Αναγνώστες

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Περι Αγάπης ...Μερικά παλια σχολια ..




Μερικά παλια μου σχολια για την ''χριστιανική'' αγάπη και την ταυτοτητα


απο http://panosz.wordpress.com/2007/03/29/Μάρτιος 30, 2007 στο 12:07 π.μ.
Βουρκόλακας

Ας γυρισουμε λιγο στην” χριστιανική” αγαπη ….
Μου φαινεται πώς εχει κάτι που μπορεί να συνδυαστεί με την κατα Σελερ μνησικακία .. Δηλαδή αυτό σου ”το κραταω” και ”θα τα πουμε ” στην δευτερα παρουσια….
η οταν ερθουμε εμεις ”οι καλοί” στην εξουσια …
Θυμάστε τι την εκαναν την Υπατία οι ”καλοι ”; Κομματια…

” Σου γυρναω και το αλλο μαγουλο”… Εξομολογησου παιδί μου και θα σωθείς ….
(ετσι λέγανε στις μαγισσες πριν τις καψουνε …

Και αυτοι; αναμαρτητοι ….

Γυρναω το αλλο μαγουλο σημαινει περιμένω για την πιο πληρη,την πιο τελεια εκδικηση …

Γι αυτό και ο Νιτσε ονομασε (στην γενεαλογια του ) την Χριστιανική αγαπη ως ”τον λεπτοτατο ανθό ” της μνησικακίας…

Αγαπη ….” Σ’ αγαπώ -λεει μια περιφημη φραση του Λακάν -αλλά επειδή αγαπώ σε σενα κατι περισσοτερο απο σενα (και εννοει το μυστηριωδες αντικείμενο , το μικρό α )-σε ακρωτηριαζω…..…


Η εκκλησια σας αγαπά ολους -ελεγε κι ο Αρχιεπίσκοπος με δακρυα στα ματια οταν ξεσπουσε το 2005 το φοβερο σκανδαλο με την εκκλησια …

Ναι , η χριστιανική αγαπη που ολα τα αντεχει ολα τα υπομένει …γιατί μας αγαπά … και θελει το καλό μας … και αγαπά σε εμας κατι περισσοτερο απο μας ..την ιδια την ψυχή μας …Και για χαρη της σωτηριας της δικής μας ψυχής μπορεί και να μας κάψει…

Στην ταινια Χαπυ Νταιη ανα δεν κάνω λάθος ,οταν βασανιζαν τους αριστερους στο ξερονησι …η χορωδια καθοδηγουμενη απο εναν τρυφερο μεγαλόψυχο παπά τραγουδουσε:

” Πόση αρμονια γυρω μου κι εντος


απο του παντος τη μεγαλοσυνη


βαρκα μας προσμένει μ’ ανοιχτο πανι


κι οι επτα ουρανοι. θα μας περιμενουν …Μάρτιος 30, 2007 στο 12:25 π.μ.
Βουρκόλακας

Μια θαυμάσια φράση του Γκαίτε λέει «Εγώ σ΄ αγαπώ . Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με σένα»





Μάρτιος 30, 2007 στο 1:10 π.μ.
Βουρκόλακας

Και απο τότε , απο τον χριστιανισμό και την γνησια η οχι δεν ξερω χριστιανική ερμηνεια της αγαπης ξεκινησε ισως :


μια πολιτική της ταυτοτητας που μας βασανίζει ως τις μερες μας : Ειμαι” καλός χριστιανός” Συχνά καταλήγει σε κατι πιο απλό: ''επειδή ειμαι χριστιανός αρα ειμαι καλός”

Και οι μή χριστιανοι ; Κακοι.

Και τι θα πει αυτό το'' εγώ ειμαι καλός '';.

Τι δουλεια εχει το ρημα: ειμαι . ;

Κανεις το καλό δεν εισαι ….


Και αυτή η πολιτική της ταυτότητας στις μερες μας επεκταθηκε και σε αλλες κατηγορίες…




.π.χ Ειμαι Αριστερός …. Μαλιστα ! Πολύ ενδιαφερον! Ποιος νουνός σε βαφτισε;




Θελω να πώ πώς η ταυτότητα , η επικληση της ταυτότητας.μας απαλλάσει συχνα απο την ευθυνη του τι κανουμε … Φθανει να λέμε οτι ειμαστε (χριστιανοι, αριστεροι ,οικολογοι κ.λ.π ) και ολα συγχωρουνται….





Μάρτιος 30, 2007 στο 1:28 π.μ.
Βουρκόλακας
Ωραιοτατη η παραβολή με τον τοιχο . Εξαιρετική. Και πραγματικά τετοιους ανθρωπους που μπορουν να σου διδαξουν το πως να λεπτυνεις τον τοιχο (να γινεις σοφός χωρίς κοκαλα ελεγε ο Λαο Τσε) μπορείς να βρεις παντου (και πουθενά ) και εξω απο την Εκκλησια ( θα ελεγα κυριως εξω)… Ειχα γνωρίσει κι εγώ εναν εξαιρετο τετοιο ανθρωπο που μου διδαξε ( και εφαρμοσα ως ενα βαθμό για μεγαλο διαστημα ) τις ευεργετικές συνεπειες της ελαττωσης του εγωισμου…Ομως οπως ξερεις ο εγωισμός ,οπως και ναχει επιστρεφει… Και επιστρεφει οσο πιο βιαιη και εντονη ειναι η απωθηση του…. Για αυτό πριν επιβαλλουμε την Αγάπη … σαν σκοτεινη κουρτινα πάνω στον εγωισμό μας , θα πρεπει πρωτα -ισως λεω - να τον αναγνωρισουμε να τον ξεδιπλώσουμε -να διακρινουμε τις κρυμμένες -απωθημένες μας επιθυμίες ,να τις ξεμπλοκάρουμε και -γιατί οχι - να τις αναλύσουμε …. Εκτσι καθώς αυτες θα ξεδιπλώνονται και η μια θα θα αποκαλύπτει την αλλη σαν κεραμιδια που μπαινουν το ενα μέσα το αλλο …και καθώς μαζί με τις επιθυμίες αποκaλύπτονται και τα μικρα και μεγαλα τραυματα - ετσι μόνον αυτες και μαζι τους το εγώ θα μαλακώνουν θα γινονται πιο ευλυγιστες και ο τοιχος θα λεπταινει …(οσο ζουμε ομως δεν θα χαθεί)


2 σχόλια:

celin είπε...

Εξαιρετικο κειμενο!!Υποκλινομαι

Νοσφεράτος είπε...

σχόλια ειναι φιλε ..Που εκανα παλια σε ενα ...Μπλγκ οταν ημουν ...απλός σχολιαστης

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ

ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ  Οι νέοι ίσως δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτά που λέμε τώρα Άυλα στο facebook στη δεκαετία του 70 τα λέγαμε εν σώματι στα πηγ...