Αναγνώστες

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

o Βασιλιάς Μίδας και ο Σειληνός ..


Κάποια αρχαία ελληνική παράδοση, που διηγείται ο Nietzsche, λέει πως, ο βασιλιάς Μίδας ,κάποτε ,κυνήγησε πολλή ώρα στο δασός το γερο Σειληνό, τον σύντροφο του Διόνυσου, χωρίς να μπορέσει να τον φτάσει. Όταν επιτέλους κατόρθωσε να τον πιάσει, ο βασιλιάς τον ερώτησε τι είναι για τον άνθρωπο το πιο επιθυμητό και πιο πολύτιμο αγαθό. Ακίνητος και πεισμωμένος ο δαίμων έμενε άφωνος, έως ότου, εξαναγκασμένος από τον νικητή του, ξέσπασε στα γέλια και άφησε να του ξεφύγουν αυτά τα λόγια :« φυλή άθλια κι εφήμερη , παιδί της τύχης και της οδύνης, γιατί με αναγκάζεις να σου αποκαλύψει πράγμα που θα ήταν καλύτερα για σένα να μη γνωρίσεις ποτέ; Ο,τι περισσότερο απ όλα πρέπει να επιθυμείς, σου είναι αδύνατον να τα αποκτήσεις: το καλύτερο για σένα είναι να μην έχεις ποτέ γεννηθεί , να μην υπάρχεις, να πέσεις στην ανυπαρξία. Ύστερα από αυτό ο,τι περισσότερο πρέπει να επιθυμείς, είναι να πεθάνεις το γρηγορότερο»


Friedrich Nietzsche H Γέννηση της Τραγωδίας , μτφ Νίκου Καζαντζάκη

2 σχόλια:

Rodia είπε...

Εχω κάτι αρκετά μεγαλούτσικο, σχεδόν μια μελέτη πάνω στο Διονυσο του Νιτσε. Το ψάχνω.

Γιάννης είπε...

θα συμφωνήσω με έναν σχολιαστή στης ροδιάς, ότι η ομηρική περιγραφή του θανάτου - που ΔΕΝ είναι περιγραφή της ανυπαρξίας, όπως λέει ο καστοριάδης, γιατί απλούστατα ο οδυσσέας δε θα είχε να κατέβει πουθενά - είναι μία, δίπλα στις επίσης αρχαϊκή και κλασσική αντιλήψεις των ορφικών, των πυθαγόρειων και του πλάτωνα. ο πλάτωνας δίνει αρκετές περιγραφές του πώς ερμηνευόταν σε λαϊκό επίπεδο ο άδης. σίγουρα όχι ως ανυπαρξία.

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ  Οι νέοι ίσως δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτά που λέμε τώρα Άυλα στο facebook στη δεκαετία του 70 τα λέγαμε εν σώματι στα πηγ...