Αναγνώστες

Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

Τα βαμπίρ φιλούσαν υπέροχα Η συγγραφέας που θησαυρίζει από τα εφηβικά ρομάντζα Του ΜΑΝΩΛΗ ΠΙΜΠΛΗ 16061434 Πριν από δύο χρόνια η Στέφανι Μέγιερ θύμωσε. Σύμφωνα με ορισμένους, οι αντιδράσεις της έφτασαν στα όρια της παράνοιας, όταν είδε στο Ιντερνετ μία πρόγευση της συνέχειας του έπους των βρικολάκων που κατέκτησε τα κοριτσόπουλα του πλανήτη, της περίφημης τετραλογίας της «Τwilight», πριν ακόμα κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία. Αποτέλεσμα; Η έκδοση του νέου της βιβλίου, πριν από λίγες μέρες, πραγματοποιήθηκε κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ

Η συγγραφέας που θησαυρίζει από τα εφηβικά ρομάντζα
Του ΜΑΝΩΛΗ ΠΙΜΠΛΗ
Πριν από δύο χρόνια η Στέφανι Μέγιερ θύμωσε.
Σύμφωνα με ορισμένους, οι αντιδράσεις της έφτασαν στα όρια της παράνοιας, όταν είδε στο Ιντερνετ μία πρόγευση της συνέχειας του έπους των βρικολάκων που κατέκτησε τα κοριτσόπουλα
του πλανήτη, της περίφημης τετραλογίας της «Τwilight», πριν ακόμα κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία. Αποτέλεσμα; Η έκδοση του νέου της βιβλίου, πριν από λίγες μέρες, πραγματοποιήθηκε κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας.
Φωτογραφία
Παντρεύτηκε στα 21 της και μέχρι τα 37 της ήταν μια τυπική νοικοκυρά στη μορμονική πολιτεία της Γιούτα. Τώρα, η Στέφανι Μέγιερ δρέπει τις δάφνες- και τα υπερκέρδητης συγγραφικής της επιτυχίας
Oσοι δούλευαν για την έκδοση υποχρεώθηκαν να υπογράψουν ένα «πρωτόκολλο εμπάργκο», αντάξιο διαβαθμισμένων εγγράφων του Πενταγώνου. Τα άρθρα του πρωτοκόλλου προέβλεπαν τη συνεχή παρουσία σεκιούριτι που επέβλεπαν τα βιβλία στα διάφορα στάδια της παραγωγής, προέβλεπαν ακόμα την απαγόρευση κινητών τηλεφώνων, τον έλεγχο στις τσάντες, ακόμη και την ύπαρξη, στον εκδοτικό οίκο, ειδικής αίθουσας κλειδωμένης και ελεγχόμενης με κλειστό κύκλωμα ασφαλείας, για όποιον έπρεπε να διαβάσει το χειρόγραφο. Κι όμως, αυτή η 37χρονη συγγραφέας που γεννήθηκε στο Κονέκτικατ και μεγάλωσε στην Αριζόνα, έδινε μέχρι πρότινος μια εντελώς άλλη εικόνα του εαυτού της. Την εικόνα μιας νοικοκυράς, μητέρας τριών παιδιών, που ήξερε πολύ περισσότερα για πάνες και πιάτα παρά για συγγραφές μυθιστορημάτων. Μεγάλωσε μαζί με πέντε αδέλφια και παντρεύτηκε στα 21 της έναν συνομήλικό της που τον ήξερε από έφηβη. Η μόνη δουλειά που είχε κάνει ήταν ρεσεψιονίστ, είχε όμως σπουδάσει αγγλική φιλολογία στη Γιούτα. Μέχρι που ήρθε η Αποκάλυψη! Γιατί, παραλείψαμε να αναφέρουμε, η Στέφανι Μόργκαν, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, είναι μέλος της Εκκλησίας των Μορμόνων, όπως και η οικογένεια στην οποία μεγάλωσε. Και δηλώνει αφοσιωμένη στους κανόνες τηςφερ΄ ειπείν δεν καπνίζει, ούτε πίνει. Οπότε μια ωραία πρωία, για την ακρίβεια πολύ νωρίς το πρωί της 2ας Ιουνίου του 2003, είδε στον ύπνο της ένα κορίτσι μάλλον κανονικό και ένα αγόρι καθόλου κανονικό, ένα βαμπίρ, που ήταν όμως διψασμένο όχι μόνο για το αίμα της αλλά και για την καρδιά της. Κάπως έτσι γεννήθηκε ένας ευγενής (;) έρωτας και μια παγκόσμια μόδα για τους βρικόλακες που δεν έχει προηγούμενο. Η τετραλογία της («Λυκόφως», «Νέα Σελήνη», «Εκλειψη», «Χαραυγή») ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 85 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και, αφού οι βρικόλακες μόδα είναι και θα περάσει, όσο κρατάει όμως πρέπει να την αξιοποιούμε, οι εκδότες της έβγαλαν αυτόνομα στις 5 Ιουνίου- ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο, και στην Ελλάδα- μια νουβέλα με ηρωίδα ένα δευτερεύον πρόσωπο της «Εκλειψης», στην οποία η Μέγιερ δεν είχε αφιερώσει πάνω από 3 σελίδες. Τώρα οι φανατικές νεαρές αναγνώστριες θα μπορούν να δουν την τετραλογία και με το βλέμμα ενός άλλου προσώπου, που προοριζόταν από την αρχή να πεθάνει. Εξ ου και ο τίτλος: «Η σύντομη δεύτερη ζωή της Μπρι Τάνερ».
Οπως πολύ καλά μπορεί να καταλάβει ύστερα από όλα αυτά ακόμη και κάποιος που δεν έχει διαβάσει καθόλου τα κείμενά της, τα βιβλία της Μέγιερ εξυμνούν τον έρωτα αλλά αποφεύγουν οποιοδήποτε σεξουαλικό υπαινιγμό. Δοξάζουν, στο πρόσωπο του υπεραιωνόβιου αρσενικού βαμπίρ που έχει όψη 17χρονου, την αιώνια νεότητα, κυρίως όμως διασκεδάζουν τους φόβους των κοριτσιών εφήβων για την ερωτική πράξη, παραλληλίζοντάς την λίγο με τα αιχμηρά δόντια ενός βαμπίρ, που ο έρωτας μπορεί θαυμάσια να τροχίσει. Αν και, για να είμαστε ακριβέστεροι, επειδή ζούμε σε έναν αντρικό κόσμο και τι, άραγε, μπορούμε να κάνουμε τώρα γι΄ αυτό, δεν θα τροχιστούν τα δόντια του Εντουαρντ. Απλώς η ωραία Μπέλλα θα αποκτήσει και αυτή μεγάλα δόντια, αφού για χάρη του έρωτα θα είναι εκείνη που θα κάνει την υπέρτατη θυσία, εγκαταλείποντας τον κόσμο των θνητών, αλλά ζωντανών, για τον κόσμο των ζωντανών νεκρών.
Αυτά δεν ισχύουν βέβαια για όλους, αφού σε μεγάλο βαθμό το ζήτημα της οικογενειακής ιεραρχίας εξαρτάται από το ποιος διαθέτει το ρευστό. Ετσι τώρα, ο σύζυγος της Στέφανι Μέγιερ εγκατέλειψε τη δουλειά του και είναι αυτός που ασχολείται με τα παιδιά. Λογιστής ήταν άλλωστε, καταλαβαίνει από αριθμούς. Εκείνη γράφει, μπλογκάρει στην ιστοσελίδα της, υποδέχεται πού και πού κάποια φανατική θαυμάστρια. Οπως τη Γαλλίδα Νοεμί που, το 2008, ύστερα από διαγωνισμό που οργάνωσαν στον Ηachette, τον εκδοτικό οίκο που έχει τα δικαιώματα των βιβλίων της για τη Γαλλία, πήγε να συναντήσει τη συγγραφέα στις ΗΠΑ. Η Νοεμί την είδε, οι Γάλλοι εκδότες της, όχι. Δεν της κράτησαν κακία, πάντως, και οργάνωσαν ένα μπλογκ για τη Νοεμί στο Ιντερνετ, που επισκέφθηκαν 50.000 νεαρές Γαλλίδες. Σε όλες τις χώρες οι πωλήσεις παιδικών βιβλίων μειώνονται κάθετα από την ηλικία των 12 ετών και πάνω. Οταν λοιπόν βρεθεί ένας τρόπος να διεισδύσουν οι εκδότες στις ηλικίες 12-17, κάνουν τα πάντα. Κάνουν τα βιβλία κινηματογραφικές ταινίες, κόμικς, μπλουζάκια. Ανασταίνουν ακόμα και πεθαμένους ήρωες, δίνοντάς τους αναδρομικά μεγαλύτερο ρόλο, όπως συμβαίνει στην ταινία «Εκλειψη» που θα βγει οσονούπω στους κινηματογράφους. Εκεί η Μπρι Τάνερ έχει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από το ομώνυμο βιβλίο όπου πρωτοεμφανίστηκε. Μπορεί οι βρικόλακες να οσφραίνονται το αίμα, κάποιοι άλλοι είναι όμως εκπαιδευμένοι να οσφραίνονται το χρήμα. Οσο για τη Στέφανι Μέγιερ, είχε οπωσδήποτε κάποια προσόντα στο γράψιμο, αλλά και τη σπάνια τύχη οι συγγραφικές της επιθυμίες να συμπίπτουν με τις αναζητήσεις του νεανικού κοινού της εποχής της. Που είναι, φαίνεται, κόκκινες, αν και σίγουρα όχι με το νόημα που έδιναν στο χρώμα αυτό οι πατεράδες και παππούδες τους, όταν ήταν νέοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Έρωτας του Προυστ: Σουάν , Οντέτ

 OCTAVIO PAZ Η ΔΙΠΛΗ ΦΛΟΓΑ Έρωτας και ερωτισμός( 1993)  Μετάφραση ΣΑΡΑ ΜΠΕΝΒΕΝΙΣΤΕ,  ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΕΞΑΝΤΑΣ-ΝΗΜΑΤΑ 1996  Σελ ,58 ,59 ,60   Ο...