Αναγνώστες

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

Ατομικοτητα και εξατομικευση


































..Η ατομικοτητα …προιον μιας μακροχρονης Δυτικής παραδοσης
(οχι μονο αξιων αλλά και συγκρουσεων π.χ Θρησκευτικοι πολεμοι, αλλά και θρησκειας (Προτεσταντισμός)

Δεν νομιζω να εχει πολύ σχεση ουτε με την εννοια του α-τομου οπως την εννοουσαν οι Αρχαιοι ( σημαινε ”ατμητο” - Δημοκριτος)

αλλά ουτε και με την εκρηκτική Εξατομικευση που ζουμε στην Παγκοσμιοποημενη μετα-νεωτερική Δημοκρατια μας ..

Η οποια εξατομικευση σημαινει οτι το νεωτερικό ατομο (το εσωκατευθυνομενο φιλελευθερο , δημιουργικό )Διασπαται σε πολλά μικρά κομφορμιστικά εγώ -προσωπεια ή πλαστους εαυτους - που χαρακτηριστικό τους ειναι η Προσαρμογή-κομφορμισμός σε πολά ετεροκλητα κοινωνικά πεδια …σαν χαμαιλεοντες που παιρνουν διαφορα χρωματα εκτός απο το λευκό , το χρωμα της Αθωοτητας.

1 σχόλιο:

Γιάννης είπε...

οι ίδιοι οι αρχαίοι δεν θεωρούσαν ότι είναι άτομα. ούτε άτομα με την δυτική έννοια - όχι γιατί δεν υπήρχε δύση, αλλά γιατί άλλο ο πολίτης μιας μικρής κοινότητας κι άλλο ο αναδυόμενος πολίτης στην ευρώπη του 17ου-18ου αι.

άτομα με τη φυσική έννοια είμαστε εξανέκαθεν. αλλά ατομιστές ή ατομικιστές δεν ήμασταν πάντα.
νομίζω το ζητημα είναι απλώς ζήτημα ορισμών, αλλά η διάσπαση σε πολλά πρόσωπα δεν σημαίνει εξατομίκευση, αλλά διάλυση του ατόμου σε επιμέρους πρόσωπα και ρόλους. αυτό είναι κάτι το μεταμοντέρνο, και όχι γενικά δυτικό, δεν συνιστά εξατομίκευση, αλλά δείχνει ένα άυλο χυλό από ρόλους κι επιθυμίες κλεισμένες σε ένα σώμα.
αν, τώρα, η ίδια η εξατομίκευση (δημιουργία ανθρώπων που δεν ήταν μόνο βιολογικά αλλά και ως ταυτότητα "άτομα") οδηγεί/οδηγούσε λογικά-αναπόφευκτα στην μεταμοντέρνα αποσάθρωση του ατόμου, είναι ένα ωραίο θέμα

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...