αποσπασμα:
''Το 1967, ένας καθηγητής ιστορίας στις ΗΠΑ, ο Ρον Τζόουνς, δέχτηκε την εξής ερώτηση από έναν μαθητή: «με ποιο τρόπο ο γερμανικός λαός αγνοεί τη σφαγή των Εβραίων;». Στη συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές υποστήριξαν πως δεν είναι δυνατόν να ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο με το φασισμό στις ΗΠΑ. Ο καθηγητής αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα. Γι μια εβδομάδα οι μαθητές θα λειτουργούσαν με αυστηρή πειθαρχία στην τάξη, υπακούοντας στον αρχηγό –δηλαδή τον ίδιο τον καθηγητή. Δημιούργησαν έναν χαιρετισμό, φόρεσαν τα ίδια ρούχα και π0ήρανβ ένα όνομα: Τρίτο Κύμα, με σαφή αναφορά στο Τρίτο Ράιχ. Το αποτέλεσμα του πειράματος ήταν συγκλονιστικό. Άρχισε να εξαπλώνεται, οι μαθητές άρχισαν να νιώθουν πως κάπου ανήκουν, οι αντίθετοι αποκλείονταν, άρχισαν να εμφανίζονται φαινόμενα βίας προς τους «αντιφρονούντες». ....
''Το 1967, ένας καθηγητής ιστορίας στις ΗΠΑ, ο Ρον Τζόουνς, δέχτηκε την εξής ερώτηση από έναν μαθητή: «με ποιο τρόπο ο γερμανικός λαός αγνοεί τη σφαγή των Εβραίων;». Στη συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές υποστήριξαν πως δεν είναι δυνατόν να ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο με το φασισμό στις ΗΠΑ. Ο καθηγητής αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα. Γι μια εβδομάδα οι μαθητές θα λειτουργούσαν με αυστηρή πειθαρχία στην τάξη, υπακούοντας στον αρχηγό –δηλαδή τον ίδιο τον καθηγητή. Δημιούργησαν έναν χαιρετισμό, φόρεσαν τα ίδια ρούχα και π0ήρανβ ένα όνομα: Τρίτο Κύμα, με σαφή αναφορά στο Τρίτο Ράιχ. Το αποτέλεσμα του πειράματος ήταν συγκλονιστικό. Άρχισε να εξαπλώνεται, οι μαθητές άρχισαν να νιώθουν πως κάπου ανήκουν, οι αντίθετοι αποκλείονταν, άρχισαν να εμφανίζονται φαινόμενα βίας προς τους «αντιφρονούντες». ....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου