εδώ:
http://pontosandaristera.wordpress.com/2009/09/13/13-9-2009/μερικά απο τα πολύ ενδιαφεροντα σχόλια
Για την ταινια Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord, είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...
-οι Μακεδόνες ήταν ληστές και υποδουλωτές των Ελλήνων (π.χ. Διάλογος περί των ελληνικών συμφερόντων, 1824, Α’ Καποδιστριακός διάλογος, 1827 και υπερτριπλάσιες παρόμοιες αναφορές στο σύνολο του έργου του),
-οι Σπαρτιάτες «καυσοκαλυβίτες» (επιστ. 22-10-1816) και «επαράδιδαν ασπλάγχνως εις τροφήν των θηρίων όσα τέκνα εγεννώντο ασθενή»(Αριστοτέλους Ηθικά (Πρόλογος) (1822)),
-ο Κολοκοτρώνης άμυαλος βουνίσιος παλικαράς (επιστ. 19-12-1831) και κλέφτης δημοσίου χρήματος μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια,
-ο Καποδίστριας τύραννος,
-ο Αλέξανδρος Υψηλάντης μωρός (επιστ. 20-1-1831),
-οι της Φιλικής Εταιρείας μωροί και μόλις άξιοι συγχώρεσης (Α’ Καποδιστριακός διάλογος, 1827). Επίσης
-«Η επανάστασις της Ελλάδος (…) έγινεν ακαίρως. Ο καιρός της ήτο το 1850 έτος» (επιστ. 20-1-1831)· «η επανάστασις έγινε άωρος» (Αρριανού των Επικτήτου διατριβών μέρος πρώτον).
«Ας ελπίζωμεν, ότι η Γαλλία, (…) θέλει φιλοτιμηθήν να προσθέση εις τα πολλά και λαμπρά της κατορθώματα, και τον ενδοξότατον τίτλον να επονομασθή ΠΡΟΣΤΑΤΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ» (Προλεγόμενα στους Αρχαίους Έλληνες συγγραφείς (Αρριανού των Επικτήτου διατριβώνμέρος δεύτερον (1827)), ΜΙΕΤ, τ. Γ., σ. 640).
οι Άγγλοι είναι «Φίλαυτοι, φιλέμποροι και φιλάργυροι περισσότερον παρά τους παλαιούς Καρχηδονίους, νύκτα και ημέραν εις άλλο δεν καταγίνονται παρά να αυξήσωσι την ιδίαν αυτών ευτυχίαν, και αν ήτον χρεία να ποτίζεται με τα αίματα όλου του κόσμου η ευτυχία των» (Τι πρέπει να κάμωσιν οι Γραικοί εις τας παρούσας περιστάσεις. Διάλογος δύο Γραικών (1805)), αν και
«Μόνο η Αγγλία εξεύρει να τιμά την αρετήν, μόνη η Αγγλία ηξεύρει να αμοίβη την αρετήν, εις μόνην την Αγγλία ευρίσκονται άνθρωποι» (επιστ. 11-7-1786).
αν γνωρίζεις ότι ο λάμπρου αναίρεσε τις προ 27 ετών ιδέες του τις οποίες αναφέραμε, τότε έχεις δίκαιο να γράφεις “είναι ανήθικο να αποσπάς από τον λόγο και τον πολιτικό προβληματισμό 27 ετών, αποσπάσματα που σε βολεύουν”, αλλιώς -αν δεν τις αναίρεσε καταδικάζοντάς τες ρητά- έχεις άδικο για το λαθεμένο του χαρακτηρισμού “ακροδεξιός”.
αλλά η δημοκρατία, ανεξάρτητα από αν σε αυτήν ψηφίζουν όλοι ή μόνο λ.χ. οι ενήλικες ελεύθεροι άνδρες, ακριβώς στην ισότητα της ψήφου και των πολιτικών δικαιωμάτων στηρίζεται.
είναι ο πολιτικός πλουραλισμός (κακό) είναι και ο συνδικαλισμός. αν αυτό στον 4ο αι. π.χ. ήταν καλό, δε σημαίνει ότι δεν είναι ακροδεξιό τώρα.
Το Βυζαντιο ειναι σχετικά απαξιωμενο και κατα καποιο τροπο Παιζεται ακομα η σχεση του με τον επαναστατημενο ελληνισμό.
Αυτό δεν ειναι ασχετο με τις προβολές που κανει εκεινη την περιοδο η Δυση( η οποια ουτως η αλλως ειχε απαξιωσει το Βυζαντιο) και την εσωτερικευση αυτών των προβολών απο τους επαναστατημενους Ελληνες
Οσο και του ελληνικιου εθνικισμου που προσπαθει να βρει ενα σχημα που να το διαφοροποιει και απο τη Δυση καθως εχει επέλθει αυτή η Ματαιωση ..
του ΑΝΤΩΝΗ ΛΙΑΚΟΥ
προσωπικά θα διέκρινα ανάμεσα σε 2 εναλλακτικούς τύπους αλυτρωτισμού στα 1832: έναν μη βυζαντινό (στηριζόμενο απλώς στην ύπαρξη ελλήνων, όπως κι αν οριστούν αυτοί, εκτός των τοτινών συνόρων) και έναν που χωρίς να παραβλέπει την πραγματικότητα τής ύπαρξης τέτοιων ελληνικών πληθυσμών την συσχετίζει με την αίσθηση συνέχειας των επαναστατών του 1821 με το βυζάντιο. πιστεύω ότι ευκολότερα τεκμηριώνεται η β’ παρά η α’ πιθανότητα.
από εκεί και πέρα ασφαλώς κατά τη βασιλεία του όθωνα επικράτησε η ολοκληρωτική απαξίωση του βυζαντίου. ο παπαρρηγόπουλος ως θεωρητικός μιλά με τεχνικούς όρους σε σχέση με τα επαναστατικά κείμενα, αλλά ουσιαστικά λέει αυτό που εννοούσαν ή άφηναν να εννοηθεί, με 1-2 φράσεις, στο 1821, και μάλλον ως αντίδραση στο κλίμα της δεκαετίας του 1830/αρχών του 1840 μπορούν αυτά να θεωρηθούν. ο φαλμεράιερ ήταν, βέβαια, σημαντική αφορμή, ίσως έκανε το ποτήρι του νεοελληνικού, επίσημου κοραϊσμού να ξεχειλίσει.