Αναγνώστες

Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Περι Λαικισμου(και εθνολαικισμου και φασισμου και αλλων τινων ) 1η αναρτηση απο τις 21/2/2011

Περι Λαικισμου






Κατ αρχήν Δεν υπαρχει ενας μόνο λαικισμός: Υπηρχαν και υπάρχουν πολλοι λακισμοι.. ο Ορος λαικισμός ξεκινησε απο τονς επαναστατες Ναροντνικους στη Ρωσσια του 19ου αιωνα : Φιλοι του λαου”
Υπηρξε ο λαικισμός των σταλινικών , του Μουσσολινι , της Θατσερ – ”δεν υπαρχει κοινωνια υπάρχουν μονο ατομα ” ελεγε λαικιστικά στους Μικρο-μεσαιο αστους κολακευοντας τουςλές και οι εργατες δεν ησαν ατομα..
, του Περόν, ο εθνικιστικός λαικισμους της Χουντας ( με τις γιορτες για τις πολεμικές αρετες των ελληνων, το χρος των αγροτων που χαρισε , κλπ ) του Καραμανλή της ΕΡΕ , του Καρμανλή τζουνιορ , του Ρουσσοπουλα οταν μοιτραζε τριχιλιαρα και δεκαχιλιαρα μετα τις καταστροφικές πυρκαιες του 2007, ο αριστερός λαικισμός του Συριζα και ο κατ εμε πιο επικινδυνος απο ολους ο Παντα (Ακρο) η σκετα δεξιος εθνολαικισμος του καρατζαφερη , Ψωμιαδη και μαλλον και Σαμαρα .. Ολοι αυτοι Λαικισμοι ειναι ..

Αλλά δεν ειναι εξορισμου το ιδιο ουτε ολοι κυριος εχθρος …
——————–
κατα δευτερον .. Ο Λαικισμός ειναι συμφυτος με την Δημοκρατια ..
Οποιος διαβασει προεσεκτικά το εξαιρετικο βιβλιο του Ranciere ” Το Μισος γιατην Δημοκρατια” 

θα αντιληφθει οτι ανεκαθεν η Δημοκρατια – κατηγορουνταν και δικαιως απο τους εχθρους της(αριστοκρατες – ελιτιστές – συντηρητικους ) για ..Λαικισμό.. 

Λεω δικαιως γιατι η Δημοκρατια εξορισμου ενεχει μια Βασική αναφορά στον Λαό ως πηγη καθε εξουσιας : Εξου και οι Λαικισμοι : Διαφορες ρητορικές που προσπαθουν α) να ορισουν -περιορισουν τον λαο (ποιος ειναι λαός Ελληνας π.χ Γεννιεται η Γινεται κλπ β) να κερδισουν τον Λαό ..

Κοντολογής στην Δημοκρατια δεν μπορουμε να αποφυγουμε τους λαικισμους και φυσικά καθε – μα καθε δημοκρατικά εκλεγμένη Κυβερνηση

αξιοποιει καποιο ειδος λαικισμού -για να ελθει στην εξουσια για να καταγγειλει μετα τους αντιπαλους της για …………λαικισμό
Παραδειγμα: Ο Κωστακης καραμανλής Τζουνιορ αξιοποιησε στο επακρο τον Θρησκευτικο δεξιο Εθνολαικισμό του Χριστουδουλου τότε με τις υπογραφες για τις ταυτοτητες-υπογραφοντας – 
για να ανεβει στην εξουσια και μετα να κανει τον Ανηξερο.
Ετσι λοιπόν υπάρχουν πολλοι Λαικισμοί..Και αυτο ειναι αναποφευκτο στις Δημοκρατιες μας που στηριζονται στήν Αρχή της ισοτητας και οχι μιας προνομιακής ελίτ ειδημόνων : Δεν ζουμε στην Πολιτεια του Πλατωνα .. αλλά σε Νεωτερικές κοινωνιες οπου συνυπάρχουν η επιθυμια και το αιτημα της κατ’αρχήν ισοτητας με βαθυτατες κοινωνικές ανισοτητες.

– απο την αλλη δεν πρεπει να χανουμε την ικανοτητα διακρισης :Δεν ειναι ολοι οι λαικισμοι το ιδιο.
Οπως δεν ηταν ή ειναι το ιδιο ο Κομμουνισμός με τον φασισμό ή την ”αστική δημοκρατια”. 
Υπάρχουν λαικισμοι που οδηγουν προς τα κατω , προς τον εξευτελισμό των ανθρωπων ,λαικισμοι σαν κι   αυτους που ασκει η Ακροδεξια στις ΗΠΑ: κατα των αμβλώσεων , κατα του δικαιωματος για Δημοσια Υγεια σε ολους , κατ' των γυναικών , των εβραιων , των μαυρων , των μειονοτητων , κατα του φιλελευθερισμου..
ΕΘνοΛαικισμοι σαν τον του Ψωμιαδου που καυχιοτανε πως πηγαινε σχολειο μόνο για να κανει τον μάγκα στους Καθηγητες του ,σαν του Ρουσσοπουλα που μοιραζε τριχιλιαρα τοτε με τις φωτιες”χωρις γραφειοκρατια”,σαν της Ντορας που οταν παλι καηκε η Μιση Ελλάδα δεν διστασε να ξεστομισει το επικινδυνα λαικιστικό και αισρό περι ”Ασυμμετρης Απειλής ”

και απο την αλλη Υπήρξε ο Γκραμσι: Που μιλησε γιατην αναγκη Ηγεμονιας -πολιτιστικής ηγεμονιας της εργατικής ταξης σε οτι ωραιο και γονιμο υπάρχει στην εθνολαική κουλτουρα ”
Υπάρχουν λοιπόν πραγματι Λαικισμοι της Δεξιας της Ακροδεξιας και της Αριστεράς
ηδη απο τον 19ο αιωνα
Ο Λαικισμός του Ακροδεξιου Μπαρρες στη Γαλλια – ινδαλματος του εδώ Ιωνα Δραγουμη ” που φωναζε τοτε (τελη 19ου αιωνα ) Κατω οι Ξένοι”
και ο Λαικισμός του Ζολά οταν εγραφε το Περιφημο Κατηγορώ ” στην υποθεση Ντρευφους


Και σημερα υπάρχει ο Φθηνος Ακροδεξιος Εθνολαικισμός (με τα διαφορα παραφερναλια του )

 που προσπαθει να στρεψει τους απελπισμένους νεοελληνες εναντιον οσων δεν εχουν στον ηλιο μοιρα
 δηλαδή των μεταναστων και οτι καταφερε να διακρινει – διοτι τοσο μπορουν τοσο βλέπουν – 
σε 
μια ανθρωπινη τραγωδια – σαν αυτή που οδηγησε τριακοσιους ανθρωπους σε μια τοσο σκληρη αποφαση οσο μια απεργια πεινας – ηταν οτι λεει κινδυνευει το ..Ασυλο και αρα ζητουν να ..καταργηθει

 (λες και καταλαβαν ποτε τι σημαινει η λέξη ασυλο)
και απο την αλλη ο αντιφασιστικος -αντιρατσιστικός Λαικισμος αυτών που ρισκαρουν,που σιχαινονται το Γλύφειν την εκαστοτε εξουσια και τον μικροαστικό ωχ αδελφισμό, πουαντιλαμβανονται οτι Δημοκρατια σημαινει πάνω απο ολα ευαισθησια στον πασχοντα συνανθρωπο στον πιο αδυναμο, στον ξενο..
Ποιά ειναι τα κοινά σημεια των Λαικισμών ;
θα μπορουσαμε αναμεσα στα αλλα να διακρινουμε 3 κυρια
α)τη Λαικιστική αναφορά στον Λαό ως ενα συνολο χαρακτηριστικών που συνθετει τον αδικημενο ανθρωπο του ”πληθους”
β)τον Διχαστικο πολωτικό λόγο- που αναδεικνυεται σε εποχής κρισης και πολωσης
γ) το οτι απευθυνεται περισσοτερο στο Θυμικό και συναισθημα
Ομως υπάρχουν και απειρες διαφορες .. 
Ετσι π.χ ο Φασιστικό λαικισμός του Μεσοπολέμου στην Ιταλια συμφυροταν με τον Ματσισμό , τον Ρατσισμό, τον εγωκεντρισμό. την λατρεια του Πολέμου που θα κανει ” αντρες” τους…φασιστες ,τον ιρασιοναλισμό και την λατρεια της κτηνώδους δυναμης και της σκληροτητας ως αυταξίας

ο Αντιφασιστικος Λαικισμός του Γκραμσι π.χ αλλα και αλλων αναζητουσε την αναδειξη των πιο ωραιων παραδοσεων της Ιταλικής  κουλτουρας και του Ρισορτζιμέντο, την εξυψωση της θεσης της Γυναικας , την εξυμνηση των αρετων της εργατικής ταξης και της κουλτουρας της , την αναδειξη των αξιων της ειρηνησς της συνεργασιας του σεβασμου της αξιοπρεπειας
Λαικισμοι και ο ενας (ο φασιστικός )

Λαικισμός και ο Αλλος (ο Γκραμσικός)



Ο Πρωτος ομως αποθεωση της Αναξιοπρεπειας της Κτηνωδιας και της Προστυχιάς (που περνιοταν για ..Ανδρισμός απο του τους Γελοιους φασιστες τοτε και τωρα )


Ο Δευτερος Λαικισμός της αξιοπρεπειας , της ελευθεριας του σεβασμου, των παραδοσεων της Δημοκρατιας ..


δυο μορφές του ιταλικουΜεσοπολέμου


Ο Μπενιτο Μουσσολινι και ο Α. Γκραμσι


Ο Μουσσολινι – Μάτσο, μαξιμαλιστης της ..Αριστεράς απο αυτους που εκαναν τους σουπερ επαναστατες ..Σιγά σιγά μεσω του Εθνικισμου και του Εγωκεντρισμου του – Γινεται Ντουτσε : Διατηρει μια αντικαπιταλιστική ρητορεια παριστανοντας τον ..αριστερό ..

Καθώς ομως παντρευει τον ..σοσιαλισμό του  με τον εθνικισμ'ο΄παραγεται ο Φασισμός
- Διοτι: εθνικισμός ,λατρεια του πολεμου , ρατσισμός ,υπερβολική επιδειξη ..ανδρισμου και ..ορχεων , αλητεια , και Μαγκια συν αντικαπιταλιστική ρητορεια = Φασισμός.


..εντελώς αντιθετος στο Φασιστικο Προτυπο ο Γκραμσι : Δεν εχει το παρουσιαστικό του Ματσο ορθιου Φαλλου με τα μεγαλα ΔΗΘΕΝ %#@!δια που τοσο ενθουσιαζε τους τοτε και τωρα Φασιστες /τριες και Κρυφο .

 Αδυναμος καχεκτικος σχεδον και ασθενικός , πολυγραφοτατος ,συνεχιζει να γραφει ακαταπαυστα ακομα και στη Φυλακή (οταν καταδικαζαι σε εικοσαετή φυλακιση) ..Πολυγραφοτατος και πολυδιαστατος ασχολειται τοσο με μεγάλα θεωρητικά ζητηματα οσο και με τα πρακτικά ζητηματα της αναπτυξης του εργατικου κινηματος..
Σημερα οι ακροδεξιοι εθνολαικιστες-με τα διαφορα προσωπεια – θα τον ονομαζαν θολοκουλτιουριαρη και ολα τα αλλα ..ορεα που χαρακτηριζουν την ..κουλτουρα (των Γηπεδων τους).. 


Ομως ο Γκραμσι ειναι εκεινος που εμεινε στην Ιστορια .. Ο δικος μας Αγιος . ο Γκραμσι , Μαζί με τον Αλλιεντε.Τον Λαμπρακη και τοσους αλλους
Ο Δικός τους , Ο Μπενιτο τους , ο Φασιστικός Ματσο Ντουτσε οσων αναπληρωναν /ουν με το βαρος των ορχεων που νομιζουν οτι ,….διαθετου-που αποτελουν και την συνηθη του φρασεολογια – την ελλειψη εγκεφαλου ,αυθεντικου ανδρισμου και αξιοπρεπειας , ηθους ,αρχών και ανθρωπιας που τους σημαδευει- θαφτηκε κατω απο την Χλευη της Ιστοριας ..

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μία μικρή διόρθωση αγαπητέ Νοσφ: το φοβερό περί "Ασύμμετρης Απειλής" το εκστόμισε ο Πολύδωρας (ο πραίτωρ!).

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...