Αναγνώστες

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Ιδού ο Εθνολαικισμος

 Ιδού ο Εθνολαικισμος                                               Έχω κι άλλες. φορές γράψει  σχετικά αλλά μου δίδεται η ευκαιρία να  το επαναλάβω : Η  διαφορά της δικής μου προσέγγισης στον από τον. εθνι -κο -Λαϊκισμό ως όρο που καθιέρωσε ο Ανδρέας Πανταζόπουλος , δεν είναι απλώς  λεκτική :  Στη δική μου προσέγγιση ο Εθνολαικισμος διαφέρει από τον Εθνικισμό του 19ου και 20 ου αιώνα  γιατί - μεταξύ άλλων , εκείνος συνδεόταν κατά κύριο λόγο με τον Έντυπο λόγο ( βλ και Άντερσον , Κατά Φαντασίαν κοινότητες ) ενώ ο Εθνολαικισμος με τον Τηλε- οπτικό( με τον τρόπο που έδειξε καθαρά ο Νηλ Ποστμαν στο Διασκέδαση Μέχρι Θανάτου ,ο Δημόσιος λόγος στην εποχή του Θεάματος )  αλλά και τον Παροντισμο και την επιτάχυνση του χρόνου. . ( κατά την άποψη μου  η προσέγγιση του Ανδρέα Πανταζοπούλου αφήνει  απ' έξω  το ζήτημα του μέσου επικοινωνίας   ( έντυπος η τηλεοπτικός λόγος ) και επικεντρώνεται στο περιεχόμενο του λόγου , την σύνδεση του σημαίνοντος Έθνος με το σημαίνον Λαός.)      Τώρα για δείτε  την τηλε -επίδειξη των Ραφαλς με το σηματακι του κυβερνώντος κόμματος  και την πομπώδη προβολή του " εξοχότατε " κλπ . Δεν είναι Εθνολαικισμος με περικεφαλαία , ένας εξαιρετικά αβαθής , τηλεοπτικός , ιδιωτικοποιημενος  νεοφιλελεύθερος    " εθνικισμός " που  θυμίζει Άρτον και θεάματα ; Οι φιλελεύθεροι που για χρονια ταύτιζαν  τον Εθνολαικισμο  κυρίως με τον ΣΥΡΙΖΑ  ας το ξανασκεφτούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Δόξα των σιδηροδρόμων TONY JUDT

 TONY JUDT Η ΔΟΞΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ ΕΠΙΜΕΤΡΟ ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΑΘΗΝΑ 2013 ...