Αναγνώστες

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Ανάσα στην αγορά(της Σαλονικης) από τους τουρίστες/αναδημοσιευση απο την ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ανάσα στην αγορά από τους τουρίστες


Ημερομηνία: 18/07/2011
[P]

Βαλκάνιοι, Ρώσοι, Κύπριοι, Ισραηλινοί κ.ά. ψωνίζουν στη Θεσσαλονίκη.

Ποιο το προφίλ των βαλκάνιων καταναλωτών, σε ποιες περιοχές και σε ποια μαγαζιά ξοδεύουν τα χρήματά τους. Οι αρμόδιοι φορείς εκφράζουν ικανοποίηση και προτείνουν λύσεις για περαιτέρω προσέλκυση πελατών από τις γειτονικές χώρες.


Ευκαιρίες για τους καταναλωτές από τις εκπτώσεις ρεκόρ.
ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΤΑΧΙΑΟΥ

Τονωτική ένεση στη χειμαζόμενη αγορά της Θεσσαλονίκης προσφέρουν οι χιλιάδες καταναλωτές από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Με ημερήσιες εκδρομές ή διήμερα και τριήμερα τουριστικά πακέτα πολίτες κυρίως από Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια, Ρουμανία και εσχάτως και από Τουρκία, Ισραήλ και Κύπρο έρχονται στη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας ψώνια και ψυχαγωγία.

Μάλιστα, κατά τις προηγούμενες εβδομάδες που εν αναμονή των εκπτώσεων η κίνηση στα μαγαζιά της πόλης είχε πέσει στο ναδίρ, οι βαλκάνιοι τουρίστες προσέφεραν σωσίβιο, αναπληρώνοντας σημαντικό μέρος του χαμένου τζίρου.
Όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, “αργά αλλά σταθερά η Θεσσαλονίκη δείχνει να προσελκύει ξανά το ενδιαφέρον των βαλκάνιων γειτόνων μας”. Το καινούργιο στοιχείο σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι οι καταναλωτές που έρχονται για shopping therapy από τις όμορες χώρες είναι σχετικά ευκατάστατοι. Γι’ αυτό και επιδίδονται σε αγορές κυρίως στα ακριβά μαγαζιά της πόλης. Όπως εξηγεί ο υπεύθυνος ενός πολύ γνωστού εμπορικού καταστήματος σε ακριβή οδό της Θεσσαλονίκης, “οι τουρίστες είναι αυτοί που αναλαμβάνουν την πληρωμή των λειτουργικών εξόδων μας. Χωρίς τους τουρίστες, δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε. Είναι μέρες που αν δεν μπει τουρίστας στο μαγαζί, δεν θα κάνουμε τζίρο”. Σε άλλα καταστήματα η συμμετοχή των τουριστών στον τζίρο είναι μικρότερη. Όμως, η γενική εικόνα είναι ότι οι τουρίστες που ψωνίζουν στη Θεσσαλονίκη είναι ανοιχτοχέρηδες κι αποφεύγουν να κάνουν παζάρια.

Δυναμικά οι Τούρκοι.
Για τη Σοφία Γρηγοριάδου, υπεύθυνη του καταστήματος πολυτελών ειδών Jo Malone, οι τουρίστες είναι οι καλύτεροι πελάτες εδώ και τρία χρόνια, αφότου είχε ανοίξει το κατάστημα στην οδό Τσιμισκή. Εδώ και λίγες εβδομάδες το κατάστημα μεταφέρθηκε στην οδό Μητροπόλεως, μέσα στο εμπορικό κέντρο Notos Galleries, όπου επίσης υπάρχει πολύ μεγάλη κίνηση από τουρίστες. “Οι καλύτεροι πελάτες μας στην αρχή ήταν Ρώσοι και Βούλγαροι. Πλέον, οι Τούρκοι μπήκαν δυναμικά στην αγορά της Θεσσαλονίκης, ενώ και οι Ισραηλινοί έδωσαν τονωτική ένεση. Αυτοί όμως που αναδεικνύονται σε εξαιρετικούς πελάτες είναι οι Σέρβοι και οι Σκοπιανοί”. Το προφίλ των αγοραστών είναι αρκετά συγκεκριμένο: “Από 30 έως 45 ετών, κυρίως ζευγάρια, έρχονται και δεν τους απασχολεί καθόλου η τιμή. Πληρώνουν όσο όσο για κάτι επώνυμο. Αγοράζουν από εμάς και κολόνιες και κρέμες και αφρόλουτρα, με προτίμηση στις μεγάλες συσκευασίες. Φαίνεται ότι είναι πολύ ευκατάστατοι”, παρατηρεί η κυρία Γρηγοριάδου.
Οι Ρώσοι ψηφίζουν σταθερά Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, η οδός Προξένου Κορομηλά γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη σε ακριβά καταστήματα λόγω των Ρώσων και των Βουλγάρων, οι οποίοι, όμως, δεν έρχονται πλέον σε τόσο μεγάλο αριθμό όπως παλαιότερα. Οι Τούρκοι δειλά δειλά κάνουν την παρουσία τους αισθητή τελευταίως. Οι Σκοπιανοί και οι Σέρβοι είναι η νέα ανερχόμενη αγοραστικά δύναμη στην αγορά της πόλης. Τα outsider, οι Ισραηλινοί, εξέπληξαν ευχάριστα την αγορά, καθώς η διαμονή τους ήταν εξαήμερη και είχαν το περιθώριο για βόλτες και ψώνια.

Αύξηση από Ρωσία, Ισραήλ.
Τα στοιχεία για την κίνηση στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εξάμηνο του 2011 είναι υπό επεξεργασία από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα σε λίγες ημέρες. “Ωστόσο, υπάρχει η αίσθηση ότι η κίνηση είναι αυξημένη”, επισημαίνει ο πρόεδρός της Αριστοτέλης Θωμόπουλος. “Από Βουλγαρία και Ρουμανία δεν υπήρξε η συνέχεια των πολύ καλών ετών 2007 και 2008, αλλά από Ρωσία, Τουρκία και κυρίως Σερβία έχουμε πολλή κίνηση. Η πρώτη “άνοιξη” των Ισραηλινών ήταν το 2009. Πέρυσι η παρουσία τους ήταν πιο αισθητή απ’ ό,τι την πρώτη χρονιά και φέτος ακόμη περισσότερο”, επισημαίνει ο κ. Θωμόπουλος.
Τα συμβόλαια για τη φιλοξενία των Ισραηλινών στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώθηκαν κι όλοι συμφωνούν ότι καλό θα ήταν να υπογραφούν νέα. “Επί δυο μήνες, κάθε εβδομάδα έρχονταν στο ‘Grand Hotel’ 300 άτομα με τσάρτερ”, επισημαίνει ο διευθυντής του ξενοδοχείου Θόδωρος Ζελιλίδης. “Έμεναν 6 μέρες, όλες στη Θεσσαλονίκη. Πολλοί πήγαιναν στις εκδρομές σε γειτονικούς αρχαιολογικούς χώρους, όπως Πέλλα και Βεργίνα, ενώ άλλοι έμειναν στη Θεσσαλονίκη όλο το διάστημα. Όλοι τους είχαν εξαιρετικές εντυπώσεις και μένει να δούμε εάν όλο αυτό θα έχει και συνέχεια. Πρώτη φορά είδε τουρισμό η Θεσσαλονίκη!”.
Οι επισκέπτες από το Ισραήλ ήταν ηλικίας 55 - 70 ετών και μεγάλη μερίδα τους τίμησε το καζίνο Hyatt. Όλοι πάντως κάτι ψώνισαν από τη Θεσσαλονίκη, αφού επέστρεφαν στα ξενοδοχεία τους με σακούλες από εμπορικά καταστήματα του κέντρου.

Προτιμούν Τσιμισκή και Μητροπόλεως.
Η Μητροπόλεως και η Τσιμισκή φαίνεται πως είναι οι δρόμοι με τη μεγαλύτερη κίνηση από τουρίστες. Η ύπαρξη των πέντε ξενοδοχείων στην ίδια γειτονιά -“Ηλέκτρα Παλάς”, “City”, “Excelsior”, “Tourist”, “Luxembourg” σημαίνει ότι όλη την ημέρα κινούνται τουρίστες στην περιοχή. Στο κατάστημα ειδών σπιτιού Butlers ακούγονται συνεχώς ξένες γλώσσες, όπως και απέναντι, στο Notos Galleries. Στο parking του Notos ανεβοκατεβαίνουν συνέχεια αυτοκίνητα με πινακίδες Σερβίας, Βουλγαρίας και Σκοπίων, ενώ τελευταίως εμφανίστηκαν και τουρκικές. “Οι Βούλγαροι δεν έρχονται μόνο μια φορά για να ψωνίσουν, αλλά ξανάρχονται διαρκώς. Τους αρέσει στη Θεσσαλονίκη”, λέει ο διευθυντής του Notos Θανάσης Σαρηγιάννης. “Οι Σκοπιανοί είναι ανερχόμενοι πελάτες της πόλης”.
Πολλά καταστήματα, όπως το Notos Galleries, η Καλογήρου και το fenafresh έχουν προχωρήσει σε συμφωνίες με τους υπεύθυνους των ξενοδοχείων και δίνουν “με το καλημέρα σας” κάποια έκπτωση στους φιλοξενούμενούς τους.

Σε συνδυασμό με Χαλκιδική.
“Βλέπουμε πολλά αυτοκίνητα με πινακίδες Βουλγαρίας και Σκοπίων στους δρόμους της Θεσσαλονίκη. Επίσης, κι από Ρουμανία και Ουγγαρία. Πολλοί έχουν αγοράσει σπίτια στη Χαλκιδική και κατεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη για ψώνια. Δίνουν ανάσες στην αγορά, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι όλη η αγορά ποντάρει μόνο σε αυτού του είδους την πελατεία”, αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης.
Ο κ. Φιλιππίδης πιστεύει ότι “είναι απαραίτητο να καλλιεργηθεί ένας μύθος για τη Θεσσαλονίκη, για να προσελκύσουμε κόσμο. Πρέπει να αναδειχθεί η πόλη, να φωτιστούν τα μουσεία της. Δεν μιλάμε για ακριβές κινήσεις, αλλά για πράγματα που μπορούν να γίνουν χωρίς χρήματα. Να αποκτήσει “όνομα” η πόλη. Οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής θα μπορούσαν να φέρνουν μια μέρα την εβδομάδα τους πελάτες στη Θεσσαλονίκη. Κάτι θα ψώνιζαν. Ακόμη και τα κρουαζιερόπλοια, που δεν αυξάνουν τρομερά τον τζίρο, είναι καλύτερο να έρχονται παρά να μην έρχονται. Καλό θα ήταν να ξαναφέρουμε τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που διώξαμε εμείς οι ίδιοι. Όταν με μιας φτάνουν 3.000 άτομα στη Θεσσαλονίκη, αντιλαμβάνεστε ότι θα γίνει έστω και μικρός τζίρος σε ελάχιστο χρονικό διάστημα”.
Ο κ. Ζελιλίδης πιστεύει ότι θα αρχίσει να αποδίδει η κίνηση της προσθήκης της Θεσσαλονίκης ως προορισμού σε low cost εταιρείες. “Χρειάζεται λίγος χρόνος. Είναι πολύ καλό που έβαλε και η Turk τις πτήσεις της. Καλή προσπάθεια κάνει και ο Οργανισμός Προβολής Θεσσαλονίκης που φέρνει γκρουπ δημοσιογράφων και ανθρώπων του τουρισμού από γειτονικές χώρες. Αυτό που ακούμε πάντως από τους δημοσιογράφους είναι ότι το όνομα ‘Θεσσαλονίκη’ πρέπει να διαφημιστεί”.

Προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα. 
Ένα από τα καταστήματα που βλέπει τον τζίρο του να αυξάνεται σημαντικά λόγω των πελατών από τα ξενοδοχεία της περιοχής είναι το Παντοπωλείο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Κομνηνών. Δίπλα στο “Excelsior” κι ακριβώς απέναντι από το “City”, είναι ένα από τα πιο ευνοημένα καταστήματα της πόλης. “Η τουριστική κίνηση είναι πολύ αυξημένη και πρόκειται για τουρισμό που αφήνει λεφτά. Πιστεύω ότι ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης έχει βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι πελάτες μας είναι κυρίως Τούρκοι, Ρώσοι και πολλοί Κύπριοι. Αγοράζουν ακριβά προϊόντα, κυρίως ελληνικά και χωρίς παζάρια. Προμηθεύονται λάδι, ελιές, παραδοσιακά ελληνικά γλυκά για να πάρουν μαζί τους”, τονίζει μιλώντας στη “Θ” ο ιδιοκτήτης του Γιώργος Σωτηριάδης. .
Την προτίμηση των τουριστών στα ελληνικά προϊόντα επιβεβαιώνει και ο Δημήτρης Ζωγράφος, από το φαρμακείο του οποίου στην οδό Τσιμισκή περνούν πάρα πολλοί τουρίστες. “Εκτός από τους γειτονικούς λαούς και τους Ρώσους, φέτος είχαμε Νορβηγούς, Γερμανούς, Αμερικανούς. Από εμάς, εκτός από φάρμακα, προμηθεύονται ελληνικά καλλυντικά. Η προτίμησή τους είναι στα φυτικά καλλυντικά, του Κορρέ κυρίως και της Apivita. Είναι πολύ καλό ότι τα ελληνικά προϊόντα φτάνουν σε όλο τον κόσμο”.
 
  • Low cost αγορές. Υπάρχει και η κατηγορία τουριστών που έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να ψωνίσει πολύ πιο φτηνά. “Παρατηρείται ένα κύμα επιστροφής στα ‘80’ς, τότε που η περιοχή της Εγνατίας ζούσε ουσιαστικά από τους Γιουγκοσλάβους” υποστηρίζει η Εριφύλη Παντελίδου, ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου “Kinissi Palace”. “Τον τελευταίο καιρό εμφανίζονται επισκέπτες από τη Βουλγαρία ή τα Σκόπια, οι οποίοι ψωνίζουν κυρίως από την περιοχή των παραδοσιακών βιοτεχνιών, Συγγρού και Πτολεμαίων”. Εκτός από αυτήν την πελατεία, υπάρχει και μια κατηγορία επισκεπτών με φορτηγάκια, στα οποία φορτώνονται προϊόντα από την “China Town” της οδού Αισώπου και μεταφέρονται σε γειτονικές χώρες π.χ στα Σκόπια. Γρήγορα, εύκολα, χωρίς διατυπώσεις, οικονομικά. Μόνο με “τρία ευρώ το κιλό”, όπως λένε οι οδηγοί τους, οι οποίοι φροντίζουν να απομακρύνουν όσους τους παρατηρούν την ώρα της φόρτωσης…

Τι ψωνίζουν οι τουρίστες

Εθνικότητα / Είδη
Ρώσοι.
Ακριβά είδη. Προτιμούν Louis Vuitton, Jo Malone, Καλογήρου, Carouzos
Σέρβοι - Σκοπιανοί. Ακριβά είδη αλλά και Zara, Benetton
Τούρκοι. Συγκρατημένοι στα ακριβά είδη, “τιμούν” τα Zara και τα Benetton, αγοράζουν πάντα ελληνικά προϊόντα για σουβενίρ
Βορειο-δυτικο-ευρωπαίοι, Αμερικανοί. Ελληνικά καλλυντικά (Κορρές, Apivita)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα url του θείου Ισιδώρα