουν ''ειμαι κομμουνιστής '' και ταυτοχρονα δηλώνουν πιστη στην ..λΕΝΙΝΙΣΤΙΚΉ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ .. ε ΤΑ λΕΝΙΝΙΣΤΙΚΆ ΚΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΆ ΚΟΜΜΑΤΑ ..τα τριτοδιεθνιστικά - και τα τεταρτο διεθνιστικα - τροτσικστικά ακοαμ - θεωρουσαν αδιανοητα τηχρηση του ορου κομμουνιστης αν δεν ησουν στο ..κομμα.. Επισης - για τους Λενισνιστες τουλαχιστον ο ορος δηλωνε και μια Ηθικήιδοτητα ..
ας πουμε ..κομμουνιστής δεν γινεσαι με αλή δηλωση .. Προσπαθεις να γινεις , δοκιμαζεσαι ..και ισως να μην τα καταφερνες ..

Εα παραδειγμα : Ξερουμε την παραδησ ΔΙΑΓΡΑΦΩΝ στα ΚΚ .. Ομως μια διαγραφή δεν οφειλοταν μόνο σε ιδεολογική παρεκκλιση .. Οφειλοταν συχανκις στο οτι δεν θεωρουσαν αρκετά αποδοτικός ,ανθεκτικός ,Ψυχραιμος ''κομαται φυσικά με ανοιχτο παραθυρο , αγαπα το νερό ,το πολύ νερό κλπ
δηλαδή και ενα Προτυπο ανθρωπου - αγωνιστή ηγετη σε μικρη η μεγαλη κλιμακα ..
Για να καταλαβεις τι ενννοώ ψαξε το Ν. Ζαχαριαδη Ο κομμουνιστής , λαικός αγωνιστης Μελος του ΚΚΕ ''

Νοσφεράτος είπε...

τωρα το οτι τον ορο Κομμουνισμός σημερα τον χρησιμοποιουν ολο και περισσοτερο οι αναρχικοι - οι οποιο ομως δεν νομιζω οτι αυτοπροσδιοριζονται ως κομμουνιστες ακομα κιαν χρησιμοποιουν τον ορο - ενεχει επισης ιστορικό ενδιαφερον

tamistas είπε...

Όμως αυτά αφορούν ένα παρελθόν με ιστορική αξία και, σ' ένα τουλάχιστον βαθμό, κομμουνιστική απαξία. Εννοώ, σιγά μην κάτσω να ασχοληθώ με τον Ζαχαριάδη. Ελπίζω να (μη;) γίνομαι αυθάδης. Εν κατακλείδει, ας μην κολλάμε στους όρους. Ας βρούμε τις έννοιες και μετά μπορούμε να βρούμε και όρους για να τις απαγγέλουμε σαν στίχους ή σαν απειλές στη ζωή που σκαρώσαμε...
Αύριο, επάνοδος. Καλή συνέχεια...

Νοσφεράτος είπε...

Κοιτα δεν με ενδιαφερει μόνο ιστορικά .. Κυριως με ενδιαφερειτο παρόνκαι μελλον .. Προσεξε την τελευταια μου παρατηρηση ...
Εκεινο που μ'εντυπώσιαζειειναι ο τροπος με τον ποιο Φοριουνται σημερα οι Ταυτοτητες .. Και οιπολιτικές ταυτοτητας .. Πριν οχι πολλά χρονια οι ταυτοτητες ηηταν κατι που στις Φορουσαν αλλοι : Το κομμα , η Κοινωνια κλπ .. Ως θετική ταυτοτητα η ως στιγμα ..Τωρα τις φοραμε και τις αλλαζουμε ως Φορεσιες .. Οπως περιπου τα Ψευδωνυμα ταυτοτητες στο Ινετερντ ..Ακομα και αυτο που ειπα για το ''ειμα κομμουνιστης '' αφορά κυριως στο Ιντερνετ

καληνυχτα Ταμιστακο .. τα...λεμε (που λένε κι οι...)

Νοσφεράτος είπε...

Εννοώ, σιγά μην κάτσω να ασχοληθώ με τον Ζαχαριάδη.
ε μην ασχολεισαι.. Δικαιωμα σου .. Εγω ..ασχολομαι και οχι μόνο γιατι μ'ενδιαφερουν οι ταυτοτητες αλλά γιατι μ'ενδιαφερει και ο Ζαχαριαδης -και χωρις να δηλώνω ή εστω να ..ειμαι ..κομμουνιστης
Καληνυχτα και πάλι ..

tamistas είπε...

Λοιπόν, έριξα μια ματιά στο κλείσιμο του μαθήματος του Ζαχαριάδη στην κομματική σχολή του ΚΚΕ το Μάρτη του 46 και... ανατρίχιασα. Όσο κι αν είναι δύσκολο (ακατόρθωτο) να αντιληφθούμε με όρους του σήμερα το λόγο του χθες, με εντυπωσιάζει η αυστηρή θρησκευτική προσήλωση στο καθήκον και το αδιανόητο του αγώνα για μια άλλη κοινωνία ως εκ των ων ουκ άνευ συστατικού της ζωής των απολαύσεων (κάθε μέρα Κυριακή - Αλτουσέρ) που ποθούμε να ζήσουμε. Κι επειδή δεν εκπροσωπώ κανένα: που θα ένιωθα ως ζων αντικομμουνιστής (προφανώς - αυτό δεν το διαπραγματεύομαι, αν δεχτούμε την απεχθή ασφυξία του ζαχαριαδικού ορισμού).

Νοσφεράτος είπε...

καταλαβαίνεις ισως το γιατι με ενδιαφερει

Οργασμός και χρόνος

 Το δογματικό μυθιστόρημα του οργασμού( η οργασμός και χρόνος) ----------------------σελ 40- 44. «Η ανοησία συνίσταται στην ανάγκη της κατάλ...