Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Περι ερωτος .. 1,2,3,4,5

Περι ερωτος .. 1.



το πρόβλημα με τον έρωτα είναι ακριβώς το Πάθος..
Πάθος θα πει ότι κάτι Παθαίνεις
Ο Φρόυντ -ο πρώιμος- υπέθετε ότι υπάρχει η αρχή της ευχαρίστησης ..

Όλοι θέλουμε την ευχαρίστηση μέχρι ορισμένου σημείου.
Αμα ξεπεράσει κάποιο όριο η ευχαρίστηση γίνεται δυσαρέσκεια .. και εκεί ο οργανισμός αντιδρά αρνητικά
με αυτή την έννοια ο Πρώιμος Φρόυντ είναι κοντά στον Επίκουρο
Όμως για να θυμηθούμε τον Λακάν

Ο Λακαν μιλα για την ζουισάνς,τον έρωτα που απολαμβάνεται ως πάθος
δηλαδή τον ερώτα ως Ηδονή - οδύνη που είναι ηδονή στον βαθμό που εμπεριέχει την οδύνη ..ο έρωτας ως και αυτοκαταστροφή . ''Σ’αγαπώ μέχρι θανάτου''

Δυστυχώς η ευτυχώς αυτός ο τύπος του έρωτα ως ηδονής -οδύνης
έχει μεγάλη πέραση σε όλη την νεωτερικότητα
«θα σε σκοτώσω και μετά θα αγαπώ»

..ο έρωτας ως πάθος είναι και καταστροφικό συναίσθημα
εκλύει άλλα πάθη , άλλα αρνητικά συναισθήματα
ειδικά στις μέρες μας έχουμε εκεί τον έρωτα ως Φυγή- τον Φονταμενταλισμό του έρωτα
απελπισμένοι από τα διλήμματα της εσωτερικοτητας οι άνθρωποι βρίσκουν καταφύγιο στον έρωτα με τρόπο απεγνωσμένο .. Ο έρωτας ως ..ολοκαύτωμα

ταινία σχετική: ΤΑ ΔΥΟ ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
ΚΑΙ ΜΠΡΑΖΙΛ
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ

 Περι Ερωτος 2,
-----------------------
ο έρωτας προκαλείται αρχικά από μια επιθυμία - αλλά δεν είναι μόνο επιθυμία
Η επιθυμία προκαλείται και από τα εμπόδια ..
για να ανάψει ο έρωτας πρέπει να είναι αρχικα ανεκπλήρωτος κάτι να τον εμποδίζει .. όταν αρχίζει να ..εκπληρώνεται σβήνει η καταλαγιάζει σε αγάπη
Όμως η επιθυμία Δεν είναι Πλήρως έρωτας
..Η επιθυμία ταιριάζει με την αρπαγή , να δρέπουμε καρπούς , να απολαμβάνουμε κάτι ήδη έτοιμο- Τον άλλον ως τέτοιον ως σώμα...
Ο έρωτας έχει να κάνει με την δημιουργία ..Οι ερωτευμένοι θέλουν να παρέμβουν στον άλλον να τον πλάσουν να σπείρουν
η επιθυμία θερίζει ο εραστής σπέρνει
ο έρωτας ταιριάζει με το Δώρο..
ενώ η επιθυμία με το εμπόρευμα
----
το πάθος;
το πάθος έχει να κάνει με τις σκοτεινές πλευρές μας :
ναι πονάμε όταν ερωτευόμαστε ..αλλά Γνωρίζουμε καλυτέρα τον εαυτό μας και τον άλλον ..ανεβαίνουμε .
Δεν μπορείς να κατακτήσεις την απάθεια - η την αταραξία -παρά διάμεσου του πάθος .
.Αν νομίζεις ότι αποφεύγεις το πάθος μάλλον το απωθείς. αλλά το απωθημένο επιστρέφει

 Περί Έρωτος 3 : το Αρνητικό.
υπάρχει κάτι στην διαλεκτική του Υπαρκτού έρωτα-κατά το ..Υπαρκτός σοσιαλισμός που λέγαμε κάποτε -σε αντίθεση με τον Ιδανικό - που είναι όπως το Αρνητικό στις παλιού τύπου φωτογραφίες : το Μαύρο στη θέση του Άσπρου. Έτσι ενώ ο έρωτας σημαίνει σύμπνοια , φαντασίωση ενότητας και εμβρυακής κατάστασης γαλήνης , στο Αρνητικό ξεσπά το Εγώ και προσπαθεί με μανία να διαλύσει τα αράχνινα δεσμά του έρωτα : είναι σαν να ξεσπά το Πραγματικό μέσα από την φαντασίωση
Έτσι σαν τους σκαντζόχοιρους του Σοπενχάουερ οι ερωτευμένοι κάθε τόσο -όταν πλησιάζουν πολύ κοντά αντιμετωπίζουν ο ένας τα αγκάθια του αλλου.Και όταν απομακρύνονται κρυώνουν τόσο που αναγκάζονται να ξαναπλησιάσουν , σε έναν ατελείωτο χορό.



Περί έρωτος 4 . Ο έρωτας -πάθος .
Υπάρχει ο έρωτας -πάθος: συνήθως είναι μια συμπύκνωση σε ένα μαγικό ,ένα ξόρκι: μαζεύομαι , συσπειρώνομαι, συμπυκνώνω συναισθήματα , φόβους και ελπίδες και τις κεντώ τελετουργικά : Μαγεία ..Γι αυτό και οι ερωτευμένοι γαζώνονται από την εικόνα και την σκέψη του αγαπημένου /ης σαν από Φυλακτό. Φοβούνται πως αν πάψου να τον/ην σκέπτονται θα διαλυθούν στην άβυσσο του Κόσμου' για αυτό και τα συναισθήματα είναι λίγα και έντονα .. Κόκκινο και μαύρο
αντίθετα ο έρωτας - αγάπη δέχεται  αλλά και προβάλλει  στον άλλον όλα τα χρώματα της Ίριδας . Όμως υπάρχει τέτοιος έρωτας ;
περί Έρωτος 5. Έρωτας και Ύπαρξη
Υπάρχει κάτι θανάσιμο στον έρωτα-παθος,ενα φλερτ με την ιδέα του θανάτου: η ορμή της ζωής που εκλύεται ,δεν αποτελεί και μια ρωγμή στην ρουτίνα των θεσμών,της καθημερινότητας , των πνιγηρών κοινωνικών καταναγκασμών ;.
Μια μεγάλη ρωγμή στο κοινωνικό φαντασιακό καβούκι του χρόνου , έτσι ώστε να αναδυθεί η αποφορά του Πραγματικού. Ο Έρωτας ωθεί τον Ναρκισσισμό μας σε κατάσταση παροξυσμού κι έτσι ανακαλεί τον πολύμορφο ερωτισμό για τον όποιο μιλούσε ο Φρόυντ.
Όμως ο έρωτας συνδέεται και με ένα συναίσθημα το πρωταρχικό συναίσθημα: την Αγωνία: ''Τι να κάνω , τι πρόκειται να συμβεί, μ'αγαπά,δεν αγαπά '
και είναι η Αγωνία που μας συνδέει ξανά με τον τρόμο και το δέος μπροστά στον Χρόνο: αποκτάμε Ύπαρξη - ex-istance ,εκ-σταση. Βγαίνουμε έξω από τον εαυτό μας και κοιτάμε την κοινή ανθρωπινή μοίρα...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...