Αναγνώστες

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Η ΝΕΑ "ΣΟΒΙΕΤΟΛΟΓΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ (ενα παλιο κειμενο του Ιου)



Εινaι πολύ ενδιαφερον και συναμα και λίγο αστειο το πώς ορισμενοι...''ειδημονες'' προσπαθουν να εμφανισουν και μαλιστα ως δική τους ιδιοφυή ανακαλυψη .. τα πολύ γνωστα κολπα του
Κατευθυνομενου Δεξιου αναθεωρητισμου της ιστοριας της εθνικής αντιστασης και του εμφυλιου

Ετσι γυρναω σε μια παλιοτερη ερευνα του Ιου . την οπoiα σας καλώ να ξαναδειτε και να ...συγκρινετε με μερικά ''πρωτοτυπα '' κειμενα στην Μπλογκοσφαιρα ..:

ΟΙ υπογραμμισεις δικες μου :

Ιος

Η ΝΕΑ "ΣΟΒΙΕΤΟΛΟΓΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ''
αποσπασματα :

H ουσία της "νέας ιστοριογραφίας" συμπυκνώνεται, αντίθετα, σε δυο από τα προτεινόμενα "σημεία", που αποτυπώνουν και την πολιτική στράτευσή της:

1. Μετάθεση της έναρξης του Εμφυλίου από το 1946 (συγκρότηση του ΔΣΕ) στο 1943 (πρώτες συγκρούσεις ανάμεσα στον ΕΛΑΣ, τις εθνικόφρονες αντιστασιακές ή ημιδωσιλογικές οργανώσεις και τα Τάγματα Ασφαλείας). Πρόκειται για την ίδια ακριβώς περιοδολόγηση που επέβαλλε ώς τη Μεταπολίτευση η επίσημη κρατική ιδεολογία, με κεντρικό ερμηνευτικό άξονα τη διαχρονική προσπάθεια του ΚΚΕ να καταλάβει δια της βίας την εξουσία σε τρεις συνεχόμενους "γύρους" (Κατοχή, Δεκεμβριανά, "Συμμοριτοπόλεμος"). Περιοδολόγηση που, όχι μόνο υποτιμά τη σημασία της ξένης στρατιωτικής κατοχής στις εξελίξεις της περιόδου, αλλά ταυτίζει εντελώς ανόμοια μεταξύ τους πράγματα: ούτε το εαμικό μπλοκ μετείχε στο σύνολό του στο "δεύτερο αντάρτικο" του 1946-49 (χαρακτηριστική η διαφοροποίηση του πληθυσμού των αστικών κέντρων), ούτε οι διαπλεκόμενοι αντιεαμικοί σχηματισμοί της Κατοχής μπορούν να συγκριθούν με την ευρύτητα, τη συνοχή και την αποφασιστικότητα του κυβερνητικού συνασπισμού της περιόδου του Εμφυλίου.


2. Προβολή της "ερυθράς βίας" του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ σαν το κλειδί για την ερμηνεία "του φαινομένου της συνεργασίας με τις κατοχικές αρχές" και -κυρίως- του ένοπλου δωσιλογισμού. Η εκσυγχρονισμένη αυτή αναβίωση της θεωρίας του "κονσερβοκουτιού" συνοδεύεται από την ταυτόχρονη "αποπολιτικοποίηση" της αντιεαμικής βίας, η οποία δικαιολογείται σαν το άθροισμα προσωπικών στρατηγικών κι αντεκδικήσεων, χωρίς αιτιώδη σύνδεσμο με τις κεντρικές επιλογές του "κράτους των εθνικοφρόνων".


Για κοιταξτε και εδώ οπου εκανα το εξής σχολιο(μεταξυ αλλων)


''Τα ονοματα νοηματοδοτουν ταπραγματα ..
Και αυτό που κανει ο Δεξιος αναθεωρητισμός οχι μόνο στην Ελλαδα αλλά οπου υπήχε αντιθεση και αντισταση στον Φασισμό ηταν να ξαναοηματοδοτησει -υπουλως-την ιστορική πραγματικότητα ..Οι αντιαφασιστικοι αγωνες παντου στηνευρωπη και ο πρωτος απο αυτους ο Ισπανικός ξαναβαφτιζονται :
1) προκειται(λένε) απλώς για συγκρουσεις μεταξύ φατριων και φυλών , συμπτωματα καθυστερησης , αγριοτητας ,παθών κλπ ..Εγκληματα εκαναν οι μεν (π.χ Φρανκιστες στην περιπτωση της Ισπανιας - εγκληματα (υπαινισονται αρχικά :αγριοτερα) οι Δε ( αντιφασιστικό στρατοπεδο-Δημοκρατικοι , αναρχικοι, κομουνιστες στην Ισπανια, Εαμιτες κλπ στην Ελλάδα )
2)Το επομενο (δευτερο βημα ) των Δεξιων αναθεωρητων :Να εκμεταλευτουν τις υπαρκτές εσωτερικές -αντιθεσεις και βιαιες συγκρουσεις ή ωμες εκκαθαρισεις στο Αντιφασιστικό στρατοπεδο για να τις εμφανισουν ως αποδειξεις της δικής τους ”αληθειας ”(π.χ Στο Δημοκρατικό στρατοπεδο του Ισπανικου Εμφυλιου εκμεταλευονται τα γνωστα γεγονοτα της Βαρκελώνης και την Συγκρουση Poum - Αναρχικών με τους Σταλινικόυς και την πραγματι ωμή επικρατηση των Σταλινικών , για να δικαιωσουν τους Φρανκικους σφαγεις -
ενώ εδώ θυμουνται ως και τους αρχειομαρξιστες και τον Στινα …(γνωστη η μεθοδος)
3)το επομενο βημα..Να διαιωσουν τους σφαγεις -Φρανκιστες ή εδώ τους Συνεργατες των Ναζί ως … αυτοαμυνόμενους (”ναι εκαναν εγκληματα και αυτοι αλλά …αναγκαστηκαν οι ανθρωποι τι να κανουν ..ανθρωποι ηταν κιαυτοι .”.)
Φυσικά δεν τους ΒΓΑΙΝΕΙ..Ουτε στην Ισπανια τους Βγηκε ..και ολη η προσπαθεια γυρισε μπουμεραγκ ..ουτε κιεδώ θα τους βγει…
Γνωστα και παμπαλαια κολπα ..Οπως παμπαλαιη ειναι και η προστυχιά
της διαστρεβλωσης της αλήθειας της εμφανισης του μαυρου για ασπρο ..
(εδώ πανε να βγαλουν ως και τον Οργουελ για δικο τους )''
Σχόλιο από
Νοσφεράτος Οκτώβριος 5, 2008

4 σχόλια:

Γιάννης είπε...

αυτά που λέει ο "ιός" είναι σωστά - μόνο που κατά περίεργο τρόπο καίγεται για τον αναθεωρητισμό μόνο αναφορικά προς το εαμ και την εσσδ, όχι όμως ως προς την τουρκοκρατία. και πολύ θα τον βόλευε να ήταν τα πράγματα μαύρο-άσπρο, δηλαδή να μην υπάρχουν άνθρωπο οι οποίοι αρνούνται τόσο την ωραιοποίηση των ταγματασφαλιτών όσο και της τουρκοκρατίας, καθώς και (θα τον βόλευε) όσοι υπερασπίζονται το εαμ ενάντια στον αναθεωρητισμό να κάνουν μόνο για την "αντιεθνικιστική" ωραιοποίηση της οθωμανικής αυτοκρατορίας.


επί της ουσίας.
ενδεχομένως η αριστερή βία να υπήρχε με σκοπό τον εξαναγκασμό μη εαμικών οργανώσεων να προσχωρήσουν στο εάμ, με αποτέλεσμα να ανταπαντήσουν αυτές και να μετατραπούν σε αντικομμουνιστικές-ακροδεξιές. αλλά αυτό αφενός δε θα ήταν τόσης έκτασης, ώστε να προβάλλεται ως αιτία για τον αντικομμουνισμό, αφετέρου και οι μη εαμικές οργανώσεις ενδεχομένως θα επιτίθονταν κι αυτές κατά του εάμ για διάφορους λόγυς (ενίσχυση επιρροής, αύξηση χώρου δικαιοδοσίας κ.λπ.). επομένως τα περί πρωταρχικού εγκλήματος του εαμ είναι άκυρα.

άκυρα είναι και τα ιδεολογήματα για τον μη ιδεολογικό λόγο του εμφυλίου. ότι π.χ. μου έκλεψες τη γελάδα, ήσουν εάμ, άρα εγώ πήγα στα τ.ασφ. τέτοια ιδεολογήματα δεν καλύπτουν ούτε καν το μεγαλύτερο εύρος των αιτιών. γιατί με την ίδια λογική, και σήμερα θα έπρεπε να γίνεται το ίδιο, αν π.χ. έχω αντιδικία με το γείτονα, να πάω στο αντίθετο κόμμα. έλα ντε που γίνεται το ανάποδο, δηλ. πάω στο ίδιο κόμμα και βρίσκω τον "άνθρωπό μου" και με βολεύει. επομένως μια έκτακτη κατάσταση (εαμ-χίτες) δεν εξηγείται μόνο/κυρίως με λόγους (κοινωνικές σχέσεις) οι οποίοι υπάρχουν και στο διάστημα μετά ή πριν την έκτακτη αυτήν κατάσταση

Νοσφεράτος είπε...

Γιαννη επι της Εθνικής αντιστασης ειναι το παρόν ποστ και ουχι επι της Τουρκοκρατιας
Οποτε μου αρκει που λες
''αυτά που λέει ο "ιός" είναι σωστά ''

Αλλ΄΄α δε μου λές ..Αν ειναι σωστά πως εξηγεις την''πρωτοτυπία '' αναλογων θεωριων που βγαινουν αρκετά χρονια μετα την καταγγελια απο τον Ιο; Ειναι ..πραγματι πρωτοτυπα ''; Η ειναι απλώς συμπτωσεις;

Γιάννης είπε...

Αν ειναι σωστά πως εξηγεις την''πρωτοτυπία '' αναλογων θεωριων που βγαινουν αρκετά χρονια μετα την καταγγελια απο τον Ιο; Ειναι ..πραγματι πρωτοτυπα ''; Η ειναι απλώς συμπτωσεις;

Νοσφεράτε,
1.είχαμε 10 χρόνια χριστόδουλο, που διάβαζε.
2.έχουμε 5 χρόνια καραμανλή,
3.οι (πολιτικά) φιλελεύθεροι (και οικονομικά νεοφιλελεύθεροι ή σοσιαλδημοκράτες) θεωρούν ολοκληρωτισμό και τον κομμουνισμό, εδώ και δεκαετίες.
4. γίνονται δημοφιλείς ιστορικές αφηγήσεις τύπου "η θεσσαλονίκη. η θεσσαλονίκη είχε λουτροκαμπινέδες τύπου α. όμως, στα 1878, μετά τη συνθήκη του βερολίνου, ορισμένοι εβραίοι αλλά και έλληνες έφεραν γαλλικές αντί τουρκικών. κλπ", επικεντρωνόμενες στην τάχα μου κοινωνική ιστορία, δηλ. αν έκλεψα εγώ τη γελάδα σου, οπότε εσύ γράφτηκες στο κόμμα ώστε να με εκδικηθείς.

συμπτώσεις, λοιπόν, δεν είναι, είναι το κλίμα της εποχής.

αλλά, αν υπάρχει σχέδιο γενικότερο, νομίζω ότι μόνο οι ιδεολογικοί απόγονοι των τ.ασφ. έχουν τέτοιον καημό και απώτατη συλλογιστική. οι άλλοι απλώς βοηθάνε, με χαρά (που αποδομούν το σύμπαν ή που επιτέλους εκδικούνται το σταλινικό κόμμα όπου ήταν γραμμένοι ως 20ρηδες) ή ανήξεροι.

αν είναι πρωτότυπα, δεν ξέρω. σίγουρα είναι 1) εκμοδερνισμένες εκδοχές 2) προς το φιλοναζιστικότερο του ψυχροπολεμικού αντικομμουνισμού

Ανώνυμος είπε...

Πολύ χρήσιμο ποστ. Διάβασα και το αρχικό κείμενο του Ιού και έφριξα με τον δεξιό αναθεωρητισμό που ξεμπροστιάζει.
Ας γίνει αυτό το ποστ ΜΑΘΗΜΑ όμως, (σε άλλους) ότι η _μονομερής_ δαιμονοποίηση του "Ιού" για κάποια λάθη του (κυρίως λάθη εκτιμήσεων - πιστεύω) είναι ΥΠΕΡ ΤΟ ΔΕΟΝ και αποτελεί άδικη συκοφαντία.

Υ.Γ. καλοτάξειδο το μπλογκ.

Δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίσει κανείς τη θετική εργασία του "Ιού" για αντίσταση _κατά_ του δεξιού αναθεωρητισμού, ΟΣΑ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ κι αν έχει μαζί του (π.χ. ο Γιάννης)

Ιδού τώρα ένα δικό μου ποστ για θέσεις και δημοσιεύματα του "Ιού" που αφορούν την Παλαιστίνη:
Τα στοιχεία μιας συνήθους πολιτικής συκοφαντίας -Ιός της “Ε”
όπου σχολίασε κι ο Abravanel (μεταξύ άλλων) και όπου καταδεικνύεται λεπτομερώς, πέραν πάσης αμφιβολίας η ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΗ "άποψη" (κάποιων) ότι ο "Ιός είναι πράκτωρ του Ισραήλ" (my ass)

ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟΥ Παρουσίαση του βιβλίου της Ξένιας Καλαιτζίδου . / Πέτρος Θεοδωρίδης

  ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟΥ    Παρουσίαση του βιβλίου της   Ξένιας Καλαιτζίδου :    Πέτρος Θεοδωρίδης   1 Αγαπητοι φιλοι   ...