Αναγνώστες

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

ΠΙΕΡ- ΑΝΤΡΕ ΤΑΓΚΙΕΦΑπό τον βιολογικό στον διαφοριστικό ρατσισμό






ενα εξαιρετικό αφιιερωμα τουΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ στον ΠΙΕΡ- ΑΝΤΡΕ ΤΑΓΚΙΕΦ

Από στην Βιβλιοθηκη της Ελευθεροτυπίας
Απόσπασμα

''ο νέος διαφοριστικός ρατσισμός

Σύμφωνα με τον Π.-Α Ταγκιέφ, ο ιδεότυπος του σημερινού νέου ρατσισμού, σε αντίθεση με τον παλιό βιολογικό/ανισωτικό ρατσισμό, μπορεί να αναλυθεί στα ακόλουθα τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά:
α) Στη μετατόπιση του ρατσιστικού λόγου από τη «φυλή» στην «κουλτούρα». Υποκατάσταση, δηλαδή, του «επιχειρήματος» για τη λεγόμενη φυλετική καθαρότητα από αυτό της υπεράσπισης μιας «αυθεντικής» πολιτισμικής ταυτότητας.
β) Στη μετατόπιση από την «ανισότητα» στη «διαφορά». Η παλιά υποτίμηση των «κατώτερων» («φυλών») δίνει σήμερα τη θέση της στη φοβία της ανάμειξης των πολιτισμών.
γ) Στην προσφυγή μάλλον σε «ετερόφιλες» φόρμουλες («δικαίωμα στη διαφορά»), παρά σε «ετερόφοβες».
δ) Το τελευταίο χαρακτηριστικό θα μπορούσε να αποδοθεί μέσα από τη διατύπωση του «έμμεσου» ή «συμβολικού ρατσισμού»: ο νεο-ρατσιστικός λόγος δύσκολα συλλαμβάνεται ως «ρατσιστικός» γιατί ρίχνει όλο του το βάρος στο άρρητο, στο υπονοούμενο.
Οι αντισημίτες σήμερα παρουσιάζονται ως «αντισιονιστές», ο αντι-μεταναστευτικός λόγος υποστασιοποιεί, καθολικεύει και δαιμονοποιεί τους «ανεπιθύμητους» ξένους («οι Αραβες»). Ετσι, η αντιμεταναστευτική στάση παρουσιάζεται ως ομαλή αντίδραση μιας κοινωνίας η οποία θεωρεί ότι βρίσκεται σε κατάσταση νόμιμης άμυνας έναντι μιας «εισβολής»: η επίκληση της «εθνικής προτίμησης» («πρώτα οι εθνικοί πολίτες») αποτελεί τη «λογική» αποκορύφωση μιας έμμεσης αλλά πανίσχυρης πολιτικής αποκλεισμού από το εθνικό-κοινωνικό σώμα των «άλλων».''
και :


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εύστοχο!...

Unknown είπε...

http://www.critici.gr/files_pdf/c-050303-svoronos-diaforikos-ratsismos.pdf

Άκης Γαβριηλίδης

Νοσφεράτος είπε...

''Σε αυτή την εξύμνηση της πολιτισμικής διαφοράς και της διατήρησης της ιδιαιτερότητας ενός λαού θα πρέπει να έχουμε το θάρρος να αναγνωρίσουμε αυτό που πράγματι είναι, δηλαδή μια παραδειγματική έκφραση του διαφορικού ρατσισμού''
Λυπαμαι αλλα εγώ δεν αναγνωριζω κατι τετοιο στον Σβορωνο και μαλιστα ''παραδειγματική''

Και εχω και το θαρρος ..
να πω οτι υπάρχουν απειρακις σημαντικωτερα πραματαα να κανουμε απο τό να ψαχνουμε ''διαφορικό ρατσισμο '' στον Σβορωνο και να κανουμε την τριχα τριχια ...

Διοτι η εννοια του διαφορικου ραστσιμου ειναι συγχρονη και αναφερεται σε τροπους ρατσιστικής σκεψης συγχρονους επισης ..
και αναφερεται κυριως σε μια πιο σοφτ εκδοχή του παλαιου φυλετικου ρατσισμου: 'καλοί οι Αραβες αλλα να ζουνε χωριστά '' να γυρισουν στην πατριδα τους ''
Αν ενα σημαινον το εντασουμε σε μια παλαιοτερη αλυσσιδα το αποτελεσμα θα ειναι εντελώς διαφορετικό ..
Με οσα γραφει εκει ο Γαβριηλιδης σχεδόν ο καθε ιστορικός μιας παλαιοτερης γενιας θα μπορουσε
να χαρακτηριστει διαφορικος ρατσιστης ''
Και ποιά ειναι η πολιτική αξια ενός τετοιου χαρακτηρισμου;
Δεν εχουμε παμπολλα αραδειγατα ρατσισμου στις μερες μας για να τα βαζουμε με τον Σβορώνο;
των οικιων ημων εμπιπραμένων -ημεις περι Σβορωνου θα τυρβαζωμεν ; ε;

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...