το Μπλόκαρε το Fb Συμπαρασταθείτε στη Σπηλιά του Μοντεχρήστου


Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2021

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ Ο ΟΡΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ

 

 

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ Ο ΟΡΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ

 

Με τον ίδιο πάνω κάτω τρόπο που ο τζιχαντιστικος φονταμενταλισμός του Isis δεν είναι ή ήταν απλώς μια Συνέχεια της παράδοσης του Ισλάμ αλλά Μια Υστερονεωτερική ( εν πολλοίς αυθαίρετη ) επανερμηνεια του ..... ΚΑΙ η σύγχρονη επιθετική Μάτσο συμπεριφορα πολλών ανδρών και Φαλλοκρατικές " αξίες " και ταυτότητες Δεν είναι συνέχεια μιας αδιάσπαστης παράδοσης" Πατριαρχίαςλλά αντίθετα τα παραπροϊόντα της διάσπασης και του θρυμματισμού αυτής της παράδοσης και των τεκτονικών αλλαγών που έχουν επισυμβεί στη σεξουαλικότητα τα τελευταία 50 χρόνια .

Δεν είναι συνέχεια της πατριαρχίας είναι νέες μορφές ανδρικού ρατσισμού που οφείλονται εν πολλοίς σε νέες μορφές ανασφάλειας ..

Η παραδοσιακή πατριαρχία σκέπαζε το άγχος των ανδρών μπροστά στην άβυσσο της επιθυμίας και της σεξουαλικότητας .. Το σκέπαζε με έναν πολύ απλό μηχανισμό: απλούστατα δεν υπολόγιζαν την απόλαυση, τον οργασμό των γυναικών.,... μερικές δεκάδες χρόνια πριν θεωρούνταν αυτονόητο πως μόνο ο άνδρας έχει δικαίωμα στον οργασμό και σεξουαλική ικανοποίηση . Η γυναικΑ όταν παντρεύονταν μάθαινε από την μαμά της ότι κάτι θα ...υποστεί ...

Το λέω λίγο σχηματικά αλλά σκεφτείτε πως η απόλαυση ήταν- ίσως για χιλιάδες χρονιά -προνόμιο των ανδρών και - στην περίπτωση των ομοφυλοφίλων - μόνο των "ενεργητικών " Η ...παθητική απόλαυση ήταν εκτός συζήτησης... Θεωρούσαν ότι δεν υπήρχε καν . Κιαν υπήρχε έμενε στα σκοτεινά

 

Και τι έγινε τις τελευταίες δεκαετίες; έγινε ότι οι Γυναίκες διεκδικούν ενεργητικά και Δημόσια Όχι μόνο ίση αμοιβή για ίση εργασία κλπ. αλλά και το πιο Μύχιο δικαίωμα: το δικαίωμα στη σεξουαλική ικανοποίηση,.. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί άγχος στους άνδρες ,.. Στα παλιά ελληνικά έργα αρκούσε να έχεις μια καλή κοινωνική θεσούλα για να έχεις την απόλαυση ,.. Γιαυτο και έβλεπες κάτι όμορφες να ερωτεύονται τύπους σαν τον Γκιωνακη η τον Σταυρίδη κλπ.,, Στην εποχή μας ο άνδρας αισθάνεται συχνά άοπλος και ανεπαρκής μπροστά στην γυναικεία - και σεξουαλική - χειραφέτηση.. Και αυτή του η ανασφάλεια εξηγεί μια νέου τύπου επιθετικότητα που δεν είναι του ,..πάτερα -αφέντη της πατριαρχίας αλλά του Πληγωμένου ζώου που γίνεται πολλές φορές πιο επικίνδυνη, .... Η

 σημερινή βία κατά των γυναικών είναι άλλης τάξεως από την βία της πατριαρχίας ... Εκεί την γυναίκα την προστάτευε η κοινωνική θέση το στάτους ο ρόλος , η παράδοση .. η ΒΙΑ κατά των γυναικών ξεσπούσε στον πόλεμο, την κατάκτηση κλπ. πάνω στις γυναίκες των ηττημένων Όμως σε καιρό ειρήνης η παράδοση έθετε όρια όσο  η γυναίκα παρέμενε υποταγμένη  στα πλαίσια που επέβαλε  η ανδρική κυριαρχία  ... Σήμερα έχουμε όλο και πιο πολύ και σε αυτό το πεδίο έναν εμφύλιο πόλεμο και με την έννοια του ...φύλου... Ακήρυκτο και εντεινόμενο ..

 

Οι βιασμοί σήμερα δεν προκύπτουν μόνο η κυρίως από την σεξουαλική στέρηση αλλά από την επιθυμία εκδίκησης ,το μίσος ,,, , Κι αυτό είναι άλλο

 

{    ίσως μπορεί να γίνει πιο ξεκάθαρη η θέση μυ με μια χοντροκομμένη αναλογία.: Υπήρχε βία κατά των Μαύρων στις ΗΠΑ και κατά την διάρκεια της Μαύρης Δουλείας και μετρά την κατάργηση της .Όμως η βία της Κουκλουξ κλαν δεν ειναι Συνεχεια της θεσμοθετημένης βιας κατα των μαυρων σκλαβων αλλα προκυπτει απι την α-συνεχεια της ως αντιδραση προς την απελευθερωση και χειραφετηση τους .

Και η δεύτερη βία, είναι πιο ανεξέλεγκτη και δολοφονική από την πρωτη.Γιατί ; Γιατι υποβόσκει το άγχος της εξίσωσης με τον μέχρι πρότινος υποταγμένο και αυτό εκλαμβάνεται από τον λευκό ως υποβάθμιση .)

 

Μερικές Διευκρινίσεις Το κακό στους διαλόγους στο Ίντερνετ έχει να κάνει με το ότι σε κάθε μα κάθε διάλογο και ανάρτηση πρέπει να αναπτύσσεις όλα τα επιχειρήματα σου Φτου κι από την αρχή .. Λοιπόν γιατί θεωρώ λάθος το να χρησιμοποιείται ο ορός πατριαρχία με εάν άλλο νόημα από το κοινωνιολογικό του = πατριαρχική εκτεταμένη οικογένεια συνδεδεμένη με την παράδοση .. ; Γιατί δεν τη δέχομαι ως μια λέξη - μεταφορά για εάν σύνολο μάτσο φαλλοκρατικών αντιλήψεών ; Σκεφτείτε τι γινόταν μέχρι πρόσφατα με το Ίσις και τους Τζιχαντιστές . του. Πολλοί στη Δύση αποδίδουν Λάθος τον εξτρεμισμό του Ίσις σε μια αδιάσπαστη συνέχει της παράδοσης του Ισλάμ καθώς οι λέξεις παραπλανούν και καθώς ζούμε σε μια εποχή που εκλαμβάνουμε τα πάντα Κυριολεκτικά .. Έτσι όμως , θεωρώντας τους εξτρεμιστές Τζιχαντιστες ως απλώς συνέχεια του Ισλάμ και οχι επιλεκτική Μεθερμηνεία του σε υστερονεωτερικές συνθήκες κάνουμε το εξής τρομαχτικό λάθος : βάζουμε όλον τον Ισλαμικό κόσμο , περίπου 1 , 5 δισεκατομμύριο ανθρώπους απέναντι στη Δύση . Μα αυτό ακριβώς ήθελαν και θέλουν οι ίδιοι του Ισις ...

Τι σχέση έχουν αυτά με την πατριαρχία;; Μα ακριβώς η ...μεταφορική χρήση του όρου πατριαρχία αφήνει να κατανοήσουν οι σύγχρονες γενιές και ιδίως τα νέα παιδιά που όλο και λιγότερη σχέση έχουν με τις κοινωνικές επιστήμες και τις διακρίσεις τους , ότι έχουν να αντιμετωπίσουν έναν σχεδόν αμετακίνητο όγκο αντιλήψεων και '' αξίων '' τις οποίες θα διαλύσουν άλλες 'προοδευτικές '' αντιλήψεις .. με ένα περίπου άλμα προς τα μπρος και με μια αλα Χήρας του Μαο '''Πολιτιστική Επανάσταση '' Όμως αυτό που ισχυρίζομαι είναι οτι η πατριαρχία εχει καταρρεύσει αντικειμενικά προ πολλού , έχει γίνει χίλια κομμάτια αντικειμενικά , Υλικά, καθώς συνετρίβη εντελώς αυτό που ήταν η Παράδοση στην παραδοσιακή κοινωνία : Όχι απλώς ιδέες και αξίες αλλά Υλικές συνθήκες . Στην παραδοσιακή κοινωνία η επανάληψη πρακτικών προσδίδει νόημα στην καθημερινότητα , η πατριαρχία ήταν κάτι που εκπορευόταν απευθείας από την καθημερινή και υλική τάξη πράγματων ως κάτι το αδιαμφισβήτητο….

..

Γύρω στο 1980 η Χάρις Κατακη έκανε μια ερευνά που την ονόμασε οι τρεις όψεις της ελληνικής οικογένειας .. . Το ερώτημα που έθεσε σε τρεις τότε γενιές Ελλήνων ήταν το '' γιατί παντρεύονται οι άνθρωποι ''

. Όσοι γεννήθηκαν γύρω στο 1900 οι τότε 80αρηδες να πούμε απάντησαν περίπου '' Γιατί αυτό είναι ο προορισμός του ανθρώπου'' όσοι ήταν 50αρηδες περίπου '' Για να κάνουμε παιδιά '' όσοι ήταν γύρω στα 25 '' για να συζούμε το έτερον ήμισυ ''’με αυτόν ‘/ην που αγαπάμε ‘’ ..

Αυτή η έρευνα κατ' εμέ δείχνει το πέρασμα από μια παραδοσιακή κοινωνία όπως ήταν ακόμα εν πολλοίς η Ελλάδα προ του παγκοσμίου πολέμου που ζει με αυτονοήτους εθιμικούς κανόνες που ρυθμίζουν την Υλική τους ζωή σε μια εξατομικευμένη κοινωνά που συνδέει τον γάμο με τον ερωτα και την αυτοεκφραση , το να Ζεις Ευτυχής εσύ ο ίδιος με την καλή σου / ο σου ... .. Ε σκεφτείτε ότι αυτός ο θρυμματισμός της παράδοσης (ως υλικής πραγματικότητας) έχει φτάσει στην εποχή μας στα άκρα : όχι μόνο εξατομίκευση αλλά Μοριακή εξατομίκευση - οπου το άτομο ... διασπάται σε πολλά επιμέρους μικροσκοπικά '' εγώ '' που προσαρμόζονται σε πολλαπλούς μικρόκοσμους όπως οι τροχοί ενός ρολογιού που κινούνται σε διαφορετικές Κατευθύνσεις ... ..

Όμως παρόλο που αυτό που στήριζε Υλικά την πατριαρχία η παραδοσιακή οικονομία , η νομαδική κτηνοτροφική ή αγροτική οικογένεια οι υλικές της συνθήκες κλπ. έχει πρό πολλού συντριβεί και ζούμε σε μια εντελώς Μετα -παραδοσιακή κοινωνία , εμείς επιμένουμε να βλέπουμε - ιδεαλιστικά και όχι υλιστικά -αντικατοπτρισμούς και φαντάσματα , όπως περίπου βλέπουμε το φως των αστεριών πού έχουν εξαφανιστεί από καιρό, ή όπως ο Δον Κιχώτης που έβλεπε τους ανεμόμυλους ως Δράκους .. Δεν το κάνουμε μόνο με την πατριαρχία , το κάνουμε και με το '' Έθνος '' το ας το πούμε ελληνικό έθνος , βγάζοντας π.Χ. πανηγυρικούς για την Αδιάσπαστη ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, ενώ το μόνο που βλέπουμε είναι μια ριζική α- συνέχεια ... (Περισσότερο μοιάζουν οι προπέρσινοι Μακεδονομαχοι που εξαφανίστηκαν με τους συγκαιρινούς τους Τραμπιστες πού εισέβαλαν στο Καπιτώλιο παρά με τους Μακεδονομάχους των αρχών του 20ου αιώνα ).

.. έτσι αυτό το σμήνος λέξεων που συνοδεύει την κακή χρήση του όρου Πατριαρχία , μας κάνει να αντιπαλεύουμε Φαντάσματα και να μην αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε προ πολλού βρεθεί σε έναν νέο αγριότοπο των σχέσεων των Φύλων όπου τα σχήμα καλό / κακό δεν είναι τόσο Μαύρο η Άσπρο .

Ενα βράδυ   ο Χότζας  έψαχνε κατι  κάτω από έναν φωτισμένο  φανοστάτη του δρομου   . Ενας περαστικος  τον ρωτάει ' Τι ψάχνεις Χότζα μου;''  '' Να έχασα  το κλειδί  μου ''  Που το έχασες ;''   ΄'' Να εκεί στα σκοτεινιά ''   και γιατί  ψάχνεις εδώ και όχι εκεί ;   Γιατι εδώ είχε   περισσότερο  φώς΄΄

 ας  μη  χρησιμοποιούμε    λοιπόν τον ορο  Πατριαρχία  με τον τρόπο   του Χότζα .. 

Είναι  προτιμότερο  να δοκιμάσουμε  να φωτίσουμε  το σκοτάδι ,



   Π.Θ

''ο άνθρωπος  από σίδερο''   Π.  Θεοδωρίδη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου