Αναγνώστες

Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Ο Φονταμενταλιστικός επαναπροσδιορισμός του σιισμου από τον Σαριατι παρέπεμπε σε μια ιδέα υπαρξιακής επιλογής που πήγαζε από τον Χάιντεγκερ

·           Ναζισμός και ο κομμουνισμός είναι προϊόντα της Νεωτερικής Δύσης ..
·           Το ίδιο ισχύει και για τον ριζοσπαστικό ισλαμισμό- αν και το γεγονός αυτό το απορρίπτουν οι οπαδοί του και οι δυτικοί. Ο Πνευματικός θεμελιωτής του ριζοσπαστικού Ισλάμ είναι ο Σαγίντ Κουτμπ, ένας Αιγύπτιος διανοούμενος τον οποίο εκτέλεσε ο Νάσσερ το 1966. Τα  γραπτά του Κουτμπ  φανερώνουν την επίδραση που άσκησαν σε αυτόν πολλοί  ευρωπαίοι στοχαστές όπως Ο Νίτσε,  και βρίθουν ιδεών που έχουν αντιγραφεί από την Μπολσεβίκικη παράδοση… Η πεποίθηση του ότι  επαναστατική βία είναι μια καθαρτήρια δύναμη έχει περισσότερα κοινά με τους Ιακωβίνους παρά με τους ασασσινους του 12
  • αιώνα. Οι ασασισινοι σκότωναν ηγέτες για τους οποίους πίστευαν ότι έχουν παρεκκλίνει από την αληθινή οδό του Ισλάμ’ ωστόσο, δεν πίστευαν ότι η τρομοκρατία θα μπορούσε να τελειοποιήσει την ανθρωπότητα ούτε θεωρούσαν την  αυτοκαταστροφή στις επιθέσεις αυτοκτονίας ένα σύμβολο προσωπικής κάθαρσης . Αυτές οι αντιλήψεις εμφανίστηκαν  στον 20ο αιώνα, όταν οι ισλαμιστές στοχαστές  δέχτηκαν την ευρωπαϊκή επίδραση . Ο Αλί Σαριάτι-προκάτοχος του Αγιατολαχ Χομεϊνί ως ηγέτης των Ιρανών φονταμενταλιστών –υπεραμυνόταν του μαρτυρικού θανάτου ως μιας κεντρικής πρακτικής στο ΙΣΛΆΜ,αλλά η άποψη του ότι ο μαρτυρικός θάνατος  αποτελεί επιλογή  προηλθε από την νεωτερική δυτική φιλοσοφία . Ο Φονταμενταλιστικός επαναπροσδιορισμός του σιισμου από τον Σαριατι παρέπεμπε σε μια ιδέα υπαρξιακής επιλογής  που πήγαζε από τον Χάιντεγκερ  

John Gray ,Μαύρη Λειτουργία, Η αποκαλυπτική θρησκεία και ο θανατος της Ουτοπίας, εκδόσεις Οκτώ  2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παροντισμος ,μνήμη ,παρελθόν

 Παροντισμος και παρελθόν : Ο Τραβερσο για τις νέες υποκειμενικές γραφές της ιστορίας  Ένζο Τραβέρσο Ιδιότυπα παρελθόντα Το «εγώ» στη γραφή ...