Αναγνώστες

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

''προστριβές '' και ελληνική κοινωνια

ορισμένα στιγμιότυπα της ελληνικής καθημερινής συμπεριφοράς κάποιοι μελετητές όπως ο Βασίλης Καραποστόλης τα ονομάζουν προστριβές.Για να καταλάβουμε τις προστριβές, θα πρέπει να τις αντιδιαστείλουμε από τις συγκρούσεις.
Στην Δυτική Ευρώπη έχουμε συγκρούσεις, εδώ, στην νεοελληνική κοινωνία προστριβές «. Για να λάβει χώρα μια σύγκρουση απαραίτητο είναι οι επιθετικές εκατέρωθεν πράξεις να οδηγούνται από προθέσεις που είναι αρκετά σαφείς... Για τούτο η σύγκρουση συνοδεύεται από σχετικά σταθερά αισθήματα»
Αντίθετα: «οι προστριβές είναι οι διεγερμένες από αβεβαιότητα συναντήσεις (…¦Τα άτομα και οι ομάδες έρχονται σε αντιπαράθεση, διαφιλονικούν, διαπληκτίζονται, με όρους προκαταβολικούς» .« Οι προστριβές παραπέμπουν , σε μια κοινωνία που δυσκολεύεται να εννοήσει τον εαυτό της, να αναγνωρίσει τα συστατικά της και να καθιερώσει τους κανόνες και τις αρχές της
Στην προστριβή ο μειονεκτών που συγκρίνει τον εαυτό του με τον οιονεί αντίπαλο συνθέτει την εικόνα ενός εαυτού παραγκωνισμένου από κάποιον που δεν υπερέχει ούτε διανοητικά ούτε ηθικά από αυτόν» και αυτό τον οδηγεί στο να ρέπει προς την μνησικακία .
. Στην Ελλάδα ,όπως λέει ο Καραποστόλης. «Ο μειονεκτών είναι ανήμπορος, χωρίς μάρτυρες και συνηγόρους από μέρους της κοινωνίας, νιώθει πως είναι απόλυτα εκτεθειμένος σε άνισες και άδικες σχέσεις με τους άλλους »Σε αυτή την συσσωρευμένη επιθυμία (ανήμπορης ) εκδίκησης του αιτούντος πολίτη ΄-που εν τέλει μεταβάλλεται σε ικέτη βρίσκονται μάλλον τα αίτια της ελληνικήςμνησικακίας.
-------------------------------------------------------
Βασίλης Καραποστολης Συμβίωση και επικοινωνία στην Ελλάδα\ Εκδ

Αλεξάνδρεια ,1987

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...