Αναγνώστες

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ:ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ απο τον celin

ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ:ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ


   αποσπασμα
"Οι ασθενεις αυτου του ειδους",
(οπως διαβαζουμε στο βιβλιο του Φρουντ,"ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ,ΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ,ΦΕΤΙΧΙΣΜΟΣ",μεταφραση:Λευτερης Αναγνωστου),
"τους οποιους προτεινα να αποκαλεσουμε παραφρενικους,παρουσιαζουν 2 θεμελιωδη χαρακτηριστικα:τη μεγαλομανια και την αποστροφη του ενδιαφεροντος τους απο τον εξωτερικο κοσμο(προσωπα και πραγματα).Λογω της τελευταιας μεταβολης διαφευγουν απο καθε επηρεασμο μεσω της ψυχαναλυσης και αναφορικα με τις δικες μας προσπαθειες,ειναι ανιατοι.
Η αποσυρση του παραφρενικοι απο τον εξωτερικο κοσμο απαιτει ομως εναν ακριβεστερο χαρακτηρισμο.
Ο υστερικος και ο ψυχαναγκαστικονευρωτικος,αναλογα με την εκταση της ασθενειας τους,εχουν επισης διακοψει τις επαφες τους με τη πραγματικοτητα,
Η αναλυση ομως δειχνει οτι δεν εχει αρθει διολου η ερωτικη σχεση τους προς προσωπα κ πραγματα,Τα διατηρουν ακομη στις φαντασιωσεις τους,δηλαδη εχουν υποκαταστησει αφενος τα πραγματικα αντικειμενα με φανταστικα των αναμνησεων τους,η τα εχουν αναμειξει με αυτα,και,αφετερου,εχουν παραιτηθει απο την προετοιμασια κινητικων ενεργειων για την επιτευξη των στοχων τους σε αυτα τα αντικειμενα.
Για τουτη την κατασταση της λιμπιντο θα επρεπε να δεχτουμε μονο την εκφραση που χρησιμοποιησε και αλλου ο Γιουνγκ:εσωστρεφεια της λιμπιντο.
Ο παραφρενικος ομως διαφερει.
Φαινεται να εχει αποσυρει πραγματι τη λιμπιντο του απο τα προσωπα και τα πραγματα του εξωτερικου κοσμου,χωρις να τα εχει υποκαταστησει στις φαντασιωσεις του με αλλα.
Και οπου συμβαινει αυτο,η υποκατασταση δηλαδη,φαινεται να ειναι δευτερογενες και να αποτελει μερος μιας θεραπευτικης αποπειρας,με την οποια θελει να επαναφερει τη λιμπιντο στα αντικειμενα.
Προκυπτει λοιπον το ερωτημα:
Ποιο ειναι στη σχιζοφρενεια το πεπρωμενο της αποσυρομενης απο τα πραγματα λιμπιντο;
Η μεγαλομανια σε αυτες τις καταστασεις δειχνει εδω τον δρομο.Εχει δημιουργηθει ασφαλως σε βαρος της λιμπιντινικης επενδυσης των αντικειμενων.
Η ΑΠΟΣΥΡΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΛΙΜΠΙΝΤΟ ΔΙΟΧΕΤΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΓΩ,ΟΠΟΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟ"
 ............................


Η Μακ Ουιλιαμς το προχωραει ακομα περισσοτερο το πραγμα,συνδεοντας το ναρκισσισμο με τη σημερινη εμπορευματικη κοινωνια,θεωρωντας το ναρκισσισμο πραγματικη επιδημια,συγκριτικα με την εποχη του Φρουντ,οπου ο ναρκισσισμος δεν ειχε γονιμο εδαφος για να βλαστησει,
"..τα χαρακτηριστικα της συγχρονης ζωης ενισχυουν το ναρκισσιμο των ατομων,Ο κοσμος μεταβαλλεται ραγδαια,μετακινουμαστε συχνα,τα μεσα εκμεταλλευονται τις ανασφαλειες μας και τρεφουν τη ματαιοδοξια και την απληστια μας,ο υλισμος καθιστα ανισχυρες εως ενα βαθμο,τις εσωτερικες νορμες που ειχαν παγιωσει οι θρησκευτικες παραδοσεις.Στις μαζικες κοινωνιες και σε εποχες ραγδαιας αλλαγης η αμεση εντυπωση που προκαλει ενα ατομο στους αλλους μπορει να ειναι πιο επιτακτικη απο τη τιμιοτητα και την ειλικρινεια του,
χαρακτηριστικα πο εκτιμωνται σε μικροτερες και πιο σταθερες κοινωνιες,οπου οι ανθρωποι γνωριζουν καλα ο ενας τον αλλον ωστε να κρινουν ενα ατομο με βαση το παρελθον και τη φημη του."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τέχνη και ΕΩΣΦΟΡΟΣ

 OCTAVIO PAZ Η ΔΙΠΛΗ ΦΛΟΓΑ Έρωτας και ερωτισμός. Οκταβιου Παζ  Μετάφραση ΣΑΡΑ ΜΠΕΝΒΕΝΙΣΤΕ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΕΞΑΝΤΑΣ-ΝΗΜΑΤΑ 1993 ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΩΣΦΟ...