Αναγνώστες

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009

Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ: Ωκεανιο Συναισθημα




«. Στο ανώτατο σημείο του έρωτα- μας λέει ο Φρουντ - τείνει να εξαλειφθεί το σύνορο ανάμεσα στο Εγώ και στο αντικείμενο .Παρά τις μαρτυρίες των αισθήσεων ο ερωτευμένος ισχυρίζεται πως το Εγώ και το εσύ είναι ένα».Που οφείλεται αυτή η αίσθηση της απουσίας συνόρων; ο Φρουντ υπέθεσε ότι « το σημερινό μας αίσθημα του Εγώ είναι μόνο το περιορισμένο υπόλοιπο ενός γενικού αισθήματος που ανταποκρινόταν στη στενή σύνδεση του Εγώ με το περιβάλλον. Αν υποθέσουμε ότι αυτό το αρχικό αίσθημα του Εγώ έχει διατηρηθεί- στην ψυχική ζωή πολλών ανθρώπων…τα αντίστοιχα σε αυτό περιεχόμενα των παραστάσεων θα ήταν αυτά του απεριόριστου και της σύνδεσης με το σύμπαν που ερμηνεύονται ως «ωκεάνιο» αίσθημα »….και αφού γράφει τα παραπάνω τα απορρίπτει(ο Φρουντ ) ως απλώς υποθέσεις χωρίς επιστημονική βάση αλλά εικασίες


Ο χρόνος του Έρωτα σύμφωνα με τον Οκτάβιο Παζ

 ... Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΚΤΑΒΙΟ  ΠΑΖ ΔΙΠΛΗ ΦΛΟΓΑ σελ 213,  214  ...Κάθε ζευγάρι πάσχει από τη νοσταλγία του παραδείσου, κάθε ...