·
Ναζισμός
και ο κομμουνισμός είναι προϊόντα της Νεωτερικής Δύσης ..
·
Το
ίδιο ισχύει και για τον ριζοσπαστικό ισλαμισμό- αν και το γεγονός αυτό το απορρίπτουν
οι οπαδοί του και οι δυτικοί. Ο Πνευματικός θεμελιωτής του ριζοσπαστικού Ισλάμ είναι
ο Σαγίντ Κουτμπ, ένας Αιγύπτιος διανοούμενος τον οποίο εκτέλεσε ο Νάσσερ το
1966. Τα γραπτά του Κουτμπ φανερώνουν την επίδραση που άσκησαν σε αυτόν πολλοί ευρωπαίοι στοχαστές όπως Ο Νίτσε, και βρίθουν ιδεών που έχουν αντιγραφεί από την
Μπολσεβίκικη παράδοση… Η πεποίθηση του ότι επαναστατική βία είναι μια καθαρτήρια δύναμη έχει
περισσότερα κοινά με τους Ιακωβίνους παρά με τους ασασσινους του 12
- αιώνα.
Οι ασασισινοι σκότωναν ηγέτες για τους οποίους πίστευαν ότι έχουν παρεκκλίνει από
την αληθινή οδό του Ισλάμ’ ωστόσο, δεν πίστευαν ότι η τρομοκρατία θα μπορούσε
να τελειοποιήσει την ανθρωπότητα ούτε θεωρούσαν την αυτοκαταστροφή στις επιθέσεις αυτοκτονίας ένα
σύμβολο προσωπικής κάθαρσης . Αυτές οι αντιλήψεις εμφανίστηκαν στον 20ο αιώνα, όταν οι ισλαμιστές
στοχαστές δέχτηκαν την ευρωπαϊκή επίδραση
. Ο Αλί Σαριάτι-προκάτοχος του Αγιατολαχ Χομεϊνί ως ηγέτης των Ιρανών φονταμενταλιστών
–υπεραμυνόταν του μαρτυρικού θανάτου ως μιας κεντρικής πρακτικής στο ΙΣΛΆΜ,αλλά
η άποψη του ότι ο μαρτυρικός θάνατος αποτελεί
επιλογή προηλθε από την νεωτερική δυτική
φιλοσοφία . Ο Φονταμενταλιστικός επαναπροσδιορισμός του σιισμου από τον Σαριατι
παρέπεμπε σε μια ιδέα υπαρξιακής επιλογής
που πήγαζε από τον Χάιντεγκερ
John Gray ,Μαύρη Λειτουργία, Η αποκαλυπτική θρησκεία και ο θανατος της
Ουτοπίας, εκδόσεις Οκτώ 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου