Αναγνώστες

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Περι Αρχαιων Εθνών


  • λύσε τις απορίες που έχουν δημιουργηθεί. ”
    Κατ ‘αρχήν οπως καταλαβαινεις αυτό δεν ειναι δυνατόν
    - Και γιατί και εγώ ειμαι διαρκώς απορημενοςκαι γιατί οπως καταλαβαινεις αυτες οι αποριες ακομα και αν ειχαν απαντηθει απο καποους θεωρητικους .. θα χρειαζοτανε αλλα 50.000 σχολια για να διευκρινιστουν-και γιατι η εθνικιστική ιδεολογια χαρακτηριζεται απο μια πολλαπλοτητα και ετερογενεια και χρωματιζεται με διαφορετικό κεντρικό σημεαινον επιχειρημα σε καθε εθνικισμό ..και σε καθε εθνος
    -Και γιατί οι κοινωνικές επιστημες εχουν μια επιστημογική διαφορά απο τις φυσικές Δεν επικαλουνται Νεωτώνειους φυσικους νομους αλλά υποθεσεις Εργασιας σε συγκεκριμμενα μακροκοινωνικα πεδια ..προς ερευνα .
    (γιαυτο και οι Φυσικές ή λογικοφανεις προτασεις μαλλον ειναι εκτος τοπου οταν μελετουμε κατ’ εξοχήν κοινωνικά φαινομενα )
    Μπορω μόνο να υποθεσω καποια πραγματα και παλι να τα πω υπαινικτικά :
    α) Κινεζοι ..Ειχαν πραγματι μια συνεχεια κρατκής συνοχής και πολιτισμου σχεδόν αδιακοπη επι δυο χιλετηριδες πανω κατω … Το κινεζικο κρατος ομως που συνενωσε εκατονταδες γλώσσες και φυλετικές ομάδες κατω απο την σφραγιδα ενος ” Υψηλου ”πολιτισμου (Μναδαρινοι κλπΗταν κατι πολύ διαφορετικό απο τα σημερινά εθνικά κρατη
    Τα σημερινά Εθνικά κρατη πορουποθετουςν αλλα εθνικά κρατη και διαρκής ανταγωνισμό αλλά και διεθνεις σχεσεις Διεθνες δικαιο κλπ
    Ουσιαστικά οι συνθηκες ειρηνης μετα τους Θρησκευτικους πολεμους και η διαρκής ισορροπια /ανισορροπια των ευρωπαικών κρατων ειναι το προπλασμα των σχεσεων μεταξύ εθνων κρατων ..
    Με αλλά λογια τα νεωτερικά εθνο κρατη προυποθετουν ενα -εστω στα λόγια- καθεστώς μεταξύ τους Ισοτητας ( ειμαι εθνος αρα μου ανα-γνωριζεται ή πρεπει να μου αναγνωρισετε το δικαιωμα να εχω δικο μου κρατος -επικρατεια )
    Η Κινεζικη αυτοκρατορια - συνεχεια ηταν κατι εντελώς διαφορετικό … Ηταν ενα συμπαν με την δική του Πολιτισμική αισθηση σχεδόν απολυτης Ανωτεροτητας με τις απολύτως δικές της ιδιομορφιες - ακομα και οι εισβολεις Μογγολοι Κινεζοποιουνται κλπ
    Ηταν μια πολιτισμική ”Οικουμενη ” αναλογη με αυτήν του Βυζαντιου π,χ ή της ‘Ρωμαικής Οικουμενης …….


  • β) για το Ιραν : Κατ’ αρχήν το αρχαιο Ιραν οικοδομειται α) παλι γυρω απο μια αυτοκρατορια με την δική της Πολιτισμική ανωτεροτητα (Αχαιμενιδών ) β) γυρω απο μια σχεδόν Μονοθειστική θρησκεια (μαλλον δυαρχική Ζωροαστρισμός) που ειχε το πολύ ενδιαφερον οτι ενειχε Ηθικολογικά προταγματα ( παλη του Καλου με το Κακό..)


  • Αρα και οι αρχαιοι Περσες αποτελουσαν μια κατα καποιο τροπο ”οικουμενη’ ή οποια βεβαια ανακατευτηκε με την Ελλληνική Αλεξανδρινη .. αλλά ανασυταθηκε αργοτερα επι Βυζαντιου (μεχρι τα χρονια του Ηρακλειου…
    Αργοτερα ομως οι Αραβες Μουσουλμανοι τους Ζωροαστρες περσες\. τους κατεσφαξαν ..Δεν εμεινε τιποτε .. Δεν τους φερθηκαν οπως τους Χριστιανους(ΘΡΗΣΚΕΙΑ βΙΒΛΟΥ ) Ή ΤΟΥς ΕΒΡΑΙΟΥς) ..
    Τους θεωρησαν ειδωλολάτρες ….


  • Και σημερα το Ιραν ειναι το κατεξοχήν Θεοκρατικό μουσουλμανικό κρατος ..Πως αραγε θα μπορουσε Σημερα το καθεστώς του Ιραν να επικαλεστει μια συνεχεια με τον αρχαιο Ζωραστρισμό …την στιγμή που θεωρηθηκε ως απολύτως ειδωλολατρεια αυτό δεν μπορω να το καταλάβω …



  • Μ-π οπως καταλαβαινουν ειδικά αυτή η συζητηση εχει ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟ πλατος ΚΑΙ απειρο Βαθος ( ισορικου χρονου)αρα μαλλον δεν θα τελειωσει ποτε ( και δεν μπορουν να λύθουν ζητηματα και μαλιστα τετοια σε ενα Μπλογκ …
    Σχόλιο από Νοσφεράτος Μάιος 29, 2008


  • Τωρα Συμπληρωματικά
    και σε σχεση με την Συνεχεια που λεει κι ο Γιαννης με τον Δοκτωρα ….
    Ειπαμε πως η Κινα ως αυτοκρατορική Οικουμενη εμοιαζε με το Βυζαντιο καπως …και εγινε Νεωτερικό εθνος τελη 19ου αιωνα ( με τις αντιδρασεις του πολεμου του Οπιου, Ιαπωνική προκληση , Σουν Γιατ Σεν κλπ ) αρχες 20ου
    βλ και Τελευταιος Αυτοκρατορας του Μπερτολουτσι : για το πώς μεσα σε μισό αιωνα μόλις ανακατευτηκαν κομματια παραδοσιακου πολιτισμου με Νεωτερικότητα
    ..Λοιπόν εκεί στην κινα - απλως και μονο γιατί υπάρχει- υπήρξε μια Συνεχεια κρατικών αρχειων και μια επισημη Κρατική γλώσσα (Μαναδαρινοι) επιβεβλημενη για χιλιετιες πανω στην απειρια των ανεπισημων γλωσσων…
    Μπορουν oi Κινεζοι συγχρονοι να αποδειξουν οτι καταγονται απο αρχαιουςΚαι εχω ακουσει για την περιπτωση καποιου που απεδειξε οτι καταγοταν απο τον Κομφουκιο



  • Αν και το Βυζαντιο δεν ειχε καταστραφει ως συνεχεια απο α) την Λατινοκρατια β) τους Οθωμανους ισως θα μπορουσαμε και εδώ να εχουμε καποιες τετοιες παντα σπανιες περιπτωσεις ( καταγωγής απο Βυζαντινους)


  • Ομως  να μη ξεχναμε
    Η μεγαλη διαφορά των Παραδοσιακών αυτοκρατοριων απο τα συγχρονα εθνη:Οι πρωτες προυπεθεταν ενα Εγγενές στοιχειο Νομικής και Κοινωνικής Ανισοτητας¨   Δηλαδή ενα ειδος Ταφρου χωριζε τις επιφανεις οικογενειες απο την μεγάλη μαζα των Χωρικών ( οι οποιοι δεν ειχαν ή ειχαν πολύ υποδεεστερη νομική -πολιτική υποσταση


  • ΑντιθεταΤο εθνος .,το νεωτερικό εθνος
    ενεχει ενα εντονο στοιχειο Ισοτητας
    Εστω και υπο τον τυπο αξιωσης Ισοτητας μεταξύ των μελών τουΤο εθνος αναμεσα στα αλλα μας λεει ο Αντερσον
    εινεχει και μια ”Βαθεια οριζοντια συντροφικοτητα”


  • Ετσι ακομα κιαν ειχαμε μια Αδιασπαστη κρατική συνεχεια με το Βυζαντιοκαι καποιοι Σημερα θα μποορουσαν να αποδειξουν την συγγενεια τους με καποιες οικογενειες των Βυζαντινών-Αυτες θα ηταν Μαλλον οι ”Καλές”οικογενειες …-και δεν θα αφορουσαν την Μεγαλη , συντριπτικά μεγαλη Μαζα των Βυζαντινών πληθυσμών- που ετσι κιαλλιως ανακατευονταν απο τους ιδιους τους Αυτοκρατορες αλλά και τις απειρες εισβολές κλπ-αλλά και ποτε δεν εφτασαν να θεωρουνται ως νομικοπολιτικά Υποκειμενα …


  • (αν και οι αγροτες του Βυζαντιοι ησαν εν πολλοις σε καλύτερη μοιρα απο τους Δυτικοφεουδαρχικους δουλοπάροικους)-


  • Κατι τετοιο Μαλλον (χωρις να μπορω να επιβεβαιωσω τιποτε φυσικά ισχυει και για Κινεζους ..ΚΑΙ εκει ανακατεμα και πολιτισμική αφομοιωσηκαι κει Ταφρος μετξύ”Καλών Οικογενειων ” και μεγαλης μαζας χωρικών  και αν καποιος δειξει την καταγωγή του απο αρχαιους Κινεζους μαλλον θα καταγεται απο καλή οικογενεια ..
    Σχόλιο από Νοσφεράτος Μάιος 29, 2008 (σχ 37;)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο -Στη τέχνη και στη Κοινωνία. Πέτρος Θεοδωρίδης

  Πέτρος Θεοδωρίδης (τμήμα κινηματογράφου Α.Π.Θ ) Από το Μοντέρνο στο Μεταμοντερνο Στη τέχνη και στη Κοινωνία   Α. :Μοντερνισμός   ...